Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15561 til 15580 af 23683
-
nogen der kan hjælpe med design?
Forumindlæghej. jeg skal til eksamen i design, på onsdag.. jeg skal analysere reolen der hedder Carlton, den er fra 1981. jeg skal også fortælle hvordan farver kan spille forskellige roller i design.. jeg ønsker gerne hjælp hurtigst muligt :) Hilsen Mette. -
Hjælp søges!
ForumindlægJeg har desværre været syg i længere tid, og har fundet ud af at jeg skal lave en analyse af Historien om en moder, skrevet af H.C Andersen. Den skal afleveres om 3 dage. Og jeg er på bar bund. Nogen derude som vil hjælpe mig??Hilsen Dije -
Musik ..
ForumindlægHej folkens.. Jeg har brug for hjælp til at analysere mit musik stykke, men der skal siges, at det kun er "formen, og harmonik og tonalitet", jeg gerne vil have hjælp til .. Håber virkelig nogen af jer vil komme me denne hjælp .. ?? Kan i ? -
Maleri af P.S Krøyer
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder her og er ved at analysere et maleri af P.S Krøyer - "De Italienske Landsbyhattemagere" Hvilken betydning har diagonaler, det gyldne snit osv. for billedet? Her er linket til billedet: http://www.hirschsprung.dk/kroyer/arbejder/206/index.html På forhånd tak! -
Odysséens 5 sang mm.
ForumindlægHej alle. Sidder og kæmper med theogonien, solons elegi, ovids forvandlinger og odysséens 5 sang. Er der nogle der har nogle gode link til nogle fede analyser eller evt selv har lidt godter til nogle gode fortolkninger? Mvh Marie -
"Tid" af Uffe Harder
ForumindlægKunne godt bruge lidt hjælp til dette digt som jeg skal skrive en analyse om:Lyden af et blad der falder til jordenlangsomt støder på andre bladeog endelig andervil ligesomnødig dø henet tomt snehlehuslugten af græs Bagefter et nyt øjeblikog et nyt.Al hjælp kan bruges! -
Tysk eksamen
ForumindlægEr der nogen som kender eller har arbejdet med Marlies Menges tekst "Liebe zwischen ost und west"? Jeg har lige trukket teksten, og ville meget gerne have noget hjælp til den. Referat, analyse, alt er relavant. Håber der findes en som kan hjælpe. -
´Hvordan?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart op til eksamen i dansk. Der kan man risiker at komme op i analysering af en tekst? Jeg fatter ikke hvordan man analyser en tekst, men kun et billed. Nogen der kan hjælpe mig med det? og så Esays? Jeg har haft om det. Men kan ikke helt 100% huske hvad det er præci... -
Sophus Claussen
ForumindlægHalløj,jeg vil gerne høre om nogen har nogle gode analyser/fortolkninger til digtene EkbátanaRejseminderIl LettoParken og Staden af Sophus Claussen?Specielt de to øverste digte er vigtige.... det mindste kan bruges (:på forhånd tak -
sangtekstsanalyse
Forumindlæghej, jeg har læst to sangtekster i faget engelsk: anniedog af smashing pumpkins og beatiful ones af suede. ville lige hører om der er nogen der kender et sted på internettet eller har nogle notater til en analyse af hvad teksterne går ud på. ville være en stor hjælp! -
kortfilm- the life is a bitch
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen som har set kortfilmen "the life is a bitch" og kan hjælpe lidt med at analysere den. Hvad handler den om og sådan nogle ting. Jeg vil være meget taknemmelig hvis nogen ville hjælpe... -
Stofer og modstrofer i Medea
ForumindlægHej vi sidder lige og skal analysere Medea i old. Vi er så blevet i tvivl om, hvordan stroferne og modstrofer er opbygget: To versioner: Er det første stroferne der er generelle og anden stroferne der er specifikke Eller: Er det stroferne der er generelle og modstroferne der er specifikke? På fo... -
Ordsprog i en novelle
ForumindlægEr der nogen der er god til ordsprog? da jeg er ved at analysere en novelle (jokeren af kjell askildsen) er symbolik jo en væsenligdel af opgaven:) Så er der nogen der ved hvor ordsproget "at blive ført bag lyset" kommer fra? -
hjælp
ForumindlægHvem er afsenderen? Afsenderen er dem der sidder i bestyrelsen eller er det ejeren af tun.dk men hvad hedder ejeren? Jeg har fundet bestyrelsesmedlemmerne.... Hvem er målgruppen? Det er for trælast- og tømmerhandlerforeninger . Hvad er emnet? trælast- og tømmerhandlerforeninger Hvordan ... -
Essay af Dan Turèll
ForumindlægHej alle. Jeg skal til dansk eksamen i morgen, og har valgt at analysere et essay af Dan Turèll, "Regnvejrs-rhapsodi". Det er bare sådan, at jeg er gået lidt kold - og jeg tænkte på, om der var nogen der havde arbejdet med netop dette essay? Det ville være fedt med noget hjælp ;) -
tekster
ForumindlægHej Jeg skal skrive om industrialiseringen i dansk-historie, og jeg skal finde nogle tekster til dansk, som jeg kan analysere. Er der nogen af jer, der kender nogle gode tekster/forfattere/ et eller andet litteratur fra den tid? Tak på forhånd - til dem der vil hjælpe;) -
Engelsk eksamen torsdag
ForumindlægEr der nogen der evt. har lavet opgave, været til eksamen eller lign. om Burn Man Burn fra bogen ´´this is my england´´.. Er helt lost! Skal analyserer, fortolke og sætte den i perspektiv?? nogen der har noget?? -
salto
Forumindlæghej .. Jeg har et spg som lyder : • Gør rede for hvilke muskelgrupper, der er involveret i hoftebevægelsen, når du analyserer de udvalgte billeder.. Og det handler om forlæns salto.. Nogen ideer om hvordan man kan begynde, og hvor man kan læse om det ? -
Kliche eller metafor ?
ForumindlægHej alle :) Sidder her med et Digt af Benny Andersen, som jeg skal analysere til min eksamen. Ordet "hundekoldt" dukker op, og jeg er blevet lidt i tvivl - er det en kliche eller bare en metafor? Eller er det mig der er helt galt på den, så det faktisk er en helt tredje ting? Håber I vi... -
En flinker fyr
ForumindlægHej jeg sidder og analyser en flinker fyr. Et af mine spørgsmål hedder: Bestem ismen til novellen? Nogen der ved hvilken isme en flinker fyr tilhører og hvorfor? På forhånd tak forhjælpen.
