Søgning på: historie noter hf. Resultater: 12161 til 12180 af 33009
-
Har bruge for hjælp..
ForumindlægEr der nogen det kan forklar helt præcis hvad et store skriftlige opgave går ud på? Er der et sted hvor man kan læse det??? Jeg ved godt det er et skriftlige opgave, men skal man så op og besvare den eller hvad?? -
Budskabet fra Skibsdrengens fortælling (Karen Blixen) HASTER!!!
ForumindlægHej.. Er der nogle der ved hvad budskabet i Skibsdrengens fortælling er?? Håber I vil hjælpe mig -
jordens dannelse og til idag
Forumindlægjeg skal skrive om jordens dannelse og til idag ink. istider og dinosurer tak på forhånd -
Forskel på Islam nu og i middelalderen
ForumindlægHej allesammen Jeg håber at nogen har kan hjælpe mig Overskiften er såmænd meget sigende. Jeg vil gerne vide noget om de væsenligste forskelle mellem Islam nu og i middelalderen; gik kvinderne med slør, valfartede man til Mekka var der en anden grundforståelse af visse dele osv.? Jeg ved en del o... -
En god start
ForumindlægEr der nogen der ville skrive nogle gode start på en stil. F.eks Vinden hylede gennem natten ....... mest om naturen, vejret dag eller nat... i starten. -
Den barmhjertige samaritaner
ForumindlægNogen der ved hvilken slags tekst den barmhjertige samaritaner er? Er det en myte? -
Køn og ligestilling?
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med denne opgave? Tusind tak på forhånd -
world trade center
Forumindlæghej allesammen, jeg skal skrive en stil om world trade center. men er der nogen der kender en hjemmeside, hvor jeg kan se hvad, usa's reaktion var på world trade center. -altså, hvordan usa reagerede på angrebene.. tak. -
Hvad mente
ForumindlægKant helt pæcist: Ifølge Kant skal en handling være udført af pligt for at have et moralsk indhold. Hvordan argumenterer kant for dette ? -
Jeg opfylder ikke de faglige mål! :(
ForumindlægEt af AT målene er: * Du skal kunne vudere fags og faglige metoders muligheder og begrænsninger. Og her er jeg kommet lidt i knibe! Hvad menes, der med at "vudere"? Jeg forklare hvilke metoder og fag jeg har brugt (har samfundsfag og kemi). I samfundsfag har jeg brugt den komparative me... -
Herman Bang Pernille HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og skal til eksamen snart, men jeg ved ikke hvad der menes med dette i novellen: Pernille, af Herman Bang. - "Hvor hun dog glædede sig umådelig til det Karneval. Hun havde jo aldrig været til Karneval før, ja det vil sige nok til Maskerade: hjemme på Egnen havde Pr... -
Fortolkning og budskab
ForumindlægJeg sidder og arbejder med teksten "Løven" af Kim Fupz, og bliver pludselig itvivl om fortolkning og budskan kan være det samme? Håber nogen kan hjælpe mig! -
Hjælp! Forslag til SRP ??
ForumindlægHeej Er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan skrive i Srp?? Gaar paa HHX og har Matematik A, Virksomhedsoekonomi A, Afsaetning og International oekonimi B... Haaber der er nogle der har nogle gode forslag ?:) Taak :) -
Analyseproblem
ForumindlægHej Jeg ved stadig ikke helt præcist hvad et motiv er, når man fx. skal analysere noget. Kan nogen give mig en præcis forklaring på: -Tema -Motiv På forhånd mange tak. -
fortællertid
ForumindlægHej, jeg sidder her med en dansk opgave, jeg skal lave om teksten''Hm'' af klaus rifbjerg. Mit problem er at jeg ikke ved hvad fortælletiden og fortællenuet er i teksten, er der nogen der kan hjælpe ? -
socialsitisk folkeparti
ForumindlægJeg er ved at skrive noget om SF (socialistisk folkeparti) og vil meget gerne have noget hjælp. Hvad mener SF om værnepligt? og hvad er deres ideologiske baggrund? tak, hvis i gider at hjælpe mig. ;) -
Tid - hjælp
ForumindlægJeg er ved at lave definition af mit kunsteventyr i min analyse. Jeg har engelen af H.C. Andersen. Der står at i et kunsteventyr kan der være spring i tiden, flasback eller sidestilede handlingsforløb. I eventyret er der på et tidspunkt hvor engelen fortæller om hvad han oplevede da han var lil... -
Opnår ikke ønskede gennemsnit!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg tror ikke jeg opnår gennemsnittet til Ha.Almen som er 6.6 på Aarhus Universitet. Grundet min dårlig eksamensstart! (f.eks.: Ærgeligt man skal få 02 i et emne og fag man har styr på!) Jeg går på 2.HF og er i gang med eksamerne. Hvad er der af løsninger og plan-b'... -
forestil at du er hjemløs
ForumindlægEr der ikke nogle der kan hjælpe mig med denne opgave, den skal være på engelsk? Spørgsmålet kommer her... Imagine you are a homeless person. Write about why you left home or lost your home, and what has happened to you between then and now. forestil at du er hjemløs. skriv om hvorfor du forl... -
engelsk essay lille spørgsmål
ForumindlægHvad vil det sige , hvis der i min engelsk essay står at jeg skal have inkludere the setting ?
