Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15341 til 15360 af 23683
  • Perspektivering.

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en analyse af et folkeventyr der hedder "Den blinde mand og høet", og jeg skal perspektivere den, men ved ikke helt til hvad. Den minder lidt om et evetyr jeg engang læste der handlede om en familie der blev nødt til at bytte sig til mad, men har brug for hjælp til at f...
  • Synopsis af "Spinder"- cecilie eken

    Forumindlæg
    HJÆLP!! Skal lave en analyse (synopsis) og har ingen anelse om hvor eller hvordan jeg skal starte på den Hvis der er nogen der har lavet gider i så ikke skrive hvad i er kommet ind på, og eventuelt sende jeres til mig så jeg kan tjekke ud hvordan i har lavet jeres :D Tak på forhånd venner -D...
  • Metode til dokumentarfilm

    Forumindlæg
    Jeg har analyseret dokumentarfilmen "Dagbog Fra Midten", for at undersøge hvilken rolle brugen af spindoktorer spiller i politisk sammenhæng. Metoden må vel være samfundsfagligt, da jeg observerer (og indsamler empiri)? Kan det passe? Mvh
  • genremæssige perspektivering

    Forumindlæg
    Hej allesammen I en litterær artikkel jeg skriver, om tolkning og analyse af en novelle skal jeg give en genremæssig perspektivering. Er der en af jer der kan fortælle mig lidt om hvad det er. PS. novellen hedder ''Besøg i Fængslet''.
  • komposition ! hjælp !

    Forumindlæg
    Hej . jeg er ved at lave en analyse og har brug for hjælp til komposition, da det ikke er min stærke side, er der nogen der kan fortælle mig om den er lukket, åben, additiv, diagonal eller hvad de ellers alt hedder ? På forhånd tak !
  • litteraturhistorisk perspektivering

    Forumindlæg
    hej alle. jeg skal aflevere en analyse af 2-3 noveller fra radiator (Jan Sonnergaard) på mandag, jeg har valgt William og Kimono mit hus. Og min lærer ønsker at der skal være en litteraturhistorisk perspektivering med. Men jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere dem til. håber i kan hjælpe mig :)
  • "høst" af Tove Ditlevsen

    Forumindlæg
    Hej allesammen!Jeg har sku virkelig brug for lidt hjælp her..Jeg skal lave en skriftlig analyse af digtet "høst" af Tove ditlevsen, og jeg er på bar bund..Håber der er nogen der kan komme med et par berigende ord eller sætninger :Dpå forhånd tak
  • kongekabalen, point of no return

    Forumindlæg
    Heej, Er ved et lave en analyse af kongekabalen. Men kan ikke bestemme mig for hvor point of no return ligger. Er det pressemødet hvor Ulrik Torp stiller generende spørgsmål? Der hvor Ulrik møder Moll? Eller noget helt andet?? Håber der er nogle der kan hjælpe mig :)
  • Novelle: Skrigeren

    Forumindlæg
    Er der nogen, der tidligere har skrevet analyse og fortolkning eller anden opgave om Skrigeren af Villy Sørensen? Jeg er kørt godt og grundigt fast i det, og jeg kan ikke rigtigt komme videre. Nogen, der kan hjælpe?
  • Selvbiografi?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en bog rapport, "den hvide verden" af Jane Aamund, og er gået i stå, jeg er i tvivl om på hvilke punkter en selvbiografi differentiere sig fra en almindelig roman, i måden at tolke/analysere den på?? kan nogen hjælpe med det?? pfh tak.
  • Dansk stil

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en dansk stil om "frøkenen" af Herman Bang til den 19 og er helt væk... jeg er godt og grundigt sat af med hensyn til analyse af den novelle... så hvis der er nogen som har noget de kan hjælpe med så ville det være dejligt:D
  • 2. årsopgave

    Forumindlæg
    Jeg ska skrive en anden årsopgave i Dansk, "I den nyere tid 90`ernè" er der nogen som..kan komme med nogen forslag til hvilken noveller jeg kan analysere...Eller om i selv har skrevet om en god en, som i kan anbefale... På forhånd Tak..
  • Naja Marie Aidt

    Forumindlæg
    HejJeg skal analysere "En kærlighedshistorie" fra Novellesamlingen Vandmærket, 1993.Det er ret svært, især da jeg samtidig skal anvende Freuds teorier samt angsten i novellen.Er der nogen der har et bud på fremgangsmåden?
  • Internationalisering - afsætning

    Forumindlæg
    Hey derude, jeg har brugt for nogle inputs til relevant teori og metodevalg til dette spørgsmål: Jeg skal lave en kort strategisk analyse af BTX Group ud fra en eksportmæssig indfaldsvinkel Hvis i har nogle ideer, vil jeg sætte stor pris på dem.
  • A Country of Beggars

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en analyse af en HF-terminsprøve der hedder "A Country of Beggars" Jeg er meget i tvivl om hvordan slutningen skal tolkes ? Er der evt. nogen som har haft den og kan være til hjælp ? Mvh. Morten Nyegaard
  • Interne og eksterne forhold for Idemøbler

    Forumindlæg
    Jeg sidder med en afsætnings opgave, hvor jeg skal tage udgangspunkt i en bestemt virksomhed - Idemøbler og beskrive deres interne og eksterne forhold. Jeg er dog gået lost i værdikæde analysen??? Er der nogle, som kan hjælpe?
  • Leif Panduro "Den bedste af alle verdener"

    Forumindlæg
    Hej...!!Er igang med min 2. års rapport.. En analyse af "Den bedste af alle verdener" af Leif Panduro..Sidder lidt fast i spørgsmålet, om han drømmer at hans lillesøster er forsvundet, eller om det virkelig er sket..?Vil meget gerne høre, hvis der er nogen der har andet om novellen.. På...
  • Løsningsforslag til finanskrisen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg mangler hjælp til dette; Analyser de mest aktuelle løsningsforslag til den igangværende finanskrise fra to danske liberale partier. Har søgt på nettet, og kan virkelig ikke finde noget. Er der mon nogle der kan hjælpe? Eller fortælle hvilke liberale partier jeg kan finde mest hos?
  • Syg og Munter

    Forumindlæg
    Hej er der nogle som har lavet en analyse og fortolkning af denne bog?? Jeg har haft det skidt i 2 uger så jeg er godt bagud!!? nogle der vil gi mig en hånd hvis de har den liggende nogle steder?? min mail er [email protected]
  • Noen der har læst de 2 digte..

    Forumindlæg
    hej..jeg ville høre om der var nogen der havde læst de to digte "vor arv" af erik knudsen og "således har overmagten administreret det" af Marianne larsen..?jeg skal snart igang med at analysere det, men ved ikke helt, hvad de to digte egentlig handler om..tak