Søgning på: engelsk stil om sport. Resultater: 15581 til 15600 af 48931
  • Kvartilsæt

    Forumindlæg
    Goddag. Jeg har en matematikaflevering her, hvor jeg skal beregne kvartilsættet (øvre, nedre, medianen) for grupperede observationer. Men hvordan gør man?
  • Biologi og religion metoder

    Forumindlæg
    Hej jeg skriver i biologi og religion, men er blevet i tvivl om nogle ting. 1. skal jeg til eksmaen snakke om de metoder jeg har brugt til at besvare opgaven eller de metoder som der er blevet brugt til at undersøge sagen (Minamata-katastrofen)? 2. kan man snakke om empiri som en del af m...
  • Piet Hein-digt

    Forumindlæg
    Hej allesammen! :D Kunne nogle af jer hjælpe mig med dette digt af Piet Hein. Skal give en fortolkning af det. Du skal plante et træ. Du skal gøre en gerning. som lever, når du går i knæ, en ting, som skal vare og være til lykke og læ. Du skal åbne dit jeg. Du skal blive et enste trin på en vi...
  • Tysk ordstilling

    Forumindlæg
    Er der ikke en flink sjæl, der kan lære mig om ordstilling i det tyske sprog? Jeg syntes på et tidspunkt, at jeg havde rimelig godt fat i det, men nu tror jeg, at det er ude af mit system igen. På forhånd tak
  • Skriftlig dansk HF

    Forumindlæg
    Hej med jer, I dag har jeg været oppe i den skriftlige eksamen, og jeg har lige læst min artikel igennem, hvor det viser sig, at jeg er kommet til at skrive, at Herman Bang og Amalie Skram er en del af romantikken Nej, nej, nej! Sikke en klovn jeg er. Tror I, at det trækker en karakter ned?
  • Forberedning til mundtlig matematik - 10. klasse

    Forumindlæg
    Hey alle sammen. Vi er 2 fortvivlede piger, som ikke ved hvordan vi kan forberede os til mundtlig matematik. Vi kan komme op i 4 forskellige opgaver, som vi selv har lavet. Det lyder jo forholdsvist let, men vi kan simpelthen finde ud af hvordan vi skal forberede det, når vi jo allerede sel...
  • Vægtøgning i 40-50 års alderen

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået mine eksamensspørgsmål til min 1.g eksamen i biologi, men et af spørgsmålene kan jeg simpelthen ikke finde svaret på. Spørgsmålet er hvorfor man ofte begynder at tage på, når man bliver 40-50 år, selv om man hverken spiser mere eller nedsætter sit aktivitetsniveau. Jeg i...
  • Forberedelse Skriftlig Dansk

    Forumindlæg
    Hey derude :) Hvordan forbereder man sig bedst til den skriftlige eksame (gymnasium, 3. g, gammel reform) ? Mange tak ..
  • Hvordan laver man en analyse of fortolkning?

    Forumindlæg
    Hej alle :D Det er første gang jeg skal lave en analyse og fortolkning i folkeskolen. Ville bare høre om der var nogle som kunne hjælpe mig med at komme i gang? Det er romanen "Med ilden i ryggen" af Martin Petersen. Mange tak på forhånd :)
  • FSA i fysik - VIGTIGT

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en disposition til min eksamen i mundtlig fysik og har virkelig brug for hjælp. Vores opgivede emner er: 1. Syrer, baser og salte 2. Magnetisme 3. Vand 4. Alkohol
  • HHX fagpakke (GSK)

    Forumindlæg
    Hey Overvejer at tage HHX, når jeg har afsluttet Gym kan jeg jo tage den på ½ år. Men, hvor stor forskel er der reelt på de to linier der bliver udbudt. Hhv. HHX fagpakke A (finans/pengeinstitut) og HHX-fagpakke B (revision/shipping)? Vil det have nogle konsekvenser for fremtidige job? Og hvordan...
  • skabelse i islam

    Forumindlæg
    skal op i morgen kl. 11. hvad mener islam om skabelsen?
  • Suez Krisen?

    Forumindlæg
    Nogle der ved hvorfor Suez Krisen startede?
  • bagatelgrænsen?

    Forumindlæg
    Hvilken relgiøs adfærd falder ind under bagatelgrænsen?
  • Mundlig eksamen spansk

    Forumindlæg
    hej.. Jeg skal til min sidste eksamen i morgen og er så uheldig at det er spansk jeg afslutter med, øv øv Vores lærer har ikke haft så meget styr på hvordan eksamen foregår (gamle ordning) er der nogle af jer som kan forklare mig hvordan?? Og evt gode råd?? For jeg er SÅ NERVØS!
  • spg

    Forumindlæg
    hvad betyder: etnocentrisk kulturrelativ
  • Perspektivering, hvordan?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg tænkte på, hvis man nu var oppe i en tekst f.eks fra Romantikken, hvad kunne man så selv begynde med at fortælle, kan man ikke spørge sig selv om nogle spørgsmål? Altså jeg vil gerne vide hvordan man kan få udleveret den bedst mulige perspektivering af en tekst.
  • Har brug for hjælp til at skrive en Kronik

    Forumindlæg
    Hey Er der nogen herinde kender en lærer som jeg kan få hjælp af til at skrive kronik. Mod betalinge self. Tak på Forhånd Mvh. Anders
  • Novelle - Kender du Corri af Dorthe Nors

    Forumindlæg
    Hej allesammen Søger noget analysemateriale til novellen Kender du Corri? af Dorthe Nors.
  • hjælp i mat!!

    Forumindlæg
    hej, er der en venlig sjæl, som godt vil lave min matematik aflevering, om potensiel sammenhæng for mig? Den er ret nem, på c-niveau og der er kun 6 korte opgaver. Skal nok betale for det. pls hjælp!!!