Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15601 til 15620 af 23877
  • Novelle af Anders Bodelsen

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere en analyse af novellen "Pointen" af Anders Bodelsen. Jegh ar bare et "lille" problem...jeg fatter ikke hele pointen med novellen. Håber at der er nogen der lige har lyst til at hjælpe mig...Hilsen en der mangler lidt hjælp fra DIG (Lærke)
  • HASTER!

    Forumindlæg
    HejJeg er i øjeblikket i gang med et projekt i erhvervsøkonomi, hvor vi skal analysere en virksomhed. Jeg har om Danske Bank og har fået at vide, at der skulle ligge en opgave om lige præcis Danske Bank her på studieportalen.. Men kan altså ikke finde den! Er der nogen der ved om den ligger her?
  • Synopse hjælp

    Forumindlæg
    Hej, jeg har trukket fordybelsesområdet billeder til vores dansk synopse. Er der nogen der kan komme med gode bud til billeder, der er gode at analysere? Nogle som man måske kunne relatere til de fleste af Erik Henningsens billeder (Barnemordet, en folketaler, osv) Tak!
  • Folkeeventyr til eksame

    Forumindlæg
    Jeg har trukket folkeeventyr til eksame og tænkte på om nogle af jer kendte nogle gode til eksamen? Jeg tænkte selv på Hans og Grete, da jeg i forvejen kender den og den virker som en tekst med meget at analysere.
  • Symbolerforklaring

    Forumindlæg
    Hey dogs.Hvis nogen af jer skulle være så priviligeret at besidde af en symbolbog, ville det være helt perfekt, hvis i kortfattet gad fortælle, hvad følgende ord symboliserer:CaféBarnForhold (et fast forhold)TurismeYderligere, i den historie jeg analyserer, snakkes der er en "nøgle til perso...
  • Søger en dokumentar om Islam og pilgrimsfærd

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med AT og mangler en god dokumentarfilm om Pilgrimsfærd i Islam, som jeg kan bruge til at analysere og fortolke. Jeg skriver i fagene religion og historie - og filmen må gerne have nogle subjektive holdninger :) På forhånd tusind tak, MVH Benedicte
  • EU

    Forumindlæg
    hejsaJeg sidder med en opgave hvor jeg har fået til opgave at: analyser og diskuter eu's demokratiske problemer og udfordringer.til dette magler jeg hjælp med at finde nogen demokratiske problemer og demokratiske udfordringer....
  • Er der nogen der kender nogle gode noveller om krig og mennesker ? Skal op i mundtlig dansk.

    Forumindlæg
    Skal op i dansk og mit fordybelssmråde krig og mennesker. Vil gerne analysere en novelle, men har problemer med at finde en der er god. Novellen må mindts være 5 sider og må maks være 10 sider. Den må meget gerne handle om det indre krig, fx. psykiske problemer.
  • Essay tekster

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har trukket Sagprosa i mundtlif dansk, og har derfor valgt at analysere et Essay. Mit problem er, at jeg ikke kan finde nogen steder, med essay tekster. Kender I nogle gode essay tekster, eller en side med nogle? På forhånd tak:)
  • Problemformulering Spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg er simpelthen så super dårlig til at lave problemformuleringer, så håber I kan hjælpe. Har om slavernes rejse fra Afrika til Amerika og skal bruge et analyserende spørgsmål til at lave en problemformulering ud fra? Håber virkelig én eller anden kan hjælpe mig, jeg er gået helt i stå.
  • perspektivering

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igang med at analysere "kan du høre hende synge", af Nik og Jay. Jeg ved slet ikke hvad jeg kan perspektivere til. Er der nogle der har nogle bud til? Tak på forhånd.
  • H. C. Andersen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal i en stil analysere og fortolke et af H. C. Andersens eventyr, Rosenalfen og da dansk ikke er min stærke side ville jeg lige hører om der ikke er nogen derude der kunne give mig et godt råd om hvordan jeg bedst løser denne opg. mange knuzzer og takker fra chrizzer
  • Analyseskema

    Forumindlæg
    Hey Jeg er ved at skrive synopsis og jeg skal analyser en tale og et interwiev af Barack Obama. Er der nogen der har et analyseskema eller andet der kan hjælpe mig vidre? (Jeg har engelsk A på stx) På forhånd mange tak!
  • AT9 - citater og referencer?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og er i gang med min AT9-synopsis, og jeg tænkte pludselig på om man skal inddrage citater og referencer, når man svarer på sine problemstillinger? eller om det indgår som en del af analysen og derfor skal gemmes til fremlæggelsen? :) MVh. Nefer
  • Hvor er min kone

    Forumindlæg
    Jeg er ved at analysere Leif Panduro's Hvor er min kone.Jeg har lidt svært ved at se hvorfor han lige netop starter med at lede efter sin kone i huset.Håber nogle kan hjælpe mig.
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skriver synopsis i biologi og historie for tiden, men jeg har nogle problemer med den hermeneutiske metode, da jeg jo skriver i historie og ikke har nogle tekster jeg skal analysere, som man normalt gør i den metode. Nogle der kan give mig en god forklaring? På forhånd tak
  • Nu nærmer eksamen sig.. Hvad ligger markedsrenten på?

    Forumindlæg
    Ja.. Da der snart er skriftlig eksamen, sidder jeg her og forbereder mig lidt...I den sammenhæng kunne jeg godt tænke mig at få en lille up-date om hvad markedsrenten ligger på i disse dage, hvis man nu sku få sig en opgave med lidt analyse i...
  • Latin hjælp søges!

    Forumindlæg
    Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Latin? Var du kanon til at skrive noter? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adressen: [email protected] snart op til eksamen, og har ikke helt orden på analysen og hvordan man finder ud af hvilken...
  • Korstogene?

    Forumindlæg
    Jeg skriver i øjeblikket AT om korstogene. Historie fungerer som et samfundsfagligt fag. Men jeg har svært ved at gribe emnet samfundsfagligt an, især hvis jeg også skal analysere en kilde? Hjælp
  • Årsprøve i Dansk

    Forumindlæg
    Hej ville høre om nogle sidder inde med informationer om hvordan man analyserer en fædrelandssang???evt. nogle råd til selve eksiminationen?vi kommer op i romantik, fædrelandssange og massekommunikation. nogle gode råd til hvordan man får en god karakter, hvad kræves det?