Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13461 til 13480 af 20688
-
Kageform i frit fald
ForumindlægHar fået en fysik opgave for, og få indrømme, at jeg er en smule forvirret :S Vi er enige om, at når et legeme falder påvirkes det både af tyngdekraften såvel som luftmodstanden. Forstår bare ikke helt, hvordan legemet kan få en konstant hastighed? -
hvad er nogle vigtige formler og evt. grundstoffer at kunne i hovedet?
Forumindlægaltså formler der er vigtige at kunne/ gode at kunne i hovedet? som f.eks. fotosyntese. også måske nogle grundstoffer eller lign. der er godt at kunne huske. jeg tænker formler inden for fysik/kemi, biologi og derimellem. dbh -
Hjælp til Vandmodstand
ForumindlægJeg har i fysik lavet et forsøg med at skyde et projektil ned in vand, hvor det er blevet filmet, og det er muligt at finde projektilets hastighed, acceleration, impulser, o.s.v. Jeg vil spørge om hvilke teorier dette kan indholde ud over vandmodstand. -
Hvilken formel har saltvand?
ForumindlægHejsa.. Jeg er i gang med at forberede et par forsøg til min fysik eksamen... Men kan ikke lige helt finde ud af det med formlen på saltvand... Er det bare sådan at man siger NaCl+H2O eller er jeg helt gal på den? -.-' -
HJÆLP EKSAMEN
ForumindlægHej jeg skal til sådan en fysik/kemi terminsprøve inden den endelige eksamen men jeg har et problem, jeg ved ikke hvordan man kan lave et forsøg om salte. nogle der kan hjælpe mig. Skriv det helst ret simpelt ellers forstår jeg det ikke? -
Verdensbilledets udvikling
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en disposition til fysik med overskriften "Verdensbilledets udvikling". Der er et spørgsmål som lyder på: "Kom ind på vores nuværende naturvidenskabelige verdensbillede fra atomer til galakser". Forstår det ikke. Håber i kan hjælpe! -
Afstandsbestemmelse til stjerner og galakser
ForumindlægHej. Jeg skal skrive dispostion til fysik-eksamen. Overskriften er "Kosmologi og universets alder" med et underspørgsmål som lyder på "Kom ind på afstandsbestemmelse til stjerner og galakser". Er det parallaksemetoden og størrelsesklasser? Hvis ja, er der nogen som kan forklar... -
Det periodiske system
ForumindlægHej Har en fysik aflevering for om det periodiske system. Jeg skal skrive om hvem der fik ideen til det, hvordan det er opbygget og om hvordan man fandt frem til at stille det op på den måde. Har læst på wikipedia, men har kun nok oplysninger til 2 sider. Skal have mindst 4 sider, er der nogle de... -
VIL DU HJÆLPE MIG??
ForumindlægHej Jeg skal påbegynde et fysikprojekt som jeg skal forsvare mundtligt. Jeg har valgt emnet lysets bølgemodel, men har brug for mulige forslag til en problemformulering. Har du også et eksempel på en problemformulering omhandlende et andet enne indenfor faget Fysik, må du meget gerne dele. -
Eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys
Forumindlægatmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og generelt videnskabsteori, da jeg også har læst filosofi. -
Elektrisk enegi
Forumindlæghej jeg skal til eksamen i morgen i Fysik B. kan I hjælpe mig lige at forstå elektrisk energi samt hvordan den fremstilles og bruges i vores samfund. lidt noget om kraftværkers virkemåde og nyttevirkning. pft. /michelle -
Dumpe årsprøve
ForumindlægHalløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-) -
Phenoler
Forumindlæghi er der nogen her som kan hjælpe mig med at skriver lidt om phenoler. jeg skal op til kemi B eksamen imorgen, og har et spørgsmål om hyroxoforbindelser som phenoler. hvad er fysik og kemiske egenskaber, isomeriforhold for phenoler? på forhond tak -
Powerpoint - eksamen
ForumindlægHej :) Jeg overvejer at lave et powerpoint til min fysik eksamen i morgen, men kan altså ikke bestemme mig for om det er en god eller dårlig ide, så jeg ville høre om der er nogen der har erfaríng med det? Og høre hvad de fik ud af det. -
naturvidenskab og humaniora - må man blande samfundsvidenskabelige metoder?
Forumindlægjeg har ifbm. med AT valgt faget historie og fysik hvilke jo beskæftiger sig med hhv. naturvidenskabelige metoder og humaniora. men jeg har fundet at jeg kan blande samfundsvidenskabelige metoder og se på sagen fra den vinkel (som nyt stof!) - men er det tilladt? -
Den generelle gravitationslov
ForumindlægHej . Jeg sidder og læser til fysik eksamen og kigger lige pt på kraftbegreber. Jeg er nu kommet i tvivl omkring gravitations loven. Hvordan lyder den generelle gravitations lov. Hvordan bruger man den ved jordoverfladen. -
Omregne point til karaktere
ForumindlægHej Hvor kan man finde en tabel, så man kan omregne point den skriftlige fysik A eksamen? Man kan vist på mellem 0 og 150 point. Hvilken karakter får man hvis man fx får 80 point?:) -
elektricitet og ioner
ForumindlægHej jeg skal op i fysik eksamen på tirsdag og jeg ved ikke helt hvilke forsøg jeg skal lave hvis jeg trækker emnet "elektricitet og ioner"... Jeg kan lave elektrolyse, lede strøm gennem salt, og hvad mere?? -
det at perspektivere (syre-baser og magnetisme)
ForumindlægHejsa Jeg skal snart op til fysik og jeg har forberedt mig rigtig meget på teorien bag de forskellige emner. Problemet er bare, er jeg nu er kommet til perspektiveringen. Hvordan skal jeg perspektivere "syre og base" samt magnetisme. Mvh -
Magnetisme og elektromagnetisme
ForumindlægHej :D jeg skal til mundtlig Fysik og kemi eksamen FSA her på onsdag, altså d. 1 juni. jeg sidder nu og prøver at skriver noter, men jeg syntes ikke at det er så let. Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg kan skrive?
