Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 13821 til 13840 af 25374
-
Engelsk stil :O
ForumindlægHej :) Jeg er ikke lige en haj til det der engelsk, er der nogen, der vil se min engelsk stil igennem for grammatik fejl? Det er en meget lille stil vi skulle skrive om to drengegrupper, fra to forskellige historier. På forhånd tak ! -
Middelalder???
ForumindlægHejsa alle sammen. Sidder og læser op til min sidste eksamen, som uheldigvis er historie. Historie er det fag som jeg igennem mine 3 år på gymnasiet aldrig har læst lektie til, men er nu igang med at læse om de forskellige emner som vi har opgivet. Emnerne er følgende: 1)Middelalder(1000-1300)+... -
Stil
ForumindlægHej allesammen. jeg skal aflevere en dansk stil, den 17 november, og jeg ved ikke hvilken jeg vil vælge. jeg har tænkt over to. 1. det er en krimi, hvor man skal skrive videre på en historie. opgaven hedder: Her er begyndelsen til en kriminovelle. Skriv novellen færdig. vælg eventuelt en anden o... -
Desperat hjælp! Haster!
ForumindlægHej, Skal have valgt til i morgen, hvad jeg vil skrive om. Kan vælge fagene Engelsk-Historie eller Engelsk-Dansk Men er på bar bund, hvad jeg skal skrive!! NEED HEEEELP! På forhånd tak! -
Åndelig mobilisering?
ForumindlægHej Jeg sidder og prøver at få styr på noget historie og er nu stødt ind i begrebet "åndelig mobilisering" (af tyskerne) i forbindelse med nazisme. Men hvad betyder begrebet? -
SRP
ForumindlægJeg skal skrive SRP i historie A og engelsk A om den amerikanske drøm. Jeg skal finde noget at analysere i begge fag, er der nogen som har ideer? -
Syndefaldsmyten sammenligning?
ForumindlægEr der nogen der kan give ideer om, hvordan man kan sammenligne en historie, med en dreng der hader jagt og mord, og som af sin strikte far, bliver oplært til at gå på jagt, med søndefaldsmyten? -
Perikles om afthens forfatning og Den gamle oligark
ForumindlægNogen der har lavt en diskursanalyse og kildekritik på: "Perikles om afthens forfatning" og "Den gamle oligark" Fra bogen: Grundbog til historie - Fra oldtiden til enevælde samfund -
Den kolde krig
ForumindlægHej Er der nogen herinde som er god til engelsk? Da jeg har brug for hjælp til min historie opgave, som er på engelsk. Jeg vil meget gerne sende opgaven til vedkommendes indbakke her på studieportalen. -
srp pest
ForumindlægHej til den der læser det her nogen der kan sende deres srp om pesten i fagene mat og historie, vil gerne bruge det til inspiration, da jeg sidder bare og ikke ved hvordan jeg skal i gang. kunne være fedt mvh mohamed -
SSO om påskekrisen erfaringer søges
ForumindlægHej skal snart til at skrive SSO og har tænkt mig at skrive i Historie om påskekrisen, nogen der har erfaringer med det? Ellers kunne jeg godt finde på at skrive om den russsiske revolution.. På forhånd tak Mvh Hansen -
Kort oversættelse
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe mig. Jeg hedder Pedro, og jeg bor i Spanien. Jeg er 20 år. Jeg studerer historie og arbejder på en restaurant. -
Sekundærlitteratur "Cal"
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP i Engelsk og Historie, jeg bruger romanen "Cal".... Mangler nogle forslag til sekundærlitteratur! Vil generelt gerne vide hvad det er helt konkret :) -
Gennemgang af SRP
ForumindlægHej Allesammen. Er der en person eller flere personer, der har lidt tid til gennemgang af min SRP ? De involverede fag er HISTORIE og MATEMATIK ( hovedfag). Emnet er Det gyldne snit. På forhånd tak:) -
hermes med dionysosbarnet. HASTER
Forumindlægskulturen siges at være original og fundet i Heratemplet i Olympia. - man siger at det er pausanias som er kilden til dette? Kender du mere til denne historie? kom endelig med det. Skal fremlægge imorgen. Mvh Cecilie -
Nogen der skriver om Nukleare våben??
ForumindlægHey, Nogen der skriver om atombomber el. lign. og er friske på at bytte opgave for at få inspiration.... Lyder da som en genial idé ikke...!! (skriver i Historie og Fysik) -
Jeg-fortæller
ForumindlægHej mennesker =) Jeg skal fremlægge om en jeg-fortæller imorgen, og komme med et bid af en historie hvor der er tale om en jeg-fortæller. Er der en der kan hjælpe med hvad jeg evt. kan fortælle? På forhånd tak! -
Opgave - kilder
ForumindlægJeg skal i gang med min dansk-historie opgave. Hvor jeg analyserer "Et Dukkehjem". Er det rigtigt, at man IKKE må analysere SELV? Altså skal man bruge hjælp udefra? Fra diverse kilder? -
Danskhistorie Opgave 2.g - Fingerplanen
ForumindlægUdløste et 10-tal i dansk, og 7 i historie. Der krævedes mere 'formelt' indhold, sagde min historielærer. Dette er ikke et spørgsmål, men et forsøg på at ligge en opgave ud. -
Matematik i renæsssancen
ForumindlægEr der nogle der har forstand på matematik i renæssancen?? Hvad vil være muligt at skrive om i emnerne?? det gyldne snit, fibonacci tallene, eller måske perspektivering? Hvordan kan man koble Matematik og Historie med nogle af de emner?
