Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 14881 til 14900 af 24088
-
hjælp
Forumindlæghej derude, er der nogen af jer der kan hjælpe eller fortælle mig lidt om dansk hf skriftlig eksamen, hvad for en kan i anbefale. Den argumenterende, analyserende eller introducerende artikel. hvad går de ud på? -
Den første kinesiske-japanske krig
ForumindlægNogle der kan hjælpe med dette: - Analyser årsagerne til, at Japan angreb Kina ifm. Den første kinesisk-japanske krig og hvorfor Japan vandt. -
Med ilden i ryggen" Klaus' nazistiske tankegang"
ForumindlægHej jeg er ved at lave en analyse om bogen Med ilden i ryggen.Jeg skal finde eksempler i bogen på klaus' nazistiske tankegang. Man kan simplethen ikke finde noget. Vil i være venlige og hjælpe. Tak -
Budskabet til novellen Tilflyttere
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere novellen Tilflyttere af Helle Helle fra år 2006. Er der nogen der kan svare på, hvad novellens budskab og tema er? Jeg er lidt i tvivl. - Tak :) -
Hjælp til engelskstil
ForumindlægHej, Ville spørge om der var nogle der ville hjælpe mig med rettelse af mine engelsk stil, som er en analyse af en artikel "The Great Famine" med henblik på en historisk samtidig sammenhæng. På forhånd tak :D -
hjælp!!
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe med en opgave, hvor man skal foretage en analyse og fortolkning af novellen "vejen" der er skrevet af Trisse Gejl. Svar hurtigst muligt og på forhånd tak! -
DHO Grundloven
ForumindlægJeg skal analysere Grundloven, og det skal fylde omkring 4 sider.. Ved ikke rigtig hvordan jeg skal få det til at fylde så meget, og hvordan jeg lige skal gribe det an? Nogen der har nogle forslag? :) -
Forvægt/bagvægt
ForumindlægJeg har fået opgaven at analysere et læserbrev med sproglige og stilistiske virkemidler, og har fået spørgsmålet "dominerer forvægt eller bagvægt?" hvad betyder det?? :D -
Interferens, digt af Johannes V. Jensen
ForumindlægOkay, sidder og prøver at analysere digtet, men jeg kan ikke komme nogen vejne, er totalt LOST. Nogen der har noget godt/hjælpende at sige om digtet? -
Medieanalyse/dansk metode??
ForumindlægHej alle.. Jeg har i AT brugt medieanalyse til at analysere 2 interview, men er i tvivl om hvilken metode jeg har brugt når det er en medieanalyse Håber i kan hjælpe På forhånd tak -
DHO - hjælp
ForumindlægHej SP. Jeg kunne godt tænke mig noget hjælp til hvordan jeg skal lave en analyse af kilden Dekameron skrevet af Giovanni Boccaccio. Det skal fylde ca. 3-4 sider, så har brug for gode idéer. På forhånd tak. -
Hjælp
ForumindlægHej SP. Jeg kunne godt tænke mig noget hjælp til hvordan jeg skal lave en analyse af kilden Dekameron skrevet af Giovanni Boccaccio. Det skal fylde ca. 3-4 sider, så har brug for gode idéer. På forhånd tak. -
Street art ( intallationer)
ForumindlægJeg skal snart op til billedkunst eksamen og har virkelig brug for hjælp. Er der nogen der ved om der er en bestemt måde at analysere Slinkachu´s Little people ( installationer) på?? Tak på forhånd :D -
metode
Forumindlægi forbindelse med mit at-forløb har jeg brugt forskellige sura i religionsfaget, men hedder metode bare analyse og fortolkning? formålet var, jo bare at finde ud af hvad sigtet var i de forskellige sura -
polynomier
Forumindlæghej... Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse denne opgave? Her kommer den: Gør rede polynomiers rødder og faktorisering. Der kræveds en nærmere analyse af andengradspolynimiet i denne sammenhæng. -
Hvor gamle må kilder være?
ForumindlægHej Jeg skal i min analyse indrage en påvisning for sympatien for IS, men jeg kan kun finde "gamle" kilder fra 2014-2017. Ville det være fint at indrage ældre statistikker som disse? -
Fortolkning af "Pralhalse, løgnhalse og virkelige fantaster"
ForumindlægHej Jeg er ved at lave en analyse af novellen "Pralhalse, løgnhalse og virkelige fantaster" men kan ikke rigtigt fortolke den. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak -
Humoristisk reklame
ForumindlægTil afgangsprøven i dansk skal jeg op i reklamer med humor som virkemiddel ,derfor skal jeg nu finde en sjov reklame(ikke en levende reklame) som jeg kan analysere. Er der nogen som har nogle gode forslag? -
Herodot - Kong Kroisos
ForumindlægEr blevet lidt i tvivl om Kong Kroisos er en græsk tragedie eller om det er noget andet? Og hvis det er en tragedie, skal jeg så bruge Aristoteles' drama-analysemodel til at analysere den? :-) Håber I kan hjælpe :-) -
Kronikkens opbygning - dansk eksamen
ForumindlægHey alle :)) Jeg skal snart op til min dansk mundtlig eksamen, hvor jeg skal op i en kronik. Jeg ved ikke helt hvordan man analysere en kronik, eller hvad der er vigtigt at snakke om. Håber der er nogen der vil hjælpe :))
