Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15201 til 15220 af 23766
  • Fjederkraft

    Forumindlæg
    Hej.Nogen, der kan hjælpe med spg. b i opg. 4, side 12, i bogen "Eksamensopgaver i fysik, 1994-1997"?Der er knyttet en illustration til, så jeg kan desværre ikke vise opg. her :-(Håber på hjælp!/martinrv
  • Problematiske opgaver i mekanik

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg har nogle problemer med nogle opgaver i fysik. De hedder op 5.4.2, op 5.5.2 c . op 5.6.3 e op 5.6.4 b i bogen ``FysikABbogen2 2 udgave af Finn Elvekjær`` Alt vil være behjælpeligt
  • HJÆLP HURTIGT.. eksamen i morgen..

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. VIlle høre, om der var nogle der havde nogle forsøg til lysets kilde i fysik/kemi? Skal op i morgen, men jeg har smidt mine forsøg til lysets kilde væk, så det ville være super lækkert, hvis der var nogle der havde nogle forslag, på forsøg. - Freja..
  • Påvisning af chlor

    Forumindlæg
    Har fået den har opgave i fysik/kemi, hvor jeg skal påvise chlor i en væske. Udover lugten, som jeg ikke tror min lærer vil godtage, er der så nogle der kender andre måder man kan påvise det på ? taktak på forhånd :)
  • Forskel på halveringstid og halveringstykkelse

    Forumindlæg
    Jeg skal meget snart til eksamen i fysik. Jeg kan risikere at komme op i radioaktivitet og halveringstid, men jeg har ikke lavet forsøget, som omhandler Ba*-137's halveringstid. Hvordan beregner man halveringstiden? Håber der er én som kan hjælpe! (:
  • Optagelses

    Forumindlæg
    Jeg skal på optagelsesprøve på tirsdag på HTX, hvad er det man må medbringe? I mit brev står der at jeg skal op i dansk, engelsk matematik og fysik/kemi og alt foregår skriftligt, må man gerne medbringe noter med? :-)
  • Hjælp !

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Pleas , hjælp mig hurtig , jeg skal til eksamen i fysik i morgen og kan risiker og trække om emnet vand , nogen der har nogen ideer om hvad jeg kan sige og måske lave af forsøg ?
  • prøve

    Forumindlæg
    -jeg skal lave en køreplan til min fysik prøve, magnetisme, baser, salte, kemiske forbindelse osv. . 'jeg ville spørge om der muligvis er nogen der har en køreplan som kan give mig råd til hvordan jeg selv skal lave min egen ?
  • Elektrolyse af HCl

    Forumindlæg
    Jeg er ikke helt så sikker i fysik, så jeg tænkte på .. når man nu laver elektrolyse af HCl. Hvor lang tid går der så fra man har sat glassene ned, til at man må tage dem op og påvise chlor og hydrogen? er der nogle specielle tegn på at man må tage glassene op?
  • Hjææææææælp! fremstilling af salt?

    Forumindlæg
    (Går i folkeskole) skal til eksamen i fysik & kemi på tirsdag, der bare lige én ting som jeg har svært med; hvordan fremstiller man et salt? og hvordan neutraliserer man NaOH med HCl , håber nogen kan hjælpe! :s
  • Disposition om atmosfære

    Forumindlæg
    Hey. Skal op i fysik på onsdag, og kan være uheldig at trække atmosfæren. Nogen der har en disposition til dette, og idéer til forsøg? Jeg går i 9. kl., men et niveau over 9. klasse kan også bruges, hvis ikke der er mange fremmedudtryk i det :) Hilsen Kim :)
  • Har brug for et delemne til Bæredygtig energi på lokalt og globalt plan

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg står i en krise lige nu, som er at jeg ikke kan finde et delemne til den nye naturfags eksamen(Geografi, Fysik/Kemi og Biologi sammen i en halvanden time. Så hvis i kunne hjælpe, kunne det være mega stor hjælp.
  • Haster !

    Forumindlæg
    Altså hvad er månebjerge ? Skal op i mundtlig fysik imorgen og har fået udleveret visse emner jeg kan komme op i . Nu sidder jeg og bakser med Galilei og nøgleordet månebjerge står her. Men hvad i alverden betyder det? .- På forhand tak Amalie :O)
  • Disposition til Transformation, syrer og Baser og Salte søges

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til eksamen på onsdag i Fysik/Kemi, men mangler at skrive disposition til Transformation, Syrer & baser og salte. Er der nogen, der har de dispositioner eller ved, hvor man kan finde dem? :) Det må godt ske meget snart. På forhånd tak. Emilie
  • Kemisk analyse?

    Forumindlæg
    Hej. Her i morgen skal jeg så op i fysik. En af de emner jeg kan trække er kemisk analyse. Mit problem er: Hvad skal man helt præcist snakke om hvis man trækker lige præcis kemisk analyse. Og hvis i kan komme med nogle eventuelle forsøg så ville det være rart. Håber i vil hjælpe mig :)
  • Temperaturbegrebet

    Forumindlæg
    Hey folks. Sidder midt i forberedelsen til fysik eksame i morgen. Skal bla. fortælle om "Temperaturbegrebet", dette er jeg fuldstændig blank på og har problemer med at finde noget om det på nettet. Nogle som kan hjælpe? :)
  • Bølger - Fysikeksamen

    Forumindlæg
    Hej alle :o) Jeg skal op i fysik mundtlig imorgen tidlig og trak emnet Bølger. Stikord til den faglige samtale er følgende: Amplitude, forskellige bølgefønomener, periode, frekvens, bølgehastighed, snorbølger Er der noget jeg skal lægge meget eller mindre vægt på?
  • Karakter

    Forumindlæg
    Hvad svarer over gennemsnittet til de nationale prøver i fysik til i karakter. ER det 7 eller 10 Min matematiklærer siger at det svarer til 7 Der er 3 opgaver 1: Over gennemsnittet 2:Over gennemsnittet 3: Under gennemsnittet. HVad er det i karakter?
  • Kvantitativ og kvalitativ

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der gider hjælpe mig med at forklare forskellen på en kvantitativ og kvalitativ undersøgelse i fysik. og hvordán i betegne et forsøg hvor man bestemmer smeltevarmen for is? kvantitativ eller kavalitativ?? Håber i kan hjælp MVH Ulrik Falbe
  • Lidt spørgsmål til syrer

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik eksamen klokken 12:40 og jeg har lige de sidste spørgsmål inden. Hvordan kan man påvise en syrebrint? Hvordan kan man fremstille en syre ? Jeg håber i har tid til at hjælpe :)