Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12521 til 12540 af 33650
-
Opnår ikke ønskede gennemsnit!!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg tror ikke jeg opnår gennemsnittet til Ha.Almen som er 6.6 på Aarhus Universitet. Grundet min dårlig eksamensstart! (f.eks.: Ærgeligt man skal få 02 i et emne og fag man har styr på!) Jeg går på 2.HF og er i gang med eksamerne. Hvad er der af løsninger og plan-b'... -
Engelsk AT - Amerikansk nationalisme
ForumindlægHejsa (: Hvor tror I, at den stærke nationalfølelse, som amerikanerne har, stammer fra? Og hvorfor er vi danskere ikke i besidelse af én lige så stærk én? Kunne dette skyldes, historiske begivenheder, samfundet? Eller andre faktorer? Hvad mener I?? -
Nådsensbrød - budskabet?
ForumindlægHvad er budskabet i novellen Nådsensbrød af Henrik Pontoppidan? -
Hvilke stormags modsætninger varder op til 1 verdenskrig
ForumindlægHej derude, jeg ville gerne høre om hvilke Hvilke stormags modsætninger varder op til 1 verdenskrig? -
Kreativt produkt?
ForumindlægJeg kan ikke finde på et kreativt produkt!! Nogle der har en ide, om hvad man kan lave til emnet stoffer? Vi vil gerne høre fra jer hurtigs muligst. Tak på forhånd. -
Komparative metode
ForumindlægJeg sidder og er i gang med at finpudse mit AT projekt Jeg skal se på ligheder og forskelle mellem pirater i litteraturen og i virkeligheden Derfor har jeg analyseret nogle kilder og en roman. Taler man om den komparative metode, hvis man sammenligner resultater fra en historisk analyse med d... -
Diskussion/vurdering
ForumindlægI min tredje problemstilling står der, at jeg skal diskutere. Der står intet om at jeg skal vurdere. Betyder det så, at der ikke indgår en vurdering i min opgave? -
Kildeanalyse
Forumindlæghvis man har nogle avis artikler og skal analysere dem hvordan ved man det 1 hånds kilde eller 2håndskilde? eller om det primære sekundære osv hvad skal man mere være opmærksom på når man analysere? -
litterær artikel HJÆLP
ForumindlægHej Jeg skal i gang med at skrive en litterær artikel, men kan ikke huske om det er en god idé at introducere forfatteren i indledningen. Er der nogen der kan hjælpe med det? -
Personkarakterstik - Novelle?
ForumindlægHej Jeg er igang med at analyserer en novelle og jeg ved ikke om jeg skal lave personkarakterstik på alle personer eller hvad? Der er en rigtig hovedperson og 3 bipersoner, også er der en dame med et barn som kun bliver nævnt et par gange....? Det er FSA Så hvad skal jeg gør? Tak på forhånd :) -
Fortalt tid - den tid teksten strækker sig over
ForumindlægHej jeg skal op i dansk imorgen og er ved at analysere min tekst. Jeg er ved at analysere komposition. Jeg er blevet i tvivl om hvad fortalt tid betyder. Betyder det hvor lang tid teksten varer (indholdet), altså om den vare et år eller en hel dag? Eller betyder fortalt tid hvor lang tid je... -
Præsentation af anden viden?
ForumindlægHej Jeg skal til AT-årsprøve i morgen, og sidder og læser min opgave igennem. Det er gået op for mig, at jeg ar besvaret et spørgsmål med et irrelevant svar, så mit egentlige spørgsmål slet ikke er besvaret i delkonklusionen. Nu har jeg fundet det rigtige svar, som er noget helt andet, end hvad d... -
SRP - emne (2*A fag)
ForumindlægHej Havde overvejet at skrive om google i matematik/erhversøkonomi, men den plan gik i vasken, da jeg fandt ud af, at man ikke kunne kombinere et c-fag og et a-fag alene.. Derfor er jeg begyndt at spekulere over hvad jeg ellers kan skrive om. Overvejer kraftigt at skrive i mine 2linje fag, neml... -
Jeg- beretter
ForumindlægHej SP. Har lige en spørgsmål: Hvad er en jeg beretter. hvis nogen gad eller ville skrive hvad det betyd. jeg har prøvet at slå det op i en betydnings ordbod men forstår det bare ikke ): tak på forhånd.. -
Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915
ForumindlægHej allesammen, Jeg har i min AT-prøve i år valgt røntgenstråling som emne til det overordnet emne" Teknologisk gennembrud i perioden perioden 1895 – 1915". Problemet er, at jeg skal redegøre og analysere for udbredelseu udbredelse og brug af røntgenstrålerne i Danmark i et natur... -
Science fiction stil
ForumindlægHej. Er der nogle bestmte regler man skal overholde når man skal skrive en science fiction stil? den skal være færdig til imorgen, så ville være glad for hurtige svar :) -
Ved ikke hvad jeg skal skrive mere om
ForumindlægJeg ved ikke hvad jeg kan skrive mere på mit essay. Essayet handler om min morfar, som var en stor betydning for mig. og kan ikke skrive mere, jeg er på ca lidt over en halv side og skal have en hel side, før den er godkendt. Hvad kunne være en ide om? -
kanoturen
ForumindlægMunkeåens kanoudlejning: en kano i 1-6 timer: 55 kr pr time over 6 timer: 45 kr pr time Basses bådudlejning: En 3-pers kano i 4 timer: 190 kr Derefter 55 kr per ekstra time .... Da Lea og Patrick fremlægger prisforslagene for klassen, foreslår Stine, at de rigner igen for at høre om de k... -
Et folkeeventyr
ForumindlægNogle der vil være sød, og rette en stil for mig.? Har et par problemer med kommaer og punktummer. SÅ DET VILLE BETYDER MEGET -
DHO
ForumindlægHejsa jeg har en DHO for, hvor jeg skal skrive om alt indenfor ungdomsoprøret, min indtil videre problem formulering ser sådan ud: Hvad var ungdomsoprøret? Indflydelse fra udlandet Forskellige grupper Hippie tiden Det store studenter oprør De unges påklædning Thy lejren Hvilke udviklingstend...
