Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 15201 til 15220 af 176853
-
AT-eksamen: Hjælp til teorier og metoder
ForumindlægJeg tænkte om der var nogen der kunne hjælpe mig, idet jeg skal op til AT-eksamen i morgen. Jeg har fagene biologi og dansk, og har en vision omkring kunstig befrugtning, og har undersøgelsen ud fra artikler. Jeg er i tvivl omkring, hvorledes jeg kan tale om mit emne, idet jeg artikler. Skal man... -
Emnevalg til engelsk mundtlig eksamen
ForumindlægJeg skal til engelsk mundtlig eksamen her inden så længe - 9. klasses afslutningseksamen. Jeg er derfor i gang med at forberede mig. Jeg skal have valgt et underemne inden for et af disse overemner: 1, Black people and racism 2, High School Shootings 3, Teenage Life Derfor ville jeg høre j... -
Eksamens opgave Ålegræs
ForumindlægSidder her med en eksamens opgave omkring Ålegræs, og er helt lost i alle opgaverne, og kan desværre ikke finde svar på nogle af dem enten i bøger eller på nettet. Kan kun finde en besvaret opgave på studienet, og har desværre ikke råd til at downloade opgaven. Nogle som har den eksamensopgave... -
Eksamen Artikel analyse og fortolkning, hjælp!
ForumindlægJeg har et lille problem med min mundtlige dansk eksamen. Jeg har trukket Reality tv og har så valgt en artikel fra information som hedder 'Vi har skabt et reality monster', det med analyse har jeg ok styr på, da det heller ikke er det værste når man har en analyse model at gå ud fra. Men... -
Engelsk B eksamen
ForumindlægHej alle Jeg står og skal op til mundtlig engelsk B på mandag. Eksamen foregår således, at man trækker en ukendt tekst, og der er 1 times forberedelse og ca. 22 minutters eksamination. Jeg ligger normalt højt i engelsk, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man scorer 12 til mundtlig eng... -
Er dette korrekt sagt? Eksamen
ForumindlægSkal op til eksamen om lidt, og skal nævne noget om hvordan tungt-opløselige salte dannes. Jeg vil bruge disse 2 eksempler. Er de korrekte, korrekt skrevet, op og afstemt? Herunder bruges Fe(III) FeCl3(s) + PO43-(aq) → FePO4(s) + 3Cl-(aq) Herunder bruges Fe(II) 3FeCl2(s) + 2PO43-(aq) &... -
Dansk mundlig eksam ideer
ForumindlægHej jeg har trukket det moderne gennembrud til dansk mundlig eksam. Jeg overvejer at tage novellen Ved vejen af Herman Bang, siden det repræsentere hans impresionistisk skriv stil meget godt og den lægger nogle af de temaer under debat, som Georg brandes mente skulle sættes under Debat. Hvis jeg ... -
Råd til AT-eksame??
ForumindlægGode råd til at få 10-12 til AT- eksamen mundtlig? :))) -
Eksamensspørgsmål til Biologi A
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig med følgende ? :) 1. Kostens bestanddele og sundhed Med udgangspunkt i vedlagte materiale, skal du holde et kort oplæg. I dit oplæg skal du bruge og forklare figurer, samt eventuelt inddrage elementer som metoder, resultater og databehandling fra egne øv... -
BIlledkunst eksamen c
ForumindlægJeg føler mig rimelig klar til eksamen og har nedenstående ting på plads: 1: fremlæggelse af eksamensprojekt: 2: Portofolio: - Praktiske øvelser - Professionelle værker vi har været i gennem 3: Noter: - Samtidskunst - Billedets virkemidler - Arkitektur Mangler jeg noget? E... -
fysik - eksamen - perspektivering
Forumindlæghej jeg står snart og skal til fysikeksamen, skal man kunne perspektivere til samfundet eller ligendne?ellers nogen der har nogle ider til hvad jeg kan perspektivere til i følgende emner?1.gaslovene2.termisk energi3. strøm og spændíng4. energi og arbejde5. interferens6. atommodeller og stråling7.... -
Mundtlig dansk eksamen. Hvordan?
ForumindlægHej. Jeg har lige et spørgsmål mht. mundtlig dansk eksamen (STX). Kan man kun trække en tekst skrevet af de forfattere og skrevet i de perioder som man har gennemgået på klassen, eller kan man trække hvilken som helst teksten skrevet af hvilken som helst forfatter i hvilken som helt periode? :P :... -
AT eksamen i matematik og Biologi
ForumindlægHej, jeg skal til AT eksamen på mandag, og ville høre, om det er nok ikke at have lavet nogle udregninger i matematik selv, hvis man har kigget på en matematikkers model? Det er en matematiker som har lavet en model for hvor grænserekorden for 100m løb ligger, og det er den jeg har taget udgangsp... -
Vedr. eksamen og Zeustemplet
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen i morgen i old, og mangler en god hjemmeside, hvor man kan finde ud af alt muligt om zeustemplet.. altså byggefacts, kunsthistorisk sammenhæng, funktion og betydning osv. hvis nogle gider hoste op med et link ville i redde min dag (og måske dagen i morgen også :) ... -
Eksamen afsætning b!
ForumindlægHejsa. Jeg er meget forvirret mht. afsætning niveau B, altså mundtlig eksamen. Jeg skal op imorgen og min lærer har sagt, at man godt må have kopiark hjemmefra med ind til selve eksaminationen?? Men det kan jeg ikke finde nogle steder. Så ved ikke om jeg kan regne med det? Mvh. Julie -
Eksamen: Kanoniske tekster
ForumindlægHejsa! Er der nogen af jer, som har været til eksamen i religion, der har været så (u)heldige at trække en kanonisk tekst? Jeg vil nemlig gerne vide, hvilket niveau disse tekster nogenlunde ligger på. Så hvis I har trukket en så; skriv lige hvad for en og gerne, hvor jeg og andre kan finde den. -
Dansk oplæsnings stykke til eksamen
Forumindlægheeeej Hver gang jeg skal læse mit oplæsningsstykke ved jeg aldrig hvad min begrundelse skal være for, hvorfor jeg vil læse det op nu, og hvorfor lige det stykke, nogle der har nogle gode 'begrundelser', som kunne give mig en idé til hvad jeg kunne sige til min eksamen? Line -
Biologi på b eksamen
ForumindlægHej :) Jeg står og skal op til biologi eksamen på b niveau på næste tirsdag - jeg er dog lidt i tvivl om, hvad det præcis er, der skal foregå - jeg ved, at jeg skal trække et spørgsmål dagen før, som jeg skal arbejde med fra mandag til tirsdag, men er der ikke noget med, at man får udleveret en... -
NATURGEOGRAFI EKSAMEN I MORGEN HJÆLP!
ForumindlægHey jeg skal til Ng eksamen her i morgen og er en smule lost. Jeg har læst omkring sleve eksamenen med kan ikke finde ud af hvilke specifikke emner man kan trække? er der ngoel der ved det, har naturgeografi på c-niveau! og er der nogle der har nogle gode ideer til hvordan man bedst mulgit k... -
Mundtlig dansk eksamen! HJÆLP
ForumindlægHej mennesker Jeg har trukket H.C Andersen (forfatterskab) i mundtlig dansk eksamen og har virkelig brug for jeres hjælp! Jeg har valgt "den lille havfrue" som mit prøveoplæg og har brug for en analyse af eventyret. Jeg skal perspektivere til "den lille pige med svovlstikkerne&quo...
