Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 11701 til 11720 af 176852
-
Kemi-rapport, Natrons sønderdeling
ForumindlægHej folkens. Har skrevet en kemirapport, som jeg gerne vil have jer til at læse. Min far skal også læse den på et tidspunkt, men det var mere så jeg havde synspunktet på den fra to synsvinkler. Rapporten omhandler henholdsvis natron og hjortetakssalts sønderdeling ved opvarmning. Er der mulig... -
Kemi :Beregning af stofmængde + idealgasligning
ForumindlægHej alle sammen derude! (Jeg har prøvet på at lave et indlæg, men kan kan ikke se det, så prøver igen) Jeg har fået følgende opgave: Beregn hvilket volumen gasserne fra detonationen laver, hvis 50 g TATP detonerer ved 25°C. Overvej konsekvenserne ved en detonation af 50 g TATP i en 0,... -
Uorganisk kemi. Reaktionsskemaer
ForumindlægVi skal lave reaktionsskemaer. Følgende kunne jeg ikke: I- (aq) + Fe2(SO4)3 (aq eller s???) ---> Br- (aq) + Fe2(SO4)3 ----> SC(NH2)2 (aq) + NO2- (aq) ----> Fe2+ (aq) + NO (aq) ---> H+ (aq) + SO32- (aq) -----> HSO3- (aq) ????? H+ (aq) + S2O32- (aq) ------> HS2O32- ... -
kemi idealgasligning og masseprocent
ForumindlægEr ved at lave rapport over et blegevands forsøg. Har indtil videre fundet stofmængde af I_2, af Cl_2 (0,0211 g). Så lyder opgaven: 6) Da fortyndingsfaktoren var 25 svarer den udtagne prøve på 25,0 mL fortyndet blegevand til præcis 1,00 mL ufortyndet blegevand. Beregn under antagelse af... -
Hjælp!! Kemi ( navngivning) SRP
ForumindlægHej. Nogen der kan hjælpe mig med at redegøre for navngivning og funktionelle grupper i stoffet Carbaryl?(http://en.wikipedia.org/wiki/Carbaryl) Jeg ved at stoffet også er navngivet 1-naphthyl methylcarbamate , idet at der bruges både 1-naphtol og methylisocyanat til at producere det, men hvord... -
Tungmetaller Fysik/kemi Rapport Hjælp
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive en fysik rapport om Metaller, jeg har lidt svært ved at finde informationer, omkring Tungmetaller, så jeg vill høre, om der er nogen der kan hjælpe mig? jeg ved de dækker over en lille gruppe grundstoffer i det perodiske system. nogle er stærkt giftige mens andre ik... -
opgaver i kend kemien !!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke lige kan finde ud af. opgaven lyder : Gør rede for, hvor mange σ og π -bindinger der er i 2-methylpent-1-en-3-yn HJÆP!! -
Fysik/kemi- test
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil bare spørge: på onsdag har jeg en test om ellære. Selvfølgelig har jeg brugt timer på at gennemgå det hele én gang til. Vi har haft om: spænding, ohms lov, modstand, effekt, amperemeter, voltmeter, enhederne, magnetisme, noget om sikringer. Men jeg har set, hvor lang tes... -
Fysik/kemi rapport! Hjælp! Om RADIOAKTIVITET
ForumindlægDin opgave skal handle om radioaktivitet I opgaven skal du redegøre for: - Den kernefysiske skrivemåde. - Baggrundsstråling, hvor den kommer fra og hvad den især består af. - Redegør for de forskellige former for ioniserende stråling og gennemgå forsøg der viser deres forskellige ege... -
Jeg har problemet kemi den her spørgsmål ????
ForumindlægEn gammel sherry smagte og lugtede tydeligt af ethansyreethylester (lim-lugt). Kan du forklare det? Tak på forhånden -
Uorganisk kemi og analyse hjææælp!!!
ForumindlægSølvnitrat kan også reagere med en række metaller hvorved den omdannes til rent sølv. Hvilken metaller og hvorfor? Nogen der kan hjælpe ??? -
HISTORIE/KEMI KILDER?
ForumindlægHej med jer. Jeg har overvejet at skrive om vietnamkrigen i SRP-opgaven. Hvor jeg muligvis tænker at lægge fokus på agent orange. Er der nogle af jer der ved om der er kilder nok og ikke mindst gode kilder til dette. Altså til det historiske? Vil det være en god kombination med de to fag omkring... -
NV-projekt (biologi og kemi)
ForumindlægHej. Jeg har søgt flere steder om "den kemiske nedbrydning af triglycerider", men kan ikke rigtig finde det nogle steder. Er der nogen der kan hjælpe mig med det? :) -
metoder - Kemi & Mat - SRP
ForumindlægHej Er der nogle, der ligger inde med en lister over, hvilke metoder/tilgange dedr er i kemifaget samt matematikfaget? Yderligere, hvilken del af opgaven skal bestå af metodebrug eller er det ved selve den mundtlige del, at jeg skal kunne redegøre for, hvilke metoder/tilgange jeg har benyttet og... -
kemi-opgave universitet
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som lyder således: Når 50.0 g N2 reagerer i den viste reaktion vil der N2 + O2 --> 2NO Valgmuligheder: - forbruges 222 kJ - forbruges 396 kJ - forbruges 444 kJ - produceres 396 kJ - produceres 444 kJ Tak på forhånd. -
Kemi uorganiske reaktionsprodukter
ForumindlægHej jeg har en opgave jeg har kæmpet med hele dagen,forsøget gik ud på at undersøge under hvilke betingelser en substiutionsreaktion finder sted, og samtidlig sandsynliggøre tilstedeværelsen af uorganiske reaktionsprodukter. Opgaven lyder således: Hvordan gik det med at sandsynliggøre tilstedevæ... -
Nogen som har fysik kemi databogen
ForumindlægJeg har sgu glemt min databog derhjemme og skal bruge siden hvor der står Relativ Intensitet for Helium. Jeg ved godt hvad jeg skal finde og har det allered, det er en med 50 relativ intensitet, 587,56 lambda bølgelængde og den er gul. Jeg skal bare bruge den skisme sidetal. -
Industriel kemi (reaktioner)
ForumindlægHvordan løses denne opgave? Figuren viser, hvordan koncentrationen af ethylethanoat aftager med tiden ved esterhydrolyse, når oxoniumionkoncentrationen er 1 M og temperaturen 298 K. Beregn reaktionshastigheden efter 50 min i enheden M/s. Vis, at hastighedskonstanten k' er 1·10&nda... -
NG eksamen - dansk landbrug
ForumindlægJeg har netop trukket spørgsmål til mundtlig naturgeografi eksamen, hvor spørgsmålet lyder således: Med udgangspunkt i geofaglige begreber ønskes en redegørelse for den naturmæssige baggrund for dansk landbrug. Landbrugets udvikling har i de sidste mange år udgjort en stigende belastning af milj... -
Er der ikke psykologi og kemi undervisnings videoer herinde?
ForumindlægEr der kemi og psykologi undervisning herinde på C niveau?
