Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15241 til 15260 af 48240
-
Kobber(i)oxid i bundmaling!
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser til kemi eksamen, og jeg skal forklare hvorfor bundmaling der indeholder kobber(I)oxid, er velegnet til glasfiberbåde, men ikke til aluminiumsbåde. Nogle der kan hjælpe? :) //Andreas -
Beregn ligevægtskonstanten
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med opgave d) i det vedhæftede billede. Hvilken formel skal jeg bruge? Opgaven er fra kemi-eksamen i år d. 24 maj (tror jeg det var). Tak på forhånd. -
kemiske forbindelser
Forumindlæghej har snart eksam i kemi men er bang for de spørger mig hvordan man regner om i ville forklar det har næsten styr på hvordan man regner ioner er det det sammme måde man gør håber i ville give mig nohgle ekmp på hvordan man løser det -
Energiforholdene ved kemiske reaktioner
ForumindlægHej Jeg sidder lige nu og bøvler med et eksamensspørgsmål til kemi B eksamen Spørgsmålet lyder: Giv en oversigt over energiforholdene ved en kemisk reaktion Hvilke energiforhold er der tale om?? På for hånd tak! :-) -
Ioner og salte
ForumindlægHej! Skal til fysik/kemi eksamen om ikke så længe. Hvor mange forsøg skal man mindst lave? Evt nogle der har nogle forsøg man kan lave til emnet Ioner og salte?... På forhånd tak -
Help me
ForumindlægHar fysik/kemi eksame imorgen. og jeg vi bare lige spørge. hvis jeg nu trækker radioaktivitet. hvilken gode og enkle forsøg kan man lave.?? og hvad kan man sige om det periodiske system? -Tak! -
Spændingsrækken sammenhæng
ForumindlægHej, Jeg skal til kemi eksamen og er ved at forberede mig på et spørgsmål hvor man skal komme ind på: atomets opbygning, oktetreglen og det periodiske system. I hvilken sammenhæng med dette kan jeg inddrage en øvelse om spændingsrækken? -
Atomfysik
ForumindlægHej (: Skal til fysik/Kemi eksamen på Mandag D.16 jeg kan bare ikke finde ud af Atomfysik, ville en være så venlig at give et par eksempler til hvad jeg kan gør når jeg sikkert trækker Atomfysik, Tak (: -
Kulstoffets kredsløb
ForumindlægHej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D -
Kulstoffets kredsløb
ForumindlægHej.. Skal op til Fysik/Kemi eksamen i morgen.. Mangler lidt hjælp til hvilken nogle forsøg man kan lave hvis man trækker emnet kulstoffets kredsløb... Håber der er nogle der har nogle forslag.. På forhånd tak.. :D -
lektiehjælp søges i Århus C
ForumindlægHej. Jeg hedder Ivalu og går på VUC.. søger lektiehjælp på B niveau i kemi et til to gange om ugen frem til eksamen i december! Mvh. Ivalu mobil:20730090 -
Eftervisning af Hess' lov
ForumindlægHej alle :) Jeg skal snart til eksamen i kemi og mangler en rapport om eftervisning af Hess' lov - nogen der kan hjælpe med det problem ? På forhånd tusind tak ! :D -
vigtigste carbonhydrater
ForumindlægEr der en der ude kan kort forklare/ fortælle mig det jeg har vedhæftet i kemi c-niveau .. skal op til eksamen og har ultra svært ved at forstå det :( plzz help me -
Laboratorieteknik og Kemiske metoder??
ForumindlægHej alle er i gang med kemi eksamens læsningen og der er et spørgsmål der hedder "laboratorieteknik og Kemiske metoder".. er der nogen der ved hvilke kemiske metoder der er, og hvad man kan skrive om under laboratorieteknik?? -
Rensning af spildevand
ForumindlægHej alle .. Jeg skal snart til kemi eksamen og en af spørgsmålene er: Rensning af spildevand .. Der står ikke særlig meget om det i vores kemibog og ville derfor høre om i eventuelt vidste noget om det, eller kender nogle hjemmesider hvor det står? -
Opgaver
ForumindlægHej når man skal til eksamen, er det så alle i københavns folkeskole, der skal op i de sammen opgaver? F.eks. alle skal op i de samme opgaver i fysik/kemi eller er det alle skal op i nogle forskellige opgaver. Har nemlig lige duskuteret med en ven, som mener at alle skal op i de samme opgaver! :) -
Hvilket fag kommer man op i?
ForumindlægSkal til eksamen her i første g om et par måneder. Jeg slutter 3 c fag, musik, matematik og kemi. Ville lige høre om der nogle der ved hvordan der går til, om hvilket fag man kommer op i? -
Redoxreaktioner
ForumindlægHeeej Alle derude.. :) Jeg skal til kemi eksamen i morgen og jeg har VIRKELIG brug for hjælp til at afstemme denne redoxreaktion:CH2OH + Cr2O7-- --> COOH + Cr3++ -
methanol
ForumindlægHVordan fremstilles methanol? Altså ethnanol kan fremstilles ved at addere vand til ethen, men hvad med methanol.. håber nogen kan svare skal op i fysik/kemi eksamen på tirsdag... -
alkohol
Forumindlæghej jeg ska op til fysik/kemi eksamen imorgen og min lærer har skrevet et forsøg ved alkohol som han har kaldt "fuldstændig forbrænding".. Nogen der ved hvad det går ud på
