Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 14541 til 14560 af 23877
  • skovareal

    Forumindlæg
    hej, jeg går på hf og har geografi på c niveau... min opgave er: analyser i hvilket omfang en reduktion af skovarealet globalt set vil påvirke den globale opvarrmning???
  • henrik pontoppidan

    Forumindlæg
    jeg skal lave en analyse af henrik pontoppidans tekst ''Tête à tête'' så hvis i har noget om den må I gerne skrive - på forhånd tak
  • Dansk historie

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg skal til at skrive min dansk/historie opgave i 1.g., og er meget på bar bund ift. danske tekster. Jeg har valgt emnet arbejderbevægelsen (det moderne gennembrud) og overvejer følgende: En analyse af Bondeidyl, som skildrer forholdene for arbejderne, derefter en kort analyse af ...
  • Hjælp til eksamen med bussen 2

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen her på onsdag, og er i gang med at analysere bussen 2 reklamen. Her vil jeg hører om der var nogen, som vil være behjælpelig med at hjælpe med nogle punkter?
  • Hvad er metafor i digtet...

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at analyserer H.C. Andersens digt: " Danmark mit fædreland.." Og manlger bare at finde metafor. Hvad er metafor, og er der evt. nogen der kunne finde eksempler på det?
  • NOGLE DER VIL HJÆLPE

    Forumindlæg
    er der nogle derude der ved noget om "den første gendarm" af henrik pontopidan nogle der kan kender en nogen lunde god fortolkning/analyse ?
  • Afgangseksamen

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg har analyseret en nyhedsartikel Integrationen halter i ghettoplan Er der en der kan hjælpe mig med et analysepunkt? Jeg skal begunde hvilke nyhedskriterier der stemmer overens med artiklen og hjvorfor? Det haster Tak på Forhånd
  • Kan man både bruge induktiv og den hermeneutiske spiral?

    Forumindlæg
    Overskriften siger sig selv. Jeg har om Martin Luther King His/eng Har analyseret i have a Dream. Er det korrekt hvis jeg siger jeg bruger induktiv og hermeneutisk spiral?
  • Genre bestemmelse - fluen på væggen - ufo yepha

    Forumindlæg
    Godaften, jeg sidder og laver en analyse af ufo yephas fluen på væggen og kan ikke helt genre bestemme den, så håber i kan hjælpe mig. på forhånd tak for hjælpen (:
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at analyser en tekst der hedder Harkon Jarls død.. men ved ikke rigtig va den handler om...håber i kan hjælpe mig med det. På for hånd tak..
  • Et selskab af danske kunstnere i Rom

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til at analysere maleriet "Et selskab af danske kunstnere i Rom". Hvor er de synlige og usynlige linjer? Hvor er der skygger og hvad betyder farverne. HVordan er deres ansigtsudtryk?
  • Hjælp til DHO forsvarelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg vil spørger, om der er nogle, der kan uddybe hvad jeg skal svare på i følgende spørgsmål. 1) Hvordan har du konkret analyseret den litterære tekst? 2) Hvordan har du arbejdet med kilderne?
  • Lyrisk i/jer?

    Forumindlæg
    Hej i forbindelse med en analyse i en sang i en eksamensopgave, skal jeg kigge på personer og fortællere. Jeg ved at der er et lyrisk jeg og et lyrisk du, men er der noget der hedder et lyrisk i? Og hvis ikke, hvad kalder man det så? Knus Amalie
  • miljøpolitik og globalisering

    Forumindlæg
    hej jeg skal op i miljøpolitik og globalisering i samfundsfag på b-niv. og jeg har tænkt på at bruge diskus analyse men er i tvivl om hvad jeg ellers kan bruge begreber og teorier....
  • historie eksamen? hjælp..

    Forumindlæg
    hej.. jeg tror ikke jeg har forstået eksamen.. altså man har 24 timer til at forberede sig.. hvor mange kilder får man? skal man analyser dem alle? hvad skal man starte at redegør? Og skal man finde noget ekstra materiale?
  • Hjertevirus- HJÆLP

    Forumindlæg
    hej alle sammen er der nogen som har læstr en novelle som hedder hjertevirus af charlotte mit problem er at jeg ikke helt forstår historie og skal lave en analyse men ved ikke når jeg ikke helt for´står den..........plis hjælp
  • Tysk mundtlig

    Forumindlæg
    Hej Jeg har til min 24 timers forberedelse trukket teksten "Florian oder die Sonne". Er der nogen som har læst denne? Og som kan give nogle gode tips til en analyse af den?
  • Vorwort zu Gebrauchanweisung für den Fc Bayern

    Forumindlæg
    Hej Jeg har trukket teksten "Vorwort zu Gebrauchanweisung für den Fc Bayern". Nogle som har læst denne? og eventuelt kan give mig nogle tips angående analysen:))
  • Helle Helles mobil

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen, som har en analyse af novellen "Mobil" eller ved hvor man kan skaffe en fra nettet evt. (Har ikke noget imod at betale for det), fra novellesamlingen Rester; forfatter: Helle Helle.
  • Martialis!

    Forumindlæg
    Halløjsa latinister. Hvordan analyseres: est ita, si taceas et si tam muta recumbas quam silet in cera vultus. Den er helt gokkelok