Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 10861 til 10880 af 40685
-
Valg af tekst til overemnet "Mennekser og maskiner" til eksamen.
ForumindlægHej alle sammen. Har lige trukket mit fordybelsesområde inden for muntlig dansk. Mit emne blev "Mennesker og Maskiner" Mit problem er bare, at jeg slet ikke kan finde nogle tekster inden for dette område. Nogle der kan hjælpe? -
Eksamen om 24 timer (ligesom Jack Bauer...næsten)
ForumindlægHey yall.. Jeg skal op i tysk i morgen, og har været oppe for at trække en tekst idag. Jeg trak en tekst der hedder Berlin 1947 af Rut Brandt.. Nogen der vil hjælpe lidt med hvordan jeg skal gå op i det her? Vi har aldrig haft det her i tysk, så det er ret svært for mig at finde noget at relater... -
Matematik eksamen 2010 august b niveau
Forumindlæghej. Jeg læser matematik op på B niveau, og er snart færdig, har lige nogle afleveringer tilbage. Jeg sidder med eksamensopgaven fra august 2010, og vil gerne høre, om nogle har lavet den tidligere, og vil vellægge den, så jeg kan se, om den er lavet rigtigt? :-) mangler lidt inspiration... -
At gøre prøve!! MAT. EKSAMEN i morgen!
ForumindlægNogen der vil skære ud i pap for mig, hvordan man "gør prøve" for differentialligninger? -
Holiday in South Africa - engelsk eksamens opgave - haster
ForumindlægHvor vil i mene jeg ligger karaktermæssigt? -
"Livet på kanten" - Dansk mundtlig eksamen 2014
ForumindlægHeeeej:) Jeg har trukket fordybelsesområdet " Livet på kanten," og jeg leder efter noveller (evt. digte), som omhandler temaer såsom: sex, stoffer, fest og ungdom. Jeg har overvejet " Frels mig fra de velmenende," dog har min lærer fremlagt, at det er bedst, hvis vi selv give... -
Dansk mundligt eksamen 9. klasse - Landet Atlantis
ForumindlægJeg har valgt at arbejde med digtet Landet Atlantis af Tom Kristensen som fordybelsesområde. Jeg vil gerne snakke om de Nietcshiske træk i digtet, men er meget i tvivl om hvorvidt det hører til fortolkningsdelen af dispositionen?? Hvis der er nogen, som har gode ideer til analyse- og fortolknings... -
Spansk oversættelse. Hjælp til 24 timers eksamen. Vigtigt ;)
ForumindlægNogen der kan svare mig på hvad disse sætninger betyder: "A fines de Agosto es la feria de mi pueblo, pues se celebra La Virgen de los Remedios y quedé con mi mamá que me regresaba para la fiesta. Me adentro en la situación del estar trabajando de ilegal, conozco los peligros ... -
En ukendt tekst til mundtlig eksamen (HHX A)
ForumindlægHej Jeg søger nogle ukendte tekster jeg kan trække til mundtlig engelsk, da jeg sidder og gerne vil øge det at komme op i en ukendt tekst. Jeg har prøvet Google, dog uden held. -
Se om du kan finde ud af dette? :)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har skrevet et semesterprojekt om Framing og brugt 2 taler af henholdsvis Bush og Bin Laden. For at finde ud af hvordan det religiøse kommer til udtryk i politiske budskaber i de to taler. Jeg har også brugt Lakoff som snakker en del om Framing osv. Jeg skal imorgen til ek... -
Hvordan sikre jeg mig et 7 tal i samfundsfag eksamen
ForumindlægHej alle derude. Skal op til eksamen overmorgen og fik 00 i prøve prøven og er bange for at jeg får samme resultat. Mit spørgsmål om der er nogen metoder som får mig højere oppe i karakter. Feks at man ikke skal løse op eller et eller andet -
FYSIK EKSAMEN "Elektrisk energi og og energiomsætninger"
ForumindlægHejsa, skal op til 24-timers eksamen imorgen, og har trukket "Elektrisk energi og og energiomsætninger". Nogen der har nogen gode noter til dette, eller evt. ved hvad jeg kan komme ind på? Det er kun c-niveau btw :) Håber i kan hjælpe! -
Nødsituation biologi B, eksamen imorgen. (Respiration og glykolyse)
ForumindlægSkal til biologi eksamen imorgen og jeg manger lige at forstå 2 ting. 1: Hvordan bliver 30 ADP + 30 P til ATP på respiration billedet. 2: Hvordan bliver 2 ADP til 2 ATP på glykolysen på billedet til venstre? Mvh en lidt stressede Sander. -
Haster!!! link til HF eksamen 2008 c-niveu
Forumindlæger der en eller anden link så man kan finde eksamen som HFèrne var op til i sommer i c-niveu 2008 har nemlig vædet 1000kr :S med min lære at jeg kan finde facilisten Håber i studerene kan hjælpe mig for at vinde over lærene :D -
VIGTIGT! at opgive spg. til eksamen? pensum?
Forumindlægskal trække imorgen til bio b eksamen, problemet er bare det at flere af spørgsmålene min lærer har offentlig gjordt er noget vi ikke har haft om.. må man gerne det, eller må man kun opgive pensum? -
Engelsk
ForumindlægNogen som har været op til Engelsk(stx) i år?:) -
skriftlig engelsk eksamen 2010 b-niveau
ForumindlægHej. Er der nogen som allerede har været oppe i skriftlig engelsk eksamen b-niveau 2010 ? Jeg ville blot høre om hvad dette års emne omhandler, så jeg evt. ville kunne forberede mig inden min skriftlige eksamen. -
NG B-niveau 24-timers eksamen. Råd søges.
ForumindlægHej StudiePortalen. Jeg har netop trukket mit spørgsmål til NG b-niveau eksamen, som jeg så har ca. 24 timer til at besvare inden eksamninationen imorgen. Jeg har trukket spørgsmålet: "Den fysiske jord, atmosfæren og det levende liv har gensidigt påvirket hinanden gennem... -
Dansk skriftlig eksamen 2013 - Rastløshedens tyranni
ForumindlægHej allesammen. Jeg var til dansk skriftlig eksamen for nogle dage siden, og jeg valgt at skrive kronikken. Jeg kunne godt tænke mig allerede nu at få feedback på min stil, så hvis i vil, kan i læse den igennem - det ville jeg sætte stort pris på. Mvh -
AT-eksamen: psykologi - humanistiske eller samfundsvidenskabelige fakultet?
ForumindlægHej alle Jeg skal som mange andre snart op til mundtlig AT-eksamen. Jeg har i denne forbindelse valgt psykologi og biologi. Så vidt jeg ved hører psykologi ind under både det humanistiske og det samfundsvidenskabelige fakultet, men jeg er kommet m. i tvivl disse dage, og ville høre om I kender f...
