Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 10761 til 10780 af 23878
  • Fortolkning

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal analysere "En landevej af H.A. Brendekilde" Jeg vil høre om der var en venlig sjæl som ville hjælpe jeg SKAL igennem følgene punkter. Fortolkning, analyse og Perspektivering. Mange tak på forhånd.
  • Things fall apart

    Forumindlæg
    Hejsa! Er der nogen af jer der har analyseret bogen Things fall apart af Achebe? Jeg skal bruge den i min srp og mangler lidt hjælp til at komme i gang med analysen, på forhånd tak :)
  • RUNGSTEDS LYKSALIGHEDER - HJÆÆÆÆLP !!!

    Forumindlæg
    Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med at finde en analyse af digtet som er skrevet af Johannes Ewarld ? Jeg er virkelig helt lost og kan ikke rigtig forstå stroferne så jeg kan analysere på det .
  • Reklamer

    Forumindlæg
    HEy Ville lige hører om der er nogen der har analyseret reklamer om tobak eller rygning? Eller har nogle gode ideer til reklamer. Evt. 2 forskellige tobaksreklamer som man kan analysere??
  • Novelleanalyse

    Forumindlæg
    Jeg manger en analyse+fortolkning af novellen Vægten(2005)af Kim Fupz Aakeson. Det er til min SSO, og jeg har virkelig brug for inspiration og hjælp til analyserne.
  • Bernard Shaw. Major Barbara.

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere et skuespil af Bernard Shaw, og har lidt problemer med hvordan jeg skal analysere sproget. Der er vel ikke nogen der har nogle forslag til hvordan jeg evt. kunne gøre det? På forhånd mange tak! :)
  • Diskursanalyse

    Forumindlæg
    Hvis jeg vil lave en diskursanalyse af en nedskreven tale, hvad er så vigtigt at jeg hiver fat i? Er der noget specielt i en sådan analyse, som man ikke benytter sig af hvis man ellers skulle analysere en sagprosatekst?
  • Magtens Korridorer

    Forumindlæg
    Hej Alle. Vi er nogen som skal analysere 3 sange af Magtens Korridorer til et dansk projekt. Nogen som har nogle gode forslag og måske et par stikord til analyse af sangene? På forhånd tak
  • karen blixen "kongesønnerne"

    Forumindlæg
    Sidder og roder med Eventyret / novellen "Kongesønnerne". af karen blixen. Skal analysere det.. Men har brug for lidt hjælp med at gennemskue budskabet? Nogle der har analyseret den eller læst den før? Ville være rart med lidt hjælp.
  • Hjælp til stil.

    Forumindlæg
    Sidder og roder med Eventyret / novellen "Kongesønnerne". af karen blixen. Skal analysere det.. Men har brug for lidt hjælp med at gennemskue budskabet? Nogle der har analyseret den eller læst det før? Ville være rart med lidt hjælp. et par hints.
  • Centrale temaer?

    Forumindlæg
    når man i en analyse, skal lægge vægt på de centrale temaer. Hvad skal man så kigge efter? Hvad er centrale temaer? skal analysere Barndommens gade, hvis der er nogen der ved hvad temaerne er i den så vil jeg gerne vide hvad!
  • Logistiske effektivitet

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har til opgave at lave en analyse af udviklingen i den logistiske effektivitet i en given virksomhed. Mit spørgsmål er bare, hvis jeg skal analysere den logistiske effektivitet, hvad er det så jeg skal kigge på i virksomheden?
  • Kong lindorm og den psykoanalytiske tilgang

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan hjælpe mig med at analysere eventyret "Kong lindorm" omrking den psykoanalytiske tilgang? Hvordan kan jeg analysere den med Freuds psykoanalyse?
  • Henrik Pontoppidan

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lidt problem med at analysere Henrik Pontoppidans novelle "Den første Gendarm". Ville hører om der var nogen, som havde analyserede den før? For så ville jeg lige kigge lidt på den og måske kunne den så hjælpe mig lidt på vej.
  • Bonde-Idyl - Pontoppidan

    Forumindlæg
    Nogen der ligger inde med en analyse af denne novelle, elelr evt. har analyseret den i forbindelse med Danskopgaven i 2.G? Hvis dette er tilfældet, har I/du så ikke mulighed for at sende den til mig? Mangler lidt inspiration samt, hvordan jeg skal inddele det...
  • Hurtigt oversatte ord

    Forumindlæg
    Hej. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at oversætte følgende tre ord så det lyder ordenligt. Redegørelse, analyse og fortolkning. Jeg har: Statement, Analyse and Exegesis?
  • Analysemodel?

    Forumindlæg
    Hej Hvilken analysemodel ville I vælge til en novelle, hvis det var jer, der skulle skrive en analyse? Jeg er selv meget i tvivl, da jeg egentlig ikke finder berettermodellen så brugbar til den novelle, jeg skal analysere :-)
  • Rammefortælling ift. berettermodellen

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en analyse af novellen Såret af Klaus Rifbjerg Jeg skal finde ud af, hvordan kompositionen er. Jeg har analyseret mig frem til at det er en rammefortælling. Men kan en rammefortælling godt være bygget op om berettermodellen? Tusind tak for hjælpen.
  • Vi er nogle stykker

    Forumindlæg
    hej er der nogen som har læst og analyseret digtet "Vi er nogle stykker" som er skrevet af Klavs Bondebjerg? jeg har nemlig analyseret det ´, men vil gerne se om der er nogle punkter jeg manger.... tak
  • bør man eksportere

    Forumindlæg
    hey sidder og er igang med en opgave om Garden Life A/S og skal vurder og analysere om de skal eksportere. Hvad skal jeg kigge på når jeg skal svarer på dette? hvordan skal jeg analysere dette?