Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15301 til 15320 af 23683
  • Old - HJÆLP

    Forumindlæg
    Alle der har noget til analyser af tekster i old (med begreber som arkaiske ord, antropomorph, hybris, homeriske lignelser osv.) og navnene på guderne(Både romerske og græske) samt en kort beskrivelse af dem ville være meget nyttigt til eksamen.
  • PSYKOLOGI

    Forumindlæg
    hejsatænkte på om der var nogen der havde været oppe i psykologi?må man selv prioterer rækkefølgen af spørgsmål?? altså må man starte med at analysere casen, eller skal man komme med baggrundsviden først og kan man nå alle punkterne?
  • Samme emne? Running wild!

    Forumindlæg
    Hej -Jeg vil bare høre om der tilfældigvis er nogle andre end mig, der skriver SRP i romanen "Running wild" ? I så fald, ville jeg lige udveksle nogle tanker omkring analysen, jeg ikke helt er sikker på.
  • syndefald

    Forumindlæg
    Hej:) jeg er igang med at lave srp, hvor jeg skal analysere et syndefald, men jeg kan ikke huske hvordan metode er, det er noget personen før og efter han har syndet . er der der nogle som kan hjælpe? hilsen gitte
  • hey!! tysk? :-)

    Forumindlæg
    Hej alle :-)) Er der en, som vil se noget tysk igennem for mig.... Det er ikke en oversættelse på fleeeere sider... Det fylder ca en halv A4 side. Og det er tekst, som er oversættet fra dansk til tysk :-) Jeg har selv læst det igennem, og skal til at analysere det, men håber på, en lige vi...
  • Pest biologi historie

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal i min problemformulering analysere en historisk kilde, for at se på hvordan samtiden opfattede pesten.. Er der nogen forslag til historiske kilder?? Eller evt. nogen der allerede har lavet en. Jeg må helt selv vælge en tekst/kilde.. Er bare lidt lost s: Venlig hilsen
  • St. Blicher ?

    Forumindlæg
    Hej StudiJeg vil gerne vide om der er nogen der har arbejdet med "Brudstykker af en Landsbydegns Dagbog". Er der så eventuelt nogen, som har nogle links til Blichers liv, noget analyse eller andet. Måske bare nogle hint til hvad man kan arbejde med i novellen.På forhånd tak.
  • SRP problemformulerings forståelse

    Forumindlæg
    hej.. når man siger at jeg skal analysere andvendte virkemidler i Super size me hva mener man så? og at jeg skal redegøre for filmens genre og den argumnetationsform instruktøren anvender... hva menes der ?... help help :(
  • Arvehygiejne..

    Forumindlæg
    Hej.. Der der nogen der haft noget om arvehygiejne / en artikel om dette? (Arvehygiejne = "kun de kloge må føde børn")Og er der noget som er meget vigtigt at tage med i en artikel - analyse?håber der er nogen der vil svare.. mvh Louise
  • Delkonklusioner og den endelig konklusion.

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive SRP og bliver pludselig i tvivl. Jeg skal have en delkonklusion efter både redegørelse og analyse og diskussion, ikke? Hvor lang skal den ca være? Den endelig konklusion er for hele opgaven og kommer efter diskussionen? Det er sådan, jeg har opfattet det, men er lidt usikke...
  • Bach præludium g-mol, ender i dur?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder og skal analysere Bachs Præludium i g-mol fra Das Wohltemperierte Klavier I. Tonenarten er jo self g-mol, men satsen slutter i G-dur, hvordan kan det være? Findes der en fornuftig forklaring? På forhånd tak :)
  • SRP HJÆLP!

    Forumindlæg
    Jeg har en problemstilling, der lyder: Undersøg på grundlag af en analyse af sprog og indhold i JHG's Black Like Me, racediskriminationens former i Syden. Udvælg 2-3 sider til grundig behandling. Hvordan ville I gribe det an?
  • Den barmhjertige samaritaner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at analysere "Den barmhjertige samaritaner" og er gået i stå ved tema. Ved budskabet har jeg skrevet: "At man skal hjælpe dem, der har behov for hjælp, uanset hvem de er", men hvis der er nogen, der har noget at tilføje der ville det også være super....
  • Kanten af himlen?

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der har læst teksten "Kanten af himlen" af Sven Holm, (hvis ja) kan i/du ikke være sød at give mig eventuelt en kort analyse eller fortolkning eller vise mig et link der ville være til hjælp.. Jeg har nemlig brug for inspiration :D På forhånd TAK!
  • Rifbjerg...

    Forumindlæg
    Hejsa.. Er der nogen derude, der har læst en af hans tekster ved navn "al deres snak" ? jeg synes, det er ret svært at analysere den.. Nogen der evt kan hjælpe mig lidt på vej ? på forhånd tak for hjælpen.
  • Hvad kan man perspektiverer "Hjemme" til

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har skulle skrive et oplæg om "De moderne gennmebrud" og derefter analysere Herman Bangs novelle "Hjemme" og til sidst perspektiverer den til en anden tekst fra denne periode, nogen der en ide til hvilken?
  • Personkarakteristik i Fru Marie Grubbe

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg er lidt lost, jeg er ved at lave en analyse af Fru Marie Grubbe, men sidder fast ved personkarakteristikken af Stig Høgh, og Daniel fra historien. Er der nogen der kan hjælpe med dette?.
  • Syersken + Fabel af Marianne Larsen

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogen derude, der har læst tekster om den overnævnte forfatter. Jeg ved godt i princippet hvad digtene handler om, men jeg ved ikke hvordan jeg kan skrive en hele del om det, og analyserer linje for linje.. på forhånd tak for hjælpen...
  • Forsvundne skove af Johannes V. Jensen

    Forumindlæg
    Jeg er ved at skrive dansk stil, som jo egentligt ikke er min stærke side! Det skal være en analyse af teksten forsvundne skove af Johannes V. Jensen!Jeg vil høre om der er nogle der har et bud på hvad budskabet i denne tekst er!!På forhånd tak!!
  • Omkring opdeling af besvarelser

    Forumindlæg
    Hey! Jeg har en dansk stil for, hvor jeg skal analysere en tekst med Indledning, Hoveddel og Konklusion, men uden at bruge overskrifter.. Hvordan og hvad skal henholdsvis indledningen, hoveddelen og konklusionen indeholde? Går på HTX, vi er ikke så kloge på de humanistiske fag :o)