Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12861 til 12880 af 20688
-
Teori - hjælp
ForumindlægHeey alle. Jeg har i fysik til opgave og lave en rapport omkring lys reflektion, og i den sammenhæng skal jeg skrive noget teori omkring brydningsloven, infalds - og beydningsvinkel, og jeg har læst en masse omkring det, men jeg forstår ikke meget af det, er der nogle af jer der gør det??? ... -
Batteri - Tendenslinje - Imax
ForumindlægJeg sidder fast med en fysik rapport, kan ikke få Imax til at passe nogen jeg kan sende mine udregninger til?. Svar her så sender jeg udregningerne over kontakt. -
Vand i base
ForumindlægHej I min fysik bog står der, at man ikke må puttet vand i syre, da der så sker en kemisk reaktion, men må man så godt putte vand i base? - og hvorfor kan må man det eller hvorfor må man ikke det? -
Anvendelse af de komplekse tal
ForumindlægHej, Jeg har problemer med at finde ud af hvad de komplekse tal bliver anvendt til udover at Casper Wessel andsynligvis brugte dem til landmåling tilbage omkring 1800-tallet og at de i dag bliver brugt indenfor fysikkens verden.Nogen der ved hvad de bliver brugt til udover det?! (evt. links vil v... -
Metaller
ForumindlægHejsa folkens, jeg har et problem til min disposition i fysik og kemi. Jeg skal have nogen forsøg indenfor emnet "metaller" jeg tænkte på at starte med metaller i opløsning. Så det ville bare være super hvis I havde nogen ider, til nogen fede forsøg;) -
Dansk og samf. eksamensopgaver
ForumindlægHvor kan man finde gamle dansk og samf. eksamensopgaver, helst de nyeste, jeg har prøvet på www.uvm.dk. Men der fandt jeg kun mat, fysik, bio osv. Måske kan jeg ikke finde ud af at lede på uvm.dk, eller kan man finde dem et andet sted.?? -
Hvad er ethanol?.
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik/kemi rapport, og skal forklare hvad ethanol er. Jeg ved godt at det er alkohol, men ved ikke hvordan jeg kan skrive en sammenhængende tekst der giver mening. Så er der en venlig sjæl der kan skrive lidt om ethanol?:) -
Lektiehjælp på sydsjælland søges STRAKS!!
ForumindlægHejsa! Søger lektiehjælp x antal timer om ugen til fagene matematik B og fysik BSkal helst være i nærheden af Næstved men er villig til til at køre..Med venlig hilsen,Martin -
Areal af solceller
ForumindlægHey jeg har en opgave i fysik hvor jeg skal udregne hvor mange kvadratmeter solceller der skal til for at drive min lærers bil. Oplysninger:Bilens effekt: 120 HK (1HK = 735,5W)Solcellens nyttevirkning: 6,092%Solcellens energioptag: 75W/m2På forhånd tak -
Hjææælp!!
ForumindlægOkay min klasse skal afslutte engelsk, fysik, kemi, biologi og religion i år. (2.g) Nogen af mine kammerater siger at vi skal op i enten mundtlig eller skriftlig engelsk, er det sandt?? -
Hjælp!! Please!!
ForumindlægDet har ikke helt noget med engelsk at gøre, men, Okay min klasse skal afslutte engelsk, fysik, kemi, biologi og religion i år. (2.g) Nogen af mine kammerater siger at vi skal op i enten mundtlig eller skriftlig engelsk, er det sandt?? -
Lys og bølger - Synsopfattelse
ForumindlægHej :-) Jeg skal til fysik eksamen her om 24 timer, men jeg har lige et enkelt spørgsmål, som jeg desværre ikke rigtig kan finde svar på nogle steder! Er der 3 eller 4 bølgeegenskaber når vi snakker lys? Håber I kan hjælpe mig :-) -
Spektrum
ForumindlægJeg er ved at lave en opgave i fysik om det synlige spekrtrum med hvidt lys og med en heliumlampe og et af spørgsmålene lyder: Er de enkelte spektre kontinuerte eller diskrete? Jeg ved ikke lige hvad det betyder, men kan det have noget at gøre med hvor synlige de er? Ingen anelse :) -
Varme fra aluminium
ForumindlægJeg skal lave et eksamenssæt i fysik, men er gået helt i stå i denne opgave. Du kan finde den her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/fysik2003-7-2.pdfDet er opgave 3, altså det første med at opskrive reaktionsskemaet er jeg med på, men hvordan regner jeg b og c? -
Er der nogen som kender én der tilbyder lektiehjælp for stx 3.g fyisk A niveau
ForumindlægHay kender i nogen som tilbyder hjælp( imod betaling) til lektielæsning for én som går i 3.g. og har fysik på A niveau.Helst i kbh region.eller et eller andet sted på sjælland...Personlig henvendesle på min @ tak -
Notater? JA TAK
ForumindlægHej.... Hvis du ligger inde med nogle fede notater til Fysik/Kemi & Matematik. Kunne du da lige så godt sende dem til mig jeg vil have meget gavn af dem.Ja jeg håber du vil sende dem til denne mail adresse:[email protected]å forhånd tak,Held og Lykke til alle der skal op til eksamenFranky -
hjælp til rettelse SRP
ForumindlægHej jeg sidder og er ved at blive færdig med min srp så tænkte på, om der en af jer der ville rette den, jeg skriver i fysik og idræt , om fodbolden, meget intressant emne synes jeg selv. Hvis ja så skriv endelig så sender jeg den via e-mail -
induktion i hverdagen
ForumindlægHej min veninde og jeg vi lave nogle dispositioner til vores fysik og kemi eksame/prøve og vi kan ikke komme i tænke på hvor man bruger induktion henne i hverdagen? taak for din hjælp!!! -
luftmodstand..?
ForumindlægJeg har lavet et forsøg over faldloven i fysik. Det var et forsøg med en tennisbold & en metalkugle, hvor vi lod dem falde ned langs målebåndet, imens vi optog det.. Til sidst står der: kommenter luftmodstandens betydning for de lette legemer? hvilken betydning har de :/ -
Ligninger i word
ForumindlægJeg er ved at lave AT-eksamen og skal bl.a. lave nogle udregninger i fysik. Dem vil jeg gerne kunne enten indsætte eller skrive i word. Hvordan gør jeg det hvis jeg IKKE har "equation" funktionen og benytter word 2003? Tak for hjælpen!
