Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15421 til 15440 af 23683
-
Hjælp til Tirsdag nat af Helle Helle
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at skrive min afsluttende danskopgave. Jeg skal analysere teksten "tirsdag nat" af Helle Helle. Vil i være så venlige at skrive jeres forståelse af teksten? :) -
Jeg-fortæller, både observerende, personal og alvidende? Danskopgaven
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at analysere en roman ved navn "Belejring," og jeg er lidt i tvivl ang. fortællerteknikken. Kan jeg-fortælleren både være observerende, alvidende samt personalfortællende? Tak på forhånd. Mvh Matt -
Tema i Gåsepigen?
ForumindlægHej alle Jeg sidder og laver dansk synopsis, men jeg gik i stå, da jeg kom til temaet i folkeeventyret ''Gåsepigen''. Er der nogle der ligger inde med en analyse, eller har nogle tanker, som i vil dele med mig? Tak på forhånd! -
Den sidste aften af Herman Bang
ForumindlægJeg sidder med en DHO opgave og har valgt Den sidste aften, som en af mine noveller, at anylserer i forhold til Bangs brug af impressionisme og synspunkt på kvinderne i samtid... Er der nogen, der kan hjælpe? Der evt. har lavet en analyse af novellen? -
Den upålidelig forfatter i "Sildig Opvaagnen"
ForumindlægHej! Jeg er igang med at skrive min DHO i dansk, og skal bla. analysere Steen Steensen Blichers novelle: "Sildig Opvaagnen". Jeg kunne dog godt bruge lidt hjælp mht. den upålidelige fortæller som fremkommer. Er der nogle der kan hjælpe? Tak på forhånd. -
Budskabet i "Torben og Maria"
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med at analysere novellen "Torben og Maria" af Naja Marie Aidt. Men jeg kan slet ikke finde ud af hvad budskabet er i denne novelle. Er der nogen som har læst den og kan komme med et bud? På forhånd tusind tak! -
Eksamen tysk
ForumindlægHej Jeg har trukket temaet KRimi Og har teksten Pendelverkehr, er der nogen som har haft den i timen, og dermed ligger notater ud, eller bare et resume af teksten Skal op imorgen, og ved virklige ikke hvordan jeg skal analysere teksten, please hjælp mig -
Paolo og Francesca
ForumindlægHej jeg er igang med min muntlige dansk. Jeg har trukket forbudt kærlighed, og har valgt maleriet paolo og francesca. Da der ikke står noget på nettet om det, ville jeg høre om der er nogen der har analyseret det? Kunne godt bruge hjælp en en fortolkning nemlig :) -
Orla Lehmans ejdertale
ForumindlægHej. Jeg har om nationalidentitet og danskhed(nationalromantikken) og jeg skal analysere Orla Lehmans Ejdertale, og han siger noget i den som jeg ikke forstår. "Danmark er en perle der svømmer paa vove."? Hvad betyder det? -
1815
ForumindlægNogle der har analyseret maleriet: "broen over tryggevælde Å med udsigt til køge". -Jeg kan ikke helt se årstiden? Jeg vil gætte på forår eller efterår, men hvordan finder jeg ud af, hvilken årstid det er? (den er fra 1815 og det er en af J. Th. Lundbyes billeder) -
Digteren og pigen
ForumindlægNogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe???? -
Digtere
ForumindlægNogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe???? -
Digteren og pigen
ForumindlægNogle som har en analyse/personkarakteristik/eller bare ET ELLER ANDET TEKST om "digteren og pigen" af H. C branner ? Skal aflevere en stil om det, og kan ikke komme i gang. Mangler lidt inspiration. Nogle der kan hjælpe???? -
dansk termins prøve
ForumindlægJeg vil meget gerne hører fra jer der har haft dansk eksame i Hf. hvad skal man have med til eksamen- altså analyse- redeskaber- jeg er meget i tvivl hvordan jeg skal skrive en stil- og vil gerne hører hvilke emne der er i en dansk stil- på forhånd tak -
Dansk billedefortolkning, budskab?
ForumindlægJeg skal til dansk eksamen på Mandag. - Jeg er ved at analysere billedet "livets dans" af edvard munch, men er meget i tvivl med hvordan man fortolker billedet? Er fortolkning ikke lidt det samme som budskab, eller hvad??? På forhånd tak :-) -
Fremgangsmåde til essay
ForumindlægHej Jeg ville høre om der er nogle som har nogle gode råd til hvilke elementer man bør have med i sin engelsk analyse i forbindelse med eksamensopgaven i engelsk på A niveau? Jeg mangler lidt gode råd og inspiration! :) Håber der hjælp at hente. -
"Forfatter"
ForumindlægJeg igang med at analysere en novelle af MARINA CECILIE RONÉ men kan ikke finde noget om hende på nettet, altså hendes biografi.. er der nogen som ved hvor jeg kan læse om hende..?? -
Sommereksamen 2005
ForumindlægAng! sommereksemen 2005 i samfundsfag og dansk!er der nogen der ved hvilken temaer der var i disse to opgavesæt.Dansk!f.eks. er der nogen der ved hvilken sang/eventyr/digt man skulle analysere og fortolke.Samfundsfag!Hvad opgave sættet drejede sig om. -
Sommereksamen 2005 i samfundsfag
ForumindlægAng! sommereksemen 2005 i samfundsfag og dansk! er der nogen der ved hvilken temaer der var i disse to opgavesæt. Dansk! f.eks. er der nogen der ved hvilken sang/eventyr/digt man skulle analysere og fortolke. Samfundsfag! Hvad opgave sættet drejede sig om. -
Det udvidede Tekstbegreb
ForumindlægHej, er der nogen, som kan fortælle mig noget om Det Udvidede tekstbegreb? Gerne i forhold til dansk faget. Efter hvad jeg har forstået, kan det handle om analyse af reklamer/kampagner f.eks. Hvor man ser på tekst og billedet. mvh. Trine
