Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13001 til 13020 af 20688
-
Disposition om atmosfære
ForumindlægHey. Skal op i fysik på onsdag, og kan være uheldig at trække atmosfæren. Nogen der har en disposition til dette, og idéer til forsøg? Jeg går i 9. kl., men et niveau over 9. klasse kan også bruges, hvis ikke der er mange fremmedudtryk i det :) Hilsen Kim :) -
Haster !
ForumindlægAltså hvad er månebjerge ? Skal op i mundtlig fysik imorgen og har fået udleveret visse emner jeg kan komme op i . Nu sidder jeg og bakser med Galilei og nøgleordet månebjerge står her. Men hvad i alverden betyder det? .- På forhand tak Amalie :O) -
Kemisk analyse?
ForumindlægHej. Her i morgen skal jeg så op i fysik. En af de emner jeg kan trække er kemisk analyse. Mit problem er: Hvad skal man helt præcist snakke om hvis man trækker lige præcis kemisk analyse. Og hvis i kan komme med nogle eventuelle forsøg så ville det være rart. Håber i vil hjælpe mig :) -
Disposition til Transformation, syrer og Baser og Salte søges
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen på onsdag i Fysik/Kemi, men mangler at skrive disposition til Transformation, Syrer & baser og salte. Er der nogen, der har de dispositioner eller ved, hvor man kan finde dem? :) Det må godt ske meget snart. På forhånd tak. Emilie -
Temperaturbegrebet
ForumindlægHey folks. Sidder midt i forberedelsen til fysik eksame i morgen. Skal bla. fortælle om "Temperaturbegrebet", dette er jeg fuldstændig blank på og har problemer med at finde noget om det på nettet. Nogle som kan hjælpe? :) -
Bølger - Fysikeksamen
ForumindlægHej alle :o) Jeg skal op i fysik mundtlig imorgen tidlig og trak emnet Bølger. Stikord til den faglige samtale er følgende: Amplitude, forskellige bølgefønomener, periode, frekvens, bølgehastighed, snorbølger Er der noget jeg skal lægge meget eller mindre vægt på? -
Kvantitativ og kvalitativ
ForumindlægHej Er der nogle der gider hjælpe mig med at forklare forskellen på en kvantitativ og kvalitativ undersøgelse i fysik. og hvordán i betegne et forsøg hvor man bestemmer smeltevarmen for is? kvantitativ eller kavalitativ?? Håber i kan hjælp MVH Ulrik Falbe -
Det periodiske system.
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal op til fysik eksamen i morgen, og ja betragter mig selv som nogenlunde klar, det eneste der hænger lidt er det periodiske system, og det er mest de fire hovedblokke... Det jeg ønsker er en nogenlunde lige til forklaring af de fire hovedblokke i det periodiske system, p... -
Stråling
ForumindlægJeg er i gang med at lave en fysik rapport omkring stråling. Jeg har et spørgsmål der lyder: Hvordan ville verden være uden nogen form for stråling og hvorfor er stråling nyttigt? Håber at i kan hjælpe mig :) -
Hjælp det haster
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe. Jeg står og skal til eksamen i Fysik C i morgen Jeg skal op i energi og energiomsætning Jeg skal komme ind på: Energiformer, energikonvertering, energibevarelse og effekt. jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte dette? Håber nogen kan hjælpe :/ -
Lidt spørgsmål til syrer
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen klokken 12:40 og jeg har lige de sidste spørgsmål inden. Hvordan kan man påvise en syrebrint? Hvordan kan man fremstille en syre ? Jeg håber i har tid til at hjælpe :) -
KERNEENERGI
ForumindlægHej, jeg skal snart op i fysik og jeg kan bl.a. komme op i kerneenergi... Jeg ved jeg skal lave forsøg til alle emnerne, men hvilke forsøg kan der laves om kerneenergi?? Håber i har nogen ideer:D -
Rødforskydning
ForumindlægHej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ... -
Hvilken sammenhæng er der her
ForumindlægI fysik har vi en formel der hedder : P = U*I Hvis spændingsforskellen(U) fordobles, så bliver strømstyrken(I) også fordoblet. Hvis strømstyrken(I) er 0,5A, og spændingsforskellen(U) fordobles fra 1V til 2V, så bliver strømstyrken(I) 1A. Hvilken type sammenhæng er der mellem U og I? er der ik... -
Diode / Lysdiode
ForumindlægJeg skal skrive 3.g opgave i fysik. Hovedemnet er elektriske komponenter. Jeg har tænkt mig at tage udgangspunkt i dioder. Men jeg har fundet ud af, at der både er noget der hedde diode, men også lysdiode. Hvad er forskellen? -
det periodiske system - forsøg
ForumindlægHej Jeg går i 9.ende og skal til fysik eksame snart. Jeg kan komme op i emnet: Det Periodiske System. Hvilke forsøg kan jeg lave til emnet, og hvordan kan jeg trække det over til: Elektromagnetisme, radioaktivitet, syre/base og elektricitet? På forhånd tak :) -
kemi: forsøg til vand og base
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart til eksamen i fysik/kemi i folkeskolen. Jeg kan bl.a. komme op i vand og base- nogle der har nogle forslag til forsøg til emnet? - og hvad er vigtigt at komme ind på? På forhånd tak (: -
lyspuls
Forumindlæghvis der er en der sidder inde med fysik opgaven Lyspuls fra August 2001.. ville det bare være super lækkert hvis den blev lagt ind.. og så mangler jeg også lodret kast med luftmodstand; Jagten på sorte huller som også er fra August 2001.. og så også lige Radioastronomi fra August 2002... håber ... -
Problematiske opgaver i mekanik
ForumindlægHej folkens. Jeg har nogle problemer med nogle opgaver i fysik. De hedder op 5.4.2, op 5.5.2 c . op 5.6.3 e op 5.6.4 b i bogen ``FysikABbogen2 2 udgave af Finn Elvekjær`` Alt vil være behjælpeligt -
Faglig samtale
ForumindlægHej.. Er der nogen der har været til, noget der hedder faglig samtale??? i fysik og geografi... Jeg går i 1.g og skal til det.. jeg vile lige spørger hvad man skal gøre til sådan en prøve-... Håber nogen kan hjælpe....:)
