Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15381 til 15400 af 25375
  • Ida Jessen - sig altid farvel i tide

    Forumindlæg
    Hej derude. Sidder og forsøger at tolke denne lidt svære tekst af Ida jessen, som var med til studentereksamen maj 2008. Men forstår den virkelig ikke. Jeg aner ikke hvad jegets rejse betyder i denne historie og hvad Ida Jessens formål er med den. Håber der en som kan hjælpe, og har læst denne n...
  • Hjælp til alexander den store

    Forumindlæg
    Haii alle er igang med en historie opgave om alexander den store og sidder fast i et spørsmål som går ud på Hvilken betydning har Alexander den Store haft på, hvordan verden ser ud i dag? håber der er nogen som kan hjælpe med både hjemmesider og svar på forhånd tak
  • alexander den store

    Forumindlæg
    Haii alle er igang med en historie opgave om alexander den store og sidder fast i et spørsmål som går ud på Hvilken betydning har Alexander den Store haft på, hvordan verden ser ud i dag? håber der er nogen som kan hjælpe med både hjemmesider og svar på forhånd tak
  • Probemformulering til James Cook

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg ville være lykkelig, hvis jeg kunne få lidt hjælp, eller gode idéer til en problemformulering omhandlende James Cook og hans navigation. Jeg skriver i matematik og historie. Hvis der er en, som skriver om det samme, ville jeg synes det er skønt, hvis man kunne snakke sammen om opgaven.
  • Cubakrisen - produkt?

    Forumindlæg
    Hej! Min veninde og jeg har skal op i historie om lidt mere end en måned. Vi har trukket Cubakrisen. Vi skal bruge den nye eksamenform og skal derfor lave et produkt til vores fremlæggelse. Har i nogen kreavtive ideer? Tak på forhånd :)
  • Underemne til "kvindernes valgret"

    Forumindlæg
    Hej studieportalen, Jeg trak mundtligt historie til min afgangsprøve, og trak "kvindernes valgret" som overemne, nu har jeg svært ved at finde et underemne, samt et produkt, så hvis nogen ville hjælpe, ville det være dejligt.
  • Lidt hurtig hjælp! :-)

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg har de her to spørgsmål i historie, som jeg ikke kan finde ud af. Nogle der kan hjælpe ?? :-) Hvordan forløb det danske retsopgør? Var det retfærdigt/ kunne man have gjort det på andre måder?? Hvordan behandledes de tyske flygtninge i DK fra 1945-1949? Hvordan kan vi forholde ...
  • Kvinder i arbejde i 30'erne

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal finde noget om kvinder i arbejde i 30'erne, i historie! Jeg kan ikke finde noget selv, så jeg tænkte på om i ville skrive nogle hjemmesider som jeg selv kunne researche på! I må også meget gerne skrive noget om det selv! Tak på forhånd! Hilsen Maria
  • Ascorbinsyres opbygning

    Forumindlæg
    Ja, som overskriften nok siger, så skal jeg skrive om ascorbinsyres (C-vitamin) opbygning Jeg skriver SRP i fagene bioteknologi (biologi+kemi) og historie. Men hvad skal man skrive under dens opbygning? Sådan i store træk? Håber der er nogen der kan hjælpe mig! :-)
  • Problemformulering

    Forumindlæg
    Hej alle... Jeg skal igang med et at-forløb hvor jeg har valgt at skrive om Darwin. Jeg har valgt fagene biologi og historie. Er der nogle som har nogle ideer til en problemformulering + de tre taksonomiske niveauer?
  • Hisopgave kvindernes organisering på arbejdsmarked i ca. 1870-1900

    Forumindlæg
    hej..Jeg er i gang med at skrive historie opgave om kvindernes organisering på arbejdsmarked i ca. 1870-1900, men er gået lidt i står.Derfor vil jeg høre om der er nogle der har skrevet en opgave om emnet og kender til nogle gode bøger eller andet..håber på lidt hjælp :)
  • close to the water's edge

    Forumindlæg
    Hej jeg har forgæves prøvet at finde novellen ”close to the water’s edge” fra eksamen 2004 på nettet. Er der nogen der kender et link til historien eller vil scanne den ind og sende den?På forhånd tak - Cecilie
  • Hærværk

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en analyse/fortolkning af Tom Kristensens Hærværk, og kan simpelthen ikke lige gennemskue hvad moralen er i historien? Er der nogle venlige sjæle herinde, som kan hjælpe mig?? B^^k <3
  • redegørelse af terrorisme

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg skal skrive en redegørelse af terrorismens historie i nyere tid? Er der nogen der har en ide til hvordan jeg skal gribe dette punkt an? Jeg ved ikke hvilke hændelser ud over d. 11 sep. jeg skal tage fat på, da der er jo er en helt masse terrorangreb i vores tid.
  • Symbolerforklaring

    Forumindlæg
    Hey dogs.Hvis nogen af jer skulle være så priviligeret at besidde af en symbolbog, ville det være helt perfekt, hvis i kortfattet gad fortælle, hvad følgende ord symboliserer:CaféBarnForhold (et fast forhold)TurismeYderligere, i den historie jeg analyserer, snakkes der er en "nøgle til perso...
  • Korstogene i Danmark

    Forumindlæg
    Hej folkens, Jeg skal skrive i religion og historie om korstogene i Danmark, men jeg må indrømme at jeg er blank over hvordan jeg skal begynde, og især om min metode. Også hvordan jeg helt præcist skal skrive den,. Nogen der lige kunne komme med nogle guldkorn så jeg ikke vil panikke helt så mege...
  • Engelsk hjææælp:))

    Forumindlæg
    Hej allesammen jeg har engelsk opgave som var at skrive videre på en historie, da jeg ikke er særlig god til engelsk har i mulighed for at rette min opgave pleaseeee det tager kun 10 minutter eller eventuelt bare markere min fejl tusind tak for hjælpen på forhånd:)
  • Trumandoktrinen og starten på den kolde krig

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig historie eksamen i Trumandoktrinen og starten på den kolde krig. Så jeg ville spørge om I ikke har en masse godt info omkring det. Ikke sådan noget man kan læse sig frem til på nettet, meget gerne noget mere uddybende. Mange tak på forhånd
  • problemformulering.

    Forumindlæg
    hej alle.. jeg skriver AT i historie og engelsk om den spanske borgerkrig, spaniensfrivillige og hemingways roman "for whom the bell tolls".. Er der nogen her, som kan hjælpe mig med en eventuel problemformulering? Altså et overordnet spørgsmål, begrænsing af emnet.. knus
  • HÆLP til kongeloven

    Forumindlæg
    Hej er der nogen af jer der har noter til kongloven eller ved om jeg kan finde den på nettet? I må meget gerne hvis i har læst den at fortælle hvad den handler om. Jeg skal til historie eksamen om få dage, så jeg kan ikke nå at tage i et bibliotek.