Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15361 til 15380 af 23683
  • At give en algoritme

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med en opgave jeg virkelig har svært ved. Jeg skal give en algoritme, samt analysere dens køretid. Jeg aner ikke hvad jeg skal skrive; Jeg skal skrive hvad jeg vil gøre.
  • emner til Alle tiders lyrik

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal op til dansk mundtlig, om et par uger, og har trukket alle tiders lyrik. Problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad skal vælge, det ville være fint med en tekst, der har en masse at analysere, og gerne har en smule sværhedsgrad. Jeg ville være glad, hvis der var nogle som vil...
  • Hjælp til tegning. HASTER!!

    Forumindlæg
    Hey people. =) Er der en af jer søde mennesker der kan hjælpe mig med at analyser resultaterne i figuren og forklar fordelingen af nitrat og ammonium i vandsøjlen. ? Figueren kan I finde i det nedenstående link. Og mange tak, på forhånd. http://peecee.dk/upload/view/153146
  • En algoritme, der afgør en gruppe er et tæt venskab

    Forumindlæg
    Hej Jeg er gået i stå med en opgave, da jeg ikke lige kan frem til den rigtige løsning og om den løsning jeg allerede har er korrekt. Jeg havde tænkt mig at man kunne lave en graf over de personer, som er der, og så analyser deres relation og ud fra det se om de er et tæt venskab eller ej.
  • Jan Sonnergaard: Radiator

    Forumindlæg
    Hejsa.. Skal til at skrive SSO om Jan sonnergards Radiator, hvor jeg udvælger tre noveller, men jeg mangler en analyse og fortolkning af "William" og "Lotte" til at støtte mig op ad.. Nogen der har noget på hjerte? :)Takker..
  • SSO - Jammersminde

    Forumindlæg
    Hej!Jeg/min veninde behøver hjælp - meget hjælp - til en analyse af Leonora Christinas værk; Jammersminde. Jeg kan intet finde på nettet om værket til hende, og hun er på helt bar bund...så hvis der er nogle der sidder inde med oplysninger, vil det redde en studenterhue!På forhånd tak.Tina
  • Camen

    Forumindlæg
    Hey go jul og godt nytår! Er der nogen som har læst Carmen og som ved lidt om den ? Jeg har fået til opgave at skrive en stil (Analyse/fortolkning) af den men aner ikke hvad jeg skal skrive! Nogen som kan hjælpe?
  • Salvador Dali - Drøm inspireret af en bis flyven om et granatæble et sekund før opvågnen

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en billede analyse af ovenstående billede. Er der nogen der kan hjælpe med noget om hvad de forskellige symboler betyder.? F.eks. tigre er tegn på mandighed osv.Alt andet om billedet modtage også med glæde, så jeg måske kan se andre vinkler og ikke bliver for snæversynet.
  • Hjælp til en tekst af ensomhed

    Forumindlæg
    Hej, vi er to elever der skal til eksamen her i juni i mundlig dansk. vi har prøveform b, og vi har trukket emnet ensomhed. Vi kan ikke komme på nogle tekster at analysere, har i nogle forslag til hvilken tekst vi kan vælge? På forhånd tak :)
  • Musikinstrumenters klang, stående bølger

    Forumindlæg
    Hej, sidder med en opgave, hvor vi har foretaget en Fourier analyse af to forskellige fløjter og skal nu svare på følgende: 1. Hvorfor er systemet for frekvenserne 1,3,5 for en kvartbølgeresonator og 1,2,3 for en halvbølgeresonator (og en streng). 2. Hvordan kan det være, at den samme tone lyd...
  • Slaget af Cecil Bødker

    Forumindlæg
    Jeg har valgt at analysere Slaget af Cecil Bødker, men jeg er lidt i tvivl om hvorfor hovedpersonen Camilla beslutter sig for at spørge om manden vil med til slut. Hvad tror I? En anden ting er, om hvilke ting der ville være godt at snakke om? Et bestemt tema, som er specielt for denne novelle?
  • Ensomhed Tekst HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej, vi er to elever der skal til eksamen her i juni i mundlig dansk. vi har prøveform b, og vi har trukket emnet ensomhed. Vi kan ikke komme på nogle tekster at analysere, har i nogle forslag til hvilken tekst vi kan vælge? På forhånd tak :)
  • Forskellen mellem skizofreni og personlighedsspaltning?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er i gang med at skrive min SRP opgave. Jeg har om personlighedsforstyrrelser og skal analyser filmen "Black Swan" Men jeg er meget i tvivl om hvad forskellen er på skizofreni og personlighedsspaltning? Hvis der er nogen der ved noget om det, må i meget gerne hjælpe :)
  • Obama

    Forumindlæg
    hej jeg vil bare spørger, om nogen har skrevet en analyse af kommunikationssituationen i forbindelse med Barak Obamas indsættelsetale d. 20. januar 2009 skal desuden også lave en kort redegørelse for, havd retorik er, og hvorfor det er væsentligt at beskæftige sig med retorik har brug for hjælp. ...
  • Oplysningstiden og Ludvig Holberg

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at analysere et af Holbergs epistoplaer og den jeg er i gang med hedder vidst 326. Jeg skal så svare på dette spørgsmål: Hvilke menneskelige egenskaber besidder den lærde? Hvordan stemmer de overens med Oplysningstidens livssyn? Nogen der måske har noget at tilføje?
  • Cecil Bødker vold i skolen

    Forumindlæg
    Skal op i Cecil Bødkers novelle 'Vold i skolen' til dansk mundtlig, ville spørge om der er nogen som har en analyse/referat af den, eller kan fortælle mig nogle vigtige ting vedrørende teksen :) Tak på forhånd.
  • Dansk synopsis - artikel som litterær udtryksform - hjælp!!!

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere min synopsis den 12. maj, og jeg er lidt stresset, fordi jeg ikke ved hvilke analysepunkter, der skal være, så jeg kan heller ikke starte på min analyse. Er der nogen der ved hvilke analysepunkter jeg skal have med?
  • Fordybelses tekst

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart op i dansk eksamen, og skal have valgt en tekst/et billede at analysere Det må være novelle (5-10 nm helst), sang, digt eller et billede Mit emne er identitet, er der nogen der kender et tekst eller et billede jeg måske kunne bruge? Mange tak :)
  • Berettermodel og genre - "Som englene flyver"

    Forumindlæg
    Jeg har lige læst en fantastisk novelle af Naja Marie Aidt - "Som englene flyver". Jeg har siddet og prøvet at analysere teksten. Men, jeg er lidt usikker på hvordan den passer ind i berettermodellen og om den har nogen bestemt novelle genre. Kan nogen hjælpe lidt?
  • SPROGLIGE VIRKEMIDLER

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og er igang med at analysere to taler, hvori jeg har et primært fokus på de retoriske og sproglige virkemidler. Jeg studser bare over en ting. HVAD er formålet med de sproglige virkemidler? Hvad har de af betydning i en tale? er der nogen der kan hjælpe? :)