Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 13141 til 13160 af 154034
-
Hjælp til opgave.
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om et selvvalgt protein. Nogle der har nogle gode ideer? helst om et der er noget materiale til.. dvs ikke et "lille" ukendt et. -
Blodtype idé.
ForumindlægHej, er der nogen der har en idé til hvorledes man kan bestemme sin blodtype ved hjælp af et Eldonkort? -
Kænguruens betydning for Australien
ForumindlægHej, Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvorfor kænguruen er sådan et "vigtigt" symbol for Australien? - Hvad er grunden til at man når man siger "kænguru", kommer til at tænke på Australien?. Håber på svar!, JJ -
Evolution
ForumindlægHej, Jeg vil spørge om der er nogen der er "eksperter" inden for evolution området - jeg har nemlig brug for hjælp til komme videre i det jeg har skrevet. Hvis du kan hjælpe må du meget gerne skrive en kommentar sådan at jeg kan kontakte dig. K -
Fysiologi
ForumindlægJeg skal bruge lidt hjælp til et spørgsmål om nervecellen. Når axonet bliver stimuleret, er en svag strøm nok til at udløse et aktionsposentiale. Men hvorfor er det nok med en svag strøm? -
Et lille spørgsmål
ForumindlægHej Er der nogen der ved nogen egenskaber ved løg, det kunne være interessant at plejse ind i en anden organisme?? -
Engelsk B?
Forumindlægjeg har måske tænkt til at tage Engelsk B på Hf-enkeltfag, eftersom min Engelsk karakter var dårlig fra Norge, da jeg fik karakter 2 på eksamen. men da lurer jeg på om der er smart og lade det være, efter som jeg ikke er så dyktig i muntlig og skriflig. så hvad mener i jeg skal gøre, da jeg ... -
fsa
Forumindlægnogle der ved hvor man kan finde folkeskolens afgangsprøve fra år 2006 på nettet. ved godt man kan finde den fra år 2007, men den har jeg lavet og vil gerne have øvet lidt, så send et link hvis i kender et sted -
Immunforsvaret
ForumindlægHej Hvordan reagerer immunforsvaret på en bakterielinfektion? Reagerer den på samme måde som ved en virusinfektion? -
Tidspres
ForumindlægHeey alle.... Nu har jeg lige siddet og taget tid på mit oplæg, og det tager 10 minutter kun om det ene af fagene, metoder osv.... skal jeg så bare snakke om metoder, kritik osv...? og så i stedet snakke om yderligere materiale i diskussionen? -
dyrecelle
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en rapport om dyreceller. og kan ikke rigtig finde noget brugbart til min opgave, er der ikke et eller flere kloge mennesker der kan hjælpe mig lidt, med hvad man kunne skrive. b,la hvad den indeholder og hvad de enkle funktioner har :-) på forhånd tak! p.s d... -
Struktur AT-eksamen
ForumindlægHej igen derude Jeg har endnu et spørgsmål, nu må jeg se om der er nogen der gider at besvare det! Hvad skal man sige til eksamen? Jeg har skrevet om designerbørn i bio og rel. Skal jeg fortælle om hvordan man kan designe et barn(biologisk) altså gennemgå metoden PCR/Dna-chips? Skal jeg inden fo... -
HJÆLP! VEDVARENDE ENERGI?!?!
ForumindlægHey Dudes Hvad kunne være eksempler på vedvarende energi? Det skal helst en form for ny ide :-) -
Eksamen!
ForumindlægJeg skal op på mandag! og vil høre om nogle ved hvordan eksamen foregår på C-niveau?? Og er det en eksamen hvor man står ved tavlen ellers sidder ned? Og kan det passe man ikke får spørgsmålene givet inden men har 24 min forberedelse og 24 eksamination? Håber på HURTIG hjælp.. TAK.. -
Aktionspotentiale og hyperpolarisering
ForumindlægHvorfor forhindres dannelsen af et aktionspotentiale, når der sker hyperpolarisering? Og hvad er et aktionspotentiale præcist? Tak for jeres tid. -
Eksamensprojekt - Hvilket andet fag?
ForumindlægHej People Jeg skal tilmelde mig til eksamensprojekt, HF. I den anledning har jeg tænkt meget på emnet: Grønlandspumpen. I dette emne indgår geografi, men jeg har ingen anelse om, hvilket andet fag jeg skal koble det sammen med. Vil helst gerne koordiere det samfundsfag, historie eller reli... -
Hvilket konsekvensen af manglende ilt?
ForumindlægHej. Jeg arbejder med en opgave hvor jeg skal komme ind på hvilket konsekvenser der ville være ved manglende ilt i biologisk, kemisk og geologisk henseende? Kunne nogle komme med nogle forslag ville det hjælpe meget. Tak på forhånd -
Blodtryk og puls - forskel på trænede og ikke-trænede!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig? - Hvad er forskellen mellem en person der er trænet og en person der ikke er trænet, i forhold til puls og blodtryk ?? (vi har også målt i forhold til ryger og ikke-ryger, hvis det har nogen indvirkning) HJÆLP MIG ! //Luna -
Virus
ForumindlægJeg skal skrive en opgave om virus. Jeg har ledt og ledt på nettet, men jeg kan ikke finde en side om virus. Så hvis i har nogle links, ville det være perfekt.. :) -
AT-metoder
ForumindlægHej. Jeg har en masse teorier, som endnu ikke er blevet bekræftet og bevist. Det er teorier om, at hvorfor diabetes kureres ved fedme operationer.. Men hvilke metode anvendes der så?
