Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 14181 til 14200 af 24088
-
AT-Erasmus M. - Komedie-Drama?
Forumindlægi min synopsis har jeg Erasmus M.'s bogen (komedien) jeg skal til at bruge metoder til at analysere den, tænkte jeg på om nogen vidst om man kan bruge drama modellen til at analysere den? - dramamodellen har jeg fundet her på siden under 'fagsider' .. -
Historie som samfundsvidenskabeligt fag..
ForumindlægHej... Sidder, ligesom så mange andre, med min AT-synopsis, hvor jeg skriver i engelsk og historie. Historie optræder derfor som samfundsvidenskabeligt fag. Når det gør dette så er metoden vel ikke længere kildekritik, men nærmere analyse af statistikker osv.? Eller er analysen af kilder også ... -
Peter Lundin Case?
ForumindlægHej! Jeg har set at der var nogel der lavede en opgave om Peter Lundin og psykopati. I opgaven analyserede hun en case om "Thomas", der hedder "masser af piger er vilde med mig". Ved i hvad det er for en case, og hvor jeg kan finde den? Eller om jeg skriver en opgave om ham, ... -
metoder/teori dansk/hist
Forumindlæghej jeg skriver min talepapir, og er lidt i tvivl... Altså jeg har læst en roman, og har brugt den kvalitatove metode, hvor jeg analyserer og fortolker (humaniora) og kigget på en partiprogram og igen brugt kvalitativ, deduktiv metode, hvor jeg analyserer den oz (samf.) oz har jeg en diagram(kvan... -
Regnskabsanalyse, hvad er bilag?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er igang med SRP (IØ og VØ), og har lige fået udarbejdet en regnskabsanalyse. Jeg er så bare i tvivl om hvad der skal vedhæftes som bilag, og hvad der skal stå i selve opgaven. Jeg har beregnet nøgletal, og har derefter analyseret hvert enkelt nøgletals udvikling (i ... -
Hvad kan man se om disse nøgletal
ForumindlægHej allesammen. Jeg er i gang med en aflevering, om logistik/logistisk effektivitet. Ud fra det skal jeg analysere disse nøgletal mht. til logistisk effektivitet. Jeg kan dog ikke rigtig se sammenhængen i disse nøgletal, og har derfor lidt svært ved at analysere dem. Kan nogen evt. hjælp... -
Lektiehjælp i herning
ForumindlægHej alle sammen! Kender i et sted, hvor man kan få lektiehjælp i dansk på A-niveau i HERNING. Min søn har brug for hjælp med analysemodeller især analyse af digt, altså hvordan analyserer/fortolker man et digt? Og lidt hjælp med stil (Rettelse af grammatikken i stilen). Så hvis i kender et sted e... -
Hjælp til SRP
ForumindlægHej, kan i måske hjælpe mig med min problemformulering i SRP? Det eneste jeg har besvær med, er at finde ud af hvilke modeller/analyser jeg skal bruge - afsætningsrelateret. --> Med udgangspunkt i virksomheden Target skal det, med fokus på den amerikanske forbrugerkultur, analyseres, om det er... -
Afsætning Kulturforståelse
ForumindlægAnalyser forbrugerkultur? Hvad menes der med forbrugerkultur? I min opgavebeskrivelse står der bare at jeg skal analysere den danske og kinesiske forbrugerkultur. Har googlet men porters 5 forces, marketingmix og tragtmodellen kan jo ikke rigtig bruges når jeg ikke har noget produkt eller firma ... -
Finanskrisen
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at Analysere hvorledes finanskrisen har påvirket Danmarks økonomi, sam vurdér hvilke indgreb man har foretaget i forsøg på at imødegå krisen. i forbindelse med analysen og vurderingen ønskes desuden en sammenligning med den øknomiske krise i 1930'erne -
Billedeanalyse Margrethe II - Niels Strøbek
ForumindlægHej :) Jeg skal analysere et billede af Niels Strøbek. Jeg har valgt at analysere et billede, han har malet af dronning Margrethe II. Billedet er fra 1977 og dronningen sidder og ser sig selv i spejlet. Det smykke og det rum hun sidder i, er der nogen, som ved hvad det hedder? Hvis der er andre a... -
Marx AT synopsis 2010 - gennemlæsning+respons
ForumindlægHej jeg håber, der er nogle derude, der har lyst til lige at læse min AT-synopsis om Marx igennem, da jeg er lidt i tvivl om jeg har gjort det rigtigt. Er fx i tvivl om jeg burde bytte om på min analyse og diskussion, da jeg synes diskussionen er mere analyserende? Måske er det nerver, måske ikke... -
Stoffers renhed
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med et projekt om indigo og har lavet en tyndtlagschromatografi-analyse og et absorptionsspektrum på forskellige indigoprodukter: en henna-hårfarve med indigo, syntetisk indigopulver og naturligt indigopulver udvundet fra en plante. Kan jeg ud fra TLC-analysen eller mit absor... -
SRP - Gode reklamer?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive i afsætning og dansk i SRP, hvor jeg skal analysere reklamer. Problemet er, at jeg ikke rigtig kan finde nogle reklamer - vil måske gerne ha noget med udfordrende kvinder. Men hvis der er nogle, der har nogle reklamer, der er gode at analysere, må I gerne sige til :) På forhå... -
Middelalder Kilde??
ForumindlægHej, Jeg har problemer med at finde en kilde som jeg kan analyserer i min opgave. Jeg skriver om middelalder og har allerede redegjort for samfundet opbygning og skriver primært om ridderromantik. Jeg er dog i tvivl om hvor og hvilken kilde jeg kan analysere i denne sammenhæng. Jeg vil være meget... -
gyldnesnit
ForumindlægHey.. Jeg er i gang med at lave en stil som omhandler 2 reklame analyser. Jeg vil så indtegne det gyldne snit for bedre at kunne analysere reklamen.. Men kan ikke huske om det er tallene 3/8 eller 5/8 man skal bruge.. Nogen der hurtig kan svare mig på det ?:) Hilsen Casper -
Psykoanalysen og reklamer
ForumindlægHej alle Jeg har brug for lidt hjælp med Sigmund Freuds psykoanalyse. Jeg skal stille analysen op i forhold til en reklame, jeg selv skal finde. Helst en reklame hvor der er modeller på, som er med til at skabe et ideal for udseendet. Er der måske nogle der kan fortælle mig hvordan man bruger Fr... -
Dansk synopsis fs10
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse og imorgen skal jeg op i dansk mundtlig fremstilling. Jeg ville bare høre hvordan reglerne er, for hvad man må tage med ind til eksamen? Jeg har lavet dispositionen og udover det har jeg lavet en analyse på mit fordybelsesområde. Men må jeg tage analysen med ind? Den... -
Svend Aage Madsen - Det syvende bånd
ForumindlægHej Alle. Jeg skal lave en analyse of fortolkning af Svend Aage Madsens "det syvende bånd". Jeg ville høre om der var nogle der kunne give mig nogle ideer til hvad jeg skal komme ind på i min analyse og fortolkning. Og hvis der er nogen der har læst den, ville jeg gerne høre deres bud... -
"Læreplads" - Kim Fupz Aakeson
ForumindlægHej (: Jeg skal op i morgen i dansk, og jeg har valgt at analysere "Læreplads" af Kim Fupz Aakeson, et af mine analyse punkter er komposition, nogen der kan hjælpe mig med det? Jeg kunne evt. også godt bruge hjælp eller et hint til hvad budskabet i novellen er? og til sidst har jeg og...
