Søgning på: engelsk eksamen 2009 b. Resultater: 13181 til 13200 af 132250
-
HJÆLP FYSIK EKSAMEN!!!!!!!
ForumindlægHey derude. Jeg skal til min obligatoriske fysik/kemi eksamen, som er meget snart. Jeg har valgt at lave en disputation over alle de emner vi har haft. Dog er jeg helt fortabt med ''Atomer og Stråling'' og '' Samfundets elforsyning''. Er der en sød sjæl, som vil k... -
Eksamen imorgen!
ForumindlægJeg står her og skal til eksamen imorgen, og det er mundtlig dansk. Jeg skal analysere/perspektivere/fortolke et folkeeventyr, og jeg valgte prinsessen med de 12 par guldsko. Jeg er kommet lidt dårligt fra start og har en halvlavet analyse osv. Er der nogle der har nogle gode råd til hvad man kan... -
Mdt. eksamen
ForumindlægHej, er der nogen som har godt styr på matematikken - som kan hjælpe mig med følgende. Er der nogen, som vil skrive lidt overordnet som er godt at sige til mdt. eksamen når man har lavet sit bevis. Vores opgivne emner er: 1) Analytisk geometri 2) Trigonometri 3) Differentialkvotient 4) Regne... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægJeg skal op i kemi A skrft. om et par uger og er der nogle som har erfaringer med ting, som kunne gøre eksamen mindre stressende, nemmere eller på anden måde hjælpe til en god præstation. Mit problemområde er IR og NHMR spektre. Jeg har tænkt på om jeg skulle læse emnet igennem og lave en masse ... -
Oversætning til eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen, så sidder lige nu og forbereder svarene på min disposition. Jeg har bare problemer med oversætning af 3 sætninger, som handler om kriminalitet: 1. In einem Gefängnis werden sie krimineller, weil sie viel von dem knackis lernen. 2. Die Erziehung ung Aufklarung sind... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej:) Jeg skal op til dansk eksamen her imorgen tidlig, og sidder lige og kæmper med det sidste. Jeg har trukket fordybelsesområdet Den Moderne Ungdomslitteratur. Jeg mangler at få fortalt til det punkt hvor jeg fortæller lynhurtig om mit fordybelsesområde i generalt. Men jeg er helt lost, ... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave min disposition i dansk hvor jeg trak forbybelses området kortfilm. Jeg har derfor valgt kortfilmen Eksamen. Jeg er næsten færdig, og mangler kun 2 ting. Jeg skal finde ud af om der er nogle lag i, også mangler jeg noget at perspektivere til. Håber i kan... -
Hjælp til NG eksamen.
ForumindlægHej, jeg har lige trukket i NG eksamen, og har 24timers forberedelse. Jeg er kommet op i emnet "Storm over Danmark" og i min disposition skal jeg bl.a. inddrage geofaglige begreber som dynamisk lavtryk, det primære vindsystem, nedbørdannelse. Coreolis effekt, stormudvikling, varsling ... -
Eksamen i Naturgeografi
ForumindlægHej. Jeg har trukket overenmnet Global opvarmning til 24 timers eksamen i naturgeografi. Min problemstilling lyder således: Global opvarmning opfattes som en af vor tids største udfordringer. - Redegør for teorierne bag og diskuter nogle konsekvenser af glbal opvarmning. - Diskuter muligheder for... -
biologi eksamen
ForumindlægHej, Jeg har lige trukket i biologi hvor jeg har 24 timers eksamen. Det overordenede emne er gødning, herunder skal jeg diskutere hvordan man gøder rismarker optimalt, både i forhold til naturen og i forhold til landmandne, billigt og klimavenligt. Jeg har fået to figurer om begreænsede faktorer ... -
Fysik eksamen hjælp!
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til fysik eksamen her på mandag og fysik er ikke mit stærkeste fag, så jeg ville være taknemmelig hvis i gad forklarer mig teorien indenfor et par spørgsmål angående salte/ioner. Her er mine 3 spørgsmål: 1: Hvad er teorien bag forsøget "Elektrolyse af NaCl&q... -
Hjælp til biologi eksamen HASTER !!!
ForumindlægHej :) Jeg skal til biologi mundtlig eksamen i morgen og jeg har problemer med en af opgaverne, så jeg håber at der er nogle begavede mennesker derude som lige kan give sig tid til at hjælpe mig ! Opgaven lyder således, at jeg skal forklare hvordan man kan undersøge, om en person har været infice... -
Tysk eksamen haster!!!
ForumindlægHej, Jeg skal op i mundtlig tysk eksamen og har trukket weihnachten og teksten die weihnachtsfrau. Har læst teksten og har oversat de ord jeg ikke forstår, men jeg kan ikke rigtig få handlingen til at hænge sammen. Er der en der har læst den og kan giv... -
eksamens opg- hjælp!
Forumindlægheysa, der er en eksamens opgave som jeg ikke forstår, kan i hjælpe? OPGAVE 3 (13 point) Lad kurven C være givet ved parameterfremstillingen r(t) = (ln(t + 1); t); 0 ≤ t ≤ 2; og lad vektorfeltet V være givet ved forskriften V(x; y) = ( yexy^(xy) 2y + xexy^(xy) ) (... -
NV-eksamen
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal snart op til NV-eksamen, med overemnet svampe som problemer. Dét jeg er i tvivl om er hvordan man starter sin fremlæggelse (skal vare højst 5 minutter) eller hvordan man starter med at fortælle de ting man gerne vil snakke om. Er der nogle der kan gve mig nogle gode r... -
Oldtidskundskab eksamen
ForumindlægHejjjj Jeg skal til Oldtidskundskab c eksamen på tirsdag og er helt lost. Altså legit har haft lyst til at græde i de sidste par dage og ved ikke hvordan jeg skal komme igennem det. Føler der er så mange begreber man skal holde styr på og faget giver slet ikke mening for mig. Er der nogen som k... -
AT - eksamen
ForumindlægHej Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at læse min synopsis igennem og fortælle hvad jeg mangler og hvorfor den ikke er god. Jeg skal nemlig op til AT eksamen i næste uge, det vil virkelig være en stor hjælp den er heller ikke særlig lang ;) Jeg er nemlig i tvivl om hvad jeg mangler, men se... -
Innovation - eksamen
ForumindlægHej :-) Min gruppe og jeg står og skal til eksamen i innovation. Vi har jo lavet vores projekt som skal forsvares. Kan det virkelig passe, at man i gruppen ikke må vælge det samme fokusområde at fremlægge om?? Er der andre derude der skal op i innovation som har fået denne information? Jeg syne... -
hjælp til AT eksamen!!!
ForumindlægHej alle Jeg sidder her og igang med at justere min AT fremlæggelse - Eksamen 3.g Jeg har om selviscenesættelse i det moderne samfund og hvordan moderne teknologi anvendes hertil. På nuværende tidspunkt har jeg inddraget Sigmund Freud og Christopher Lasch i et afsnit om narcisisme. Har i noge... -
Forberedelse til eksamen
ForumindlægHej Studieportalen, står og skal op til min eksamen i Erhvervsøkonomi og er lidt i tvivl om hvad den bedste måde er at forberede sig på. Vi har læst nogle kapitler i vores Grundbog, og vi har ligeledes læst nogle tekster ved siden af. Jeg er ikke den skarpeste på erhvervsøkonomi området, så har s...
