Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13961 til 13980 af 23766
  • Brygning af vin

    Forumindlæg
    Jeg har en rapport for til d. 19. som bl.a. handler om brygning af vin, MEN sidder allerede fast ved første punkt... Håber en venlig sjæl kan hjælpe mig:)) :? "Forklar teori og praksis omkring vinbrygning" Tak på forhånd!!
  • Hjælp til at aflæse ækivalenspunkete

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en kemi rapport for hvor jeg skal aflæse ækvialenspunktet. Jeg skal aflæse V(NaOH) og pH ved ækvivalenspunktet men problemet er at jeg ved hvordan jeg skal gøre det. Jeg har vedhæftet titrerkurve, så jeg håber der er nogen der hjælper mig med det.
  • at aflæse ækvivalenspunktet

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en kemi rapport for hvor jeg skal aflæse ækvialenspunktet. Jeg skal aflæse V(NaOH) og pH ved ækvivalenspunktet men problemet er at jeg ved hvordan jeg skal gøre det. Jeg har vedhæftet titrerkurve, så jeg håber der er nogen der hjælper mig med det.
  • Kemi - Sidst fældning & afstemning

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der vil være rigtig søde og hjælp mig med min sidste fældningreaktion?? Jeg har lavet 2 andre hvor jeg skulle blande natriumposphat og bariumchlorid. Men nu mangler jeg bare den sidste så er min Rapport heldigvis snart færdig! fældningsreaktion og afstem .. Taaaak Kaliumnitrat ...
  • HJÆÆLP!! ILT...

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg er mega presset i tid men jeg mangler at besvare disse to spørgsmål i min rapport. Jeg håber I kan hjælpe mig. 1. Hvad skal ilten bruges til? 2. Hvad har det af betydning, hvis der ikke er tilstrækkeligt med ilt? Knus mig Tak på forhånd
  • Brydningsloven og sinus

    Forumindlæg
    Hej. er igang med en rapport og stødte på noget der underede mig lidt: Ifølge brydningsloven gælder der for lysets brydning ved overgang fra luft til pyrexglas, at (sin(i))/(sin(b))=n hvorfor bruges sinus og ikke cosinus? på forhånd tak :D
  • Hydrofil og hydrofob

    Forumindlæg
    Jeg har en rapport for, hvor jeg bl.a. skal beskrive, hvad hydrofil og hydrofob er. Jeg har prøvet at læse om det på nogle forskellige hjemmesider, men kan ikke forstå det. Det er meget indviklet beskrevet. Er der nogle, der kan beskrive det på en forståelig måde?
  • skal finde matematisk formel til Ølproduktion

    Forumindlæg
    hej, jeg skal skriv SRP og jeg skriver om øl produktion noget med gæring. jeg vil spørger om noget har nogen forslag til matematisk formel til gæring og andre god ideer til at gør rapporten super god?
  • Biologi C

    Forumindlæg
    Jeg har en rapport til imorgen, og sidder fast ved dette spørgsmål - håber der er nogen der kan hjælp mig. Forklar lungernes opbygning - hvorfor har man bruskskiver i luftrøret og nede i de første mange forgreninger af bronchierne? Tak på forhånd - venter på jeres svar :)
  • HJÆÆÆLP MIG! :/

    Forumindlæg
    Jeg har en rapport til imorgen, og sidder fast ved dette spørgsmål - håber der er nogen der kan hjælp mig. Forklar lungernes opbygning - hvorfor har man bruskskiver i luftrøret og nede i de første mange forgreninger af bronchierne? Tak på forhånd :)
  • Hjælp Tak :/

    Forumindlæg
    Jeg har en biologi rapport til imorgen - har et lille spørgsmål til jer. Vi har lavet et forsøg om dissektion af hjerte/lunger fra et pattedyr - hvad kunne nogle relevante fejlkilder være i dette forsøg (vi havde ingen selv). Tak på forhånd (:
  • induktion og transformation

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg er igang med en rapport om induktion og transformation, men øhh jeg er lidt lost. hvad er induktion (elektricitet) og transformation. hvordan skaber man induktion hvad er afgørende for spændingen hvad er fx ligningen for tranformator hvad bruger vi det til på forhånd tusi...
  • linjens ligning udled

    Forumindlæg
    Hvordan udleder man " linjens ligning" Skal bruge den i min rapport. Men kan ikke lige finde ud af hvordan jeg skal lave den. Har prøvet at forstå den der står i min matematikbog, men kan ikke. så vær venlig at beskrive den med tekst, for mig så jeg kan forstå den... Tak
  • differentialregning

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en funktion: 5000/1+30*0,97^x, som jeg skal differentiere i en rapport, hvor jeg skal fortælle hvordan jeg gør det, men jeg har bare ingen ide om hvordan jeg gør det, så jeg håber der er nogen der vil hjælpe mig lidt på vej? På forhånd tak :)
  • Fotosyntese og Respiration

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal have NV-eksamen om nogen dage, og skal derfor lave en rapport om fotosyntese og respiration. Jeg skal perspektivere til respiration som forbrændingsreaktion, og derfor komme ind på anaerobe og aerobe processer, og hvilken bruger planter? Nogen der kan hjælpe. P.F.T knus
  • Aksonspotentiale i SSO

    Forumindlæg
    Står med et lille problem.. Jeg skal skrive en bio rapport om nervesystemet på bio b niveau.. Hvor dybt ind i stoffet tror I jeg skal ? skal jeg helt ind og forklare dele hele med k^++ ioner strømmer ud og Na^+ strømmer ind og det hele ?
  • Vil have hjælp til mit OSO Opgave

    Forumindlæg
    Vi har en projekt næste uge, og emnet hedder DOSO = Den obligatoriske Selvvalgte Opgave. Jeg har så valgt Bygnings ingeniør, og vil meget gerne få hjælp til eller få nogle links om Ingeniør. Rapporten skal fylde 10 sider, og det er lidt umuligt :/ Håber i kan hjælpe
  • Haster plzzzz

    Forumindlæg
    Nogen der har læst bogen (Pigen der vidste for meget) og har måske en analyse af den eller kan fortælle mig lidt af det. Jeg skal skrive en bog rapport om det og har nogle spørgsmål til det her. 1) hvad er budskabet med bogen? 2) komposition? 3)teamet/temaerne i bogen? 4) samlign med andre tekste...
  • Cos, sin og tan

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal aflevere en rapport om cos, sin og tan. Jeg skal dog i denne forklare hvordan cos/sin/tan-formlen kom til at se ud som den gjorde. Altså hvad startede man ud med da man "opfandt" de, og hvordan "opstod" de. Jeg håber nogen kan hjælpe mig med det!
  • Transformation eller ej?

    Forumindlæg
    Hej allesammen, eftersom jeg er i gang med at skrive en fysikrapport hvor formålet går ud på, at bygge en generator, der kan få en pære til at lyse så kraftigt som muligt, er det så nødvendigt også i rapportens teori at skrive om transformation?