Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15481 til 15500 af 23683
-
katastrofen!!
Forumindlæghej med jer(dig) som i nok ved er vores store emne katastrofe. så tænker jeg om Wall Street i 30'erne. mine fag er dansk og matematik. kender i gode kilder til analyser tekster om Wall Street? på forhånd tak. -
Den grimme ælling, Romantikken
ForumindlægHej. Jeg har denne aflevering for hvor jeg skal skrive en romantisk analyse af "Den Grimme Ælling". Efter min mening har jeg fundet eksempler på Universamromantikken og Nationalromantikken: Monisme, sammensmeltning, panteisme, dyrkelse af naturen Men jeg kunne godt bruge nogen eksempl... -
SRO, HURTIG HJÆLP! - Valg 2007
ForumindlægHej Studieportalen Ganske kort, hvad var de forskellige issues i valget 2007. Altså det diskussionerne primært handlede om. Dette skal bruges i min SRO til en matematisk analyse. Det er en længere forklaring. På Forhånd, tak for hjælpen MVH Marcus. -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til ( eng)terminsprøve imorgen. har nogen af jer fornyligt været til teminsprøve? hvad var emnerne? kunne i nå at skrive om alle tre dele i de 5 timer? skal alle gymnasier analyserer samme novelle i hele landet? MVH NA -
Bent Vinn Nielsen (en love story)
ForumindlægHey har nogen her inde læst denne novelle, som hedder Herman og Sylvia en love story... Jeg kunne smadre godt bruge noget hjælp til den... da jeg skal aflevere en analyse og fortolkning imorgen håber ngn kan hjælpe mig.. -
Sproglig analysemodeller
ForumindlægHej alle Jeg skal til skr. dansk på STX om en uge, og vil lige høre om der er nogen der har nogle rigtig gode noter til sproglig analyse, eller nogle skemaer eller noget i den stil Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig Vh Simon -
Vita Andersen Sendt væk
ForumindlægHejsa folkens. Jeg går på Nørregymnasie, jeg har enormt brug for hjælp til min analyse. Er der nogle af jer som har læst: sendt væk af vita Andersen? Har i måske skrevet nogle gode noter som jeg må låne? Håber i kan hjælpe mig:/ -
Eastons model
ForumindlægHej alle! Jeg går lige pt og leder efter alderen på Eastons model, men jeg kan ikke finde den nogle steder på nettet (sådan lige umiddelbart). Er der nogen herinde der ved det? Det ville være super skønt, da jeg mangler det til en analyse jeg er i gang med! :-) God dag! -
Fallos- og vaginasymboler
ForumindlægDa jeg (muligvis) snart skal til skriftlig eksamen i dansk, ville jeg rigtig gerne finde en oversigt over fallos- og vaginasymboler, da det ofte inddrages i de tekster, der skal analyseres, så er der nogle, der ligger inde med sådan en oversigt? :) Mvh. Maria -
Nattens Dronning Motiv og Tema
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder og skal analysere Nattens Dronning, men mangler et motiv og budskab. Jeg mener personligt selv at temaet er angst og kaos. Jeg mangler motiv, Kan i hjælpe? mvh -
Franz Kafka - Landsbylæge
ForumindlægHejEr der nogen herinde der har fået stukket Landsbylæge af Franz Kafka i hånden til analyse? For jeg forstår ikke helt så meget af den. Er der nogen der kan give lidt fif? Symboler indtil videre er Rosa og Såret, samt ham hestepasseren. Men på hvad?Mvh. Dennis -
Pia Juul - Mit forfærdelige ansigt
ForumindlægHey alle..er i gang med en analyse af Pia juuls "Mit forfærdelige ansigt".. hvis der er nogen der kan hjælpe eller har noget analysearbejde om novellen , vilel det være en stor hjælp.. Har dog selv skrevet et par sider om hvad der sker, men kunne godt bruge lidt inspiration..Håber du ka... -
Makroøkonomi
ForumindlægMAKROØKONOMI - Opgave Hej portalen :) Mht. arbejdsmarkedsforhold og konjunkturer har jeg fået stillet spørgsmålet: - En analyse af konjunkturudviklingens betydning for den beskrevne udvikling på arbejdsmarkedet." Nogen som har nogle guldkorn til dette? Håber lidt på det -
Hjælp til Studieportalens redskaber til tekst og billedanalyse :)
ForumindlægHej :) Jeg har været inde og set på studieportalens redskaber til tekst og billedanalyse. (link: https://www.studieportalen.dk/Fagsider/Danish.aspx) - Desværre kan jeg ikke klikke mig ind på de forskellige emner (eks. eventyr analyse). Derfor ville jeg hører om det kun er mig, som har dette probl... -
Dansk eksamen
ForumindlægHej alle. I morgen er der skriftlig dansk eksamen. Jeg ville høre om der er nogen der kan fortælle mig, hvornår man bruger de forskelige ting, som nykritisk realisme etc. i sin analyse? Hvordan kan man se at det hører under dette? -
Danskopgaven: Naja marie Aidt: Er verden lille
ForumindlægHeJ.. Jeg søger hjælp til historien "Er verden lille". Jeg skal skrive en analyse af den, og er sådan set gået i stå midt i side 2. Er der nogle der har nogle gode guldkorn, så vil jeg meget gerne høre dem.:)På forhånd tak! -
En historie fra skumringen - miljø
ForumindlægHej, Er igang med at analysere "En historie fra skumringen" af Herman Bang. Er der en derude som kan hjælpe mig med et analysepunkt; miljøet. Tænker måske at sige noget om det sociale miljø... noget med den tid den blev skrevet? -
venelite- hjæælp !
ForumindlægHej. Er der er evt nogen som har analyseret folkevisen ''venelite'' som kan fortælle mig hvad '' Tiril liril lilil haugjen min og de leged' så let gennem lunden.'' kunne betyde? På forhånd tak -
Genetik (rettelse)
ForumindlægHeyJeg er igang med en opgave om Mendels 2.lov. Det er en analyse krydsning...Vil nogen rette den, når den er færdig? Altså i aften.Jeg vil nemlig vide om mine "argumentationer" holder og om jeg har brugt fagudtrykkene rigtigt.På forhånd mange tak -
Hjælp til Musik og Historie
ForumindlægHej, jeg skal skrive i min SRP om protest sange under vietnamkrigen... Tænkte på at analysere nogle bob dylan numre - så hvis nogen af jer har skrevet sådan en opgave, ville det hjælpe mig meget at se den.
