Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 13921 til 13940 af 25374
  • Begrænsninger i AT - samf, his og mat

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har i AT om krig, medier og teknologi på tværs af fagene samf, historie og matematik. Hvori kunne begrænsninger ligge? Og skal disse indgå i den mundtlige fremlæggelse?
  • Noter til 3.g !

    Forumindlæg
    Hej, er der nogen der har afsluttet historie i 3,g som gerne vil dele deres noter med mig, da jeg skal op i 3.g efter sommerferien og gerne vil have nogle gode noter til faget. Tak på forhånd
  • HJÆLP LIGE NU!!!

    Forumindlæg
    Jeg skal fremlægge i historie om de her to emner: 1. Jerusalems belejring: 2. Erobringens følger: nogen kan hjæælpe med mig o besvare de her to spørgsmål... SÅ HURTIG SOM MULIGT!!!!!
  • Konsekvenserne for 2. Verdenskrig?

    Forumindlæg
    Hej! Er i gang med en historie opgave hvor jeg skal skrive om årsagerne, begivenhederne og konsekvenserne til 2. verdenskrig. Men ved ikke hvad konsekvenserne er for 2. verdenskrig. Er der måske nogle der kunne hjælpe? :)
  • HJÆLP!! Analyse af "Blod Kærlighed" (Peter Adolphsen)

    Forumindlæg
    Nogen der har en Analyse af Blodig Kærlighed? Ville være en kæmpe hjælp, hvis i kunne give et uddrag eller noget af analysen! :) (Eller måske bare hvad 2. Historien er/hvad meningen med den er? Altså den har en anden betydning en det der står på linjen)
  • HJÆÆLP!

    Forumindlæg
    jeg skulle læse en historie der hedder Hjemkomst som er skrevet af Bent haller. Efter det skal jeg lave en karaktistik af Morten, men jeg ved ikke hvordan.Håber i kan hjælpe mig:)
  • Tekst eller film?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kender en god historie, tekst eller film hvor der indgår temaer som trekantsdrama- venskab- eller jalousi? Jeg skal nemlig bruge det til min perspektivering til min mundtlig dansk eksamen. Tak på forhånd
  • Miljø i Drengene fra Skt. Petri

    Forumindlæg
    Hej i kloge hoveder nogle der kan forklarer mig hvilke miljøer drengene kommer fra? det er specielt Gunnar/Lars på den ene side og Otto på den anden side? OG hvor foregår historien? adam
  • HJÆLP stil

    Forumindlæg
    jeg har skrevet min stil fertig og jeg er ikke sikker på min kommaer og punktummer vil i ikke være søde at rette dem og siger hvad i syntes om historien om den er god eller dårlig det ville være til en stor hjælp :)
  • Geschäft ist geschäft

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Er der nogen, der har læst historien geschäft ist geschäft? Og i så fald, har nogle noter eller et resume af teksten jeg kan få? Altså hvad handler den om osv.? Mange tak på forhånd :)
  • kultur

    Forumindlæg
    det her er et mærkeligt spørgsmål, og der vil højt sandsynligt ikke være et konkret svar, men jeg prøver alligevel. - hvornår opstod kultur? ( ikke en specifik kultur, men selve ideen med kultur og dens historie/oprindelse)
  • 2.verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej allesammen! -Efterhånden har jeg lagt mærke til at ingen gider svare på min problember. Men nu prøver jeg igen!! Har i lavet en tidslinje i historie om 2.verdenskrig?
  • Gennemlæsning

    Forumindlæg
    Hej. Vil høre om der er nogle derude med en samfundsfaglige baggrund eller viden der kan gennemløse en SRP omkring nazismen. Selfølgelig betales der for denne hjælp. SRP skrives i historie og samf A. Vh
  • BETALING for gennemlæsning af opgave

    Forumindlæg
    Hej. Vil høre om der er nogle derude med en samfundsfaglige baggrund eller viden der kan gennemløse en SRP omkring nazismen. Selfølgelig betales der for denne hjælp. SRP'en skrives i historie og samf A. Vh
  • oversæt sætninger :)

    Forumindlæg
    Hvordan siger man: "det lagde jeg også godt mærke til men jeg ved ikke hvorfor (at det sker i historien)" "og det er dette som jeg tænker at ......."
  • Fortællerteknik og -synsvinkel

    Forumindlæg
    jeg er ved at skrive dansk-historie opgave og er i tvivl om fortællerteknink og -synsvinkel hører ind uner stilistik og sprogbrug, eller hvor det evt. ellers skulle gå ind under?
  • Når man læser

    Forumindlæg
    Hej Hvilke spørgsmål kan man stille sig selv, når man læser en tekst bl.a. dansk/historie? For at forstå det bedre, så man også kan lave nogle noter. På forhånd tak!
  • En novelle

    Forumindlæg
    Hej nogle der har arbejdet med historien The gift by Karen Philips? Nogle der kan hjælpe med at skrive et summary, eller nogle der måske har et summary?
  • Hvad symboliserer Bongo (elgen) i Doppler?

    Forumindlæg
    Er elgkalven, Bongo, et symbol på noget i bogen Doppler? Og hvis ja, på hvad? Jeg skal skrive en analyse i dansk, og jeg tænkte, at den nok symboliserede noget væsentligt i historien.
  • Olympiastadion Berlin

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? Det er om Olympiastadion Berlin. * Hvilke billeder/statuer kan I finde. Hvilke myter, historier begivenheder referere de til? Hvilken stil er de skabt til?