Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 13301 til 13320 af 57177
  • Medea af Euripides - oldtidskundskab

    Forumindlæg
    Hej allesammen, nu har jeg læst Medea af Euripides, om jeg må nok indrømme at den var meget spændende og interessandt. Undervejs fik det mig til, at stille spørgsmålstegn ved kærlighedsbegrebet i denne bog. Hvad mener I? Hvad er kærlighesbegrebet? - og hvorfor? (meget gerne nogle argumentationer)...
  • Nogen med Gode Råd?

    Forumindlæg
    Heey Folkens, jeg skal op til NV - Eksamen her på tirsdag, og så ville jeg lige spørger jer om nogle gode råd, til hvordan man kan forberede sig....?' Vores pensumliste er på 67 side... - Gode råd, il hvordan man kan foberede sig bedst! Mange tak.
  • Har ingen baggrundsviden til kemi B

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skal starte på kemi B i januar. Jeg har bare det problem at jeg tror at jeg slet ikke kan huske noget fra C ( var heller ikke særlig god til det da jeg tog det i naturfagspakken) Er der et et site eller noget ser måske kan hjlpe mig forberede og også hjælpe mig da jeg engang begynder ...
  • Ligevægt hjælp

    Forumindlæg
    Ved ligevægt er en reaktion med K = 5,0 * 10^20 forskudt ...; koncentrationen af produkterne er forholdsvis ... Svaret er: hverken mod højre eller mod venstre; høje Hvordan kan det være ligevægten ikke er forskudt mod højre, idet at K-værdien er så høj?
  • Antal fodnoter?

    Forumindlæg
    Er der et bestemt antal fodnoter der højst må være på en side i en historieopg (2g)? Eller hvor mange må der være i alt?
  • Hjælp til varmelære i fysik

    Forumindlæg
    Hej alle Da jeg skal have en test i fysik i morgen, og varmelære ikke er min stærke side, håber jeg at der er et par kloge hoveder her inde der kan hjælpe mig. De ting der er relevant omkring varmelære, som jeg kunne få brug for i en test ville være en stor hjælp. Jeg går i 1.g. Håber I k...
  • engelsk formulering

    Forumindlæg
    Hej håber nogen kan hjælpe mig med at formulere det her er gået helt i stå"""Here we had a fear setting on what there could happen if we don’t take care and think us about."""
  • Kan jeg nå at læse op!? :-(

    Forumindlæg
    Jeg skal i forbindelse med min Bio. C eksamen kunne 38 figurer samt 150 siders pensum og jeg har 7 dage :-S kan det lade sig gøre?
  • Word Typografi af citat..

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil gerne have at når word skal lave citater skal det sådan her ud "Det her er et citat" og ikke sådan Det her er et citat Jeg vil altså have at den laver gåseøjne.. på forhånd tak :)
  • Bevis for krydsproduktet/vektorproduktet

    Forumindlæg
    Ganske enkelt, hvordan er beviset for krydsproduktet/vektorproduktet? Jeg ved godt hvordan man benytter og udregner krydsproduktet/vektorproduktet, det er ikke det jeg efterlyser, men beviset. På forhånd tak.
  • med tilbagelægning?

    Forumindlæg
    Hej, hvad vil det sige der er med tilbagelægning ang. odds?
  • Statistik - ugrupperede data - kvartilsæt vha. kumulerede frekvens..

    Forumindlæg
    Hej jeg har fundet det her et andet sted på nettet "Men kan sagtens aflæses kvartilsæt ved at direkte kigge på kumulerede frekvens. Medianen er lig med den mindste observation, som har kumuleret frekvens på 50 % eller mere. Den øvre kvartil er den mindste observation, som har en kumule...
  • gamle afleveringer

    Forumindlæg
    hej min computer er brudt sammen og jeg skal nu vælge at betale i dyre domme for at få gamle filer over på en ny computer eller om jeg bare skal "starte forfra" og glemme de gamle afleveringer. Er det vigtigt at have mine to store opgaver fra 1.g og 2.g og min AT-årsprøve fra 2.g for at...
  • oversætte et ord..

    Forumindlæg
    Hvad betyder altogether .. Kan slet ikk huske det ..
  • "Notes" om til "Noter"

    Forumindlæg
    jeg bruger pakken 'endnotes' til at lave slutnoter. det virker fint, undtagen at den skriver "Notes" som overskrift til slutnoterne i stedet for "Noter". jeg har "danish" som option til dokumentklassen. hvordan fikser man det?
  • Endnotes inkluderet i ToC

    Forumindlæg
    jeg bruger pakken endnotes. den bliver ikke inkluderet i \tableofcontents. jeg bruger også tocbibind, men den lader ikke til at have en option så endnotes kan blive inkluderet. nogen forslag?
  • "Die Strickjacke* af Claudia Rusch

    Forumindlæg
    Der skulle vel tilfældigvis ikke være nogen herinde, der har lavet en analyse af denne novelle? Venlig hilsen
  • Vandløb

    Forumindlæg
    Jeg har set mig blind på dette spørgsmål, håber nogen har tid til at hjælpe. - Hvilken betydning har det for især vandløb når vi pumper mere og mere vand op fra grundvandet for at dække menneskenes (byernes) forbrug for vand?
  • Stress i gymnasiet - nogen kilder?

    Forumindlæg
    Jeg har om stress og presset i gymnasiet. Jeg har det bl.a. i samfundsfag, så jeg tænkte på om der er nogen der har nogle gode kilder/teorier/sociologer som jeg kan bruge?
  • dødssyn...(OLD)

    Forumindlæg
    hej..er der nogen, der kan sige lidt om de forskellige dødssyn ? altså hos Thukydid, Herodot og Homer ?på forhånd tak