Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15561 til 15580 af 23877
-
genremæssige perspektivering
ForumindlægHej allesammen I en litterær artikkel jeg skriver, om tolkning og analyse af en novelle skal jeg give en genremæssig perspektivering. Er der en af jer der kan fortælle mig lidt om hvad det er. PS. novellen hedder ''Besøg i Fængslet''. -
2. årsopgave
ForumindlægJeg ska skrive en anden årsopgave i Dansk, "I den nyere tid 90`ernè" er der nogen som..kan komme med nogen forslag til hvilken noveller jeg kan analysere...Eller om i selv har skrevet om en god en, som i kan anbefale... På forhånd Tak.. -
litteraturhistorisk perspektivering
Forumindlæghej alle. jeg skal aflevere en analyse af 2-3 noveller fra radiator (Jan Sonnergaard) på mandag, jeg har valgt William og Kimono mit hus. Og min lærer ønsker at der skal være en litteraturhistorisk perspektivering med. Men jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere dem til. håber i kan hjælpe mig :) -
kongekabalen, point of no return
ForumindlægHeej, Er ved et lave en analyse af kongekabalen. Men kan ikke bestemme mig for hvor point of no return ligger. Er det pressemødet hvor Ulrik Torp stiller generende spørgsmål? Der hvor Ulrik møder Moll? Eller noget helt andet?? Håber der er nogle der kan hjælpe mig :) -
Naja Marie Aidt
ForumindlægHejJeg skal analysere "En kærlighedshistorie" fra Novellesamlingen Vandmærket, 1993.Det er ret svært, især da jeg samtidig skal anvende Freuds teorier samt angsten i novellen.Er der nogen der har et bud på fremgangsmåden? -
Novelle: Skrigeren
ForumindlægEr der nogen, der tidligere har skrevet analyse og fortolkning eller anden opgave om Skrigeren af Villy Sørensen? Jeg er kørt godt og grundigt fast i det, og jeg kan ikke rigtigt komme videre. Nogen, der kan hjælpe? -
Kuglestød
ForumindlægHej Jeg skal lave en bevægelses analyse af en kuglestøder, som laver hinkestilen. Mit problem er så at jeg er lidt i tvivl om der sker noget statisk arbejde? Og hvordan finder man ud af hvilke muskler der arbejder? Ville meget gerne, hvis nogen har et link, som I kan sende :) Mvh Pern... -
Leif Panduro "Den bedste af alle verdener"
ForumindlægHej...!!Er igang med min 2. års rapport.. En analyse af "Den bedste af alle verdener" af Leif Panduro..Sidder lidt fast i spørgsmålet, om han drømmer at hans lillesøster er forsvundet, eller om det virkelig er sket..?Vil meget gerne høre, hvis der er nogen der har andet om novellen.. På... -
A Country of Beggars
ForumindlægHej. Jeg sidder med en analyse af en HF-terminsprøve der hedder "A Country of Beggars" Jeg er meget i tvivl om hvordan slutningen skal tolkes ? Er der evt. nogen som har haft den og kan være til hjælp ? Mvh. Morten Nyegaard -
Syg og Munter
ForumindlægHej er der nogle som har lavet en analyse og fortolkning af denne bog?? Jeg har haft det skidt i 2 uger så jeg er godt bagud!!? nogle der vil gi mig en hånd hvis de har den liggende nogle steder?? min mail er [email protected] -
Hjælp til en tekst af ensomhed
ForumindlægHej, vi er to elever der skal til eksamen her i juni i mundlig dansk. vi har prøveform b, og vi har trukket emnet ensomhed. Vi kan ikke komme på nogle tekster at analysere, har i nogle forslag til hvilken tekst vi kan vælge? På forhånd tak :) -
Noen der har læst de 2 digte..
Forumindlæghej..jeg ville høre om der var nogen der havde læst de to digte "vor arv" af erik knudsen og "således har overmagten administreret det" af Marianne larsen..?jeg skal snart igang med at analysere det, men ved ikke helt, hvad de to digte egentlig handler om..tak -
Musikinstrumenters klang, stående bølger
ForumindlægHej, sidder med en opgave, hvor vi har foretaget en Fourier analyse af to forskellige fløjter og skal nu svare på følgende: 1. Hvorfor er systemet for frekvenserne 1,3,5 for en kvartbølgeresonator og 1,2,3 for en halvbølgeresonator (og en streng). 2. Hvordan kan det være, at den samme tone lyd... -
Hjælp til tegning. HASTER!!
ForumindlægHey people. =) Er der en af jer søde mennesker der kan hjælpe mig med at analyser resultaterne i figuren og forklar fordelingen af nitrat og ammonium i vandsøjlen. ? Figueren kan I finde i det nedenstående link. Og mange tak, på forhånd. http://peecee.dk/upload/view/153146 -
Slaget af Cecil Bødker
ForumindlægJeg har valgt at analysere Slaget af Cecil Bødker, men jeg er lidt i tvivl om hvorfor hovedpersonen Camilla beslutter sig for at spørge om manden vil med til slut. Hvad tror I? En anden ting er, om hvilke ting der ville være godt at snakke om? Et bestemt tema, som er specielt for denne novelle? -
hvordan misbrug opretholdes
Forumindlæg"der ønskes en analyse af, hvordan misbrug opstår og opretholdes" Sådan lyder en sætning i min problemformuleren til SRP. Jeg har svaret på hvordan misbrug opstår men er der nogle der har en idé til hvordan jeg skal svare på hvordan misbrug opretholdes? -
Ensomhed Tekst HJÆLP
ForumindlægHej, vi er to elever der skal til eksamen her i juni i mundlig dansk. vi har prøveform b, og vi har trukket emnet ensomhed. Vi kan ikke komme på nogle tekster at analysere, har i nogle forslag til hvilken tekst vi kan vælge? På forhånd tak :) -
Cecil Bødker vold i skolen
ForumindlægSkal op i Cecil Bødkers novelle 'Vold i skolen' til dansk mundtlig, ville spørge om der er nogen som har en analyse/referat af den, eller kan fortælle mig nogle vigtige ting vedrørende teksen :) Tak på forhånd. -
Dansk synopsis - artikel som litterær udtryksform - hjælp!!!
ForumindlægJeg skal aflevere min synopsis den 12. maj, og jeg er lidt stresset, fordi jeg ikke ved hvilke analysepunkter, der skal være, så jeg kan heller ikke starte på min analyse. Er der nogen der ved hvilke analysepunkter jeg skal have med? -
Oplysningstiden og Ludvig Holberg
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere et af Holbergs epistoplaer og den jeg er i gang med hedder vidst 326. Jeg skal så svare på dette spørgsmål: Hvilke menneskelige egenskaber besidder den lærde? Hvordan stemmer de overens med Oplysningstidens livssyn? Nogen der måske har noget at tilføje?
