Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15641 til 15660 af 25375
-
Kommunisme
ForumindlægJeg tænke om der var en der gad læse mit stikordsoplæg om kommunisme igennem. Det er lavet ud fra tre sider, som omhandler kommunisme i De europæiske ideers historie på forhånd tak Link: http://peecee.dk/?id=81969 -
Hjælp - det haster lidt.
ForumindlægHej, jeg ville bare hører om nogen kunne hjælpe mig. Jeg skal skrive om tre forskellige medie former, som har udtrykte sig forskelliget om en handling. Jeg vil simpelthen ikke hvilken historie / handling jeg skal tage, og hvordan jeg skal skrive en rapport om det. - Håber nogen kan hjælpe. tak... -
HJÆLP til problemformuleringer
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive dansk-historie opgave i min læseferie, men mangler egentligt nogle problemformulering ift. de taksonomiske niveauer (redegørende, analyserende og diskuterende). Mit område er AMERIKANISERING. Håber jeg kan få noget hjælp! Tak på forhånd. -
Hjælp til problemformulering. HASTER
ForumindlægJeg skal skrive en dansk/historie-opgave om det moderne gennembrud og impressionimen. Jeg vil gerne analysere to noveller af Herman Bang eller en af Herman Bang og en af Georg Brandes. Hvordan fikser jeg en problemformulering? Er der nogen der kan hjælpe mig? -
Tankerne bag grundloven?
ForumindlægEr ved at skrive fsa i historie. Jeg har trukker "Danmark" og har valgt grundloven. Jeg vil derfor gerne spørge Jer om, hvad I synes tankerne bag grundloven er i dag? Det vil være til stor hjælp, hvis i gider at svare -
Hjælp til Romerriget
ForumindlægHej Jeg skal snart skrive SSO-opgave, go jeg har tænkt mig at skrive i Historie om Romerriget, men jeg er ikke sikker på om hvad. Så tænkte om der var nogen der havde nogle gode idéer. Jeg er ikke kræsen, kunne godt bruge noget inspiration :) -
Bestået / ikke bestået
ForumindlægNår der nu står på en uddannelse at man skal have følgende krav: Dansk A, Engelsk B, historie B - skal man så have bestået alle fagene både skriftligt og mundtligt? fx hvis jeg nu kun havde bestået engelsk mundtlig, men ikke skriftlig, havde jeg så stadig bestået faget eller ? -
raketforsøg?
Forumindlæghej. jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i fysik og historie, og skriver om rumkapløbet mellem sovjet og USA. er der nogen herinde som kan komme med et forslag på et forsøg som kan supplere til teorierne bag en rumraket? på forhånd tak -
udvikling i det antikke grækenland
ForumindlægJeg laver studieretningsprojekt og skal give en redegørelse for den samfundsmæssige udvikling i antikkens Grækenland med særlig henblik på at forklare samspillet mellem matematik og samfund i perioden. Jeg har læst mange bøger om græsk historie men kan ikke finde samspillet som så. Mangler ideer. -
Netto og Fakta
ForumindlægEr i gang med at skrive min SSO lige i øjeblikket, og har valgt at skrive om Jan Sonnergaards "Netto og Fakta". Jeg er blevet lidt i tvivl om lejlighedens egentlige funktion i historien, og ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig der?? på forhånd tak -
Hvorfor var Nationalisme en vigtig del af Danmarks udvikling?
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg skal skrive DHO og vil gerne hører om i har nogle gode ideer til hvordan jeg kan finde frem til at Hvorfor var Nationalisme en vigtig del af Danmarks udvikling? Det skal lige siges at jeg har valgt at skrive i Historie kun -
Cal af Bernard Mac Laverty, berettermodel
ForumindlægMjello. Tænkte på om nogen havde lavet en berettermodel på Cal fra 1983 af Bernard Mac Laverty? Skal bruge det i min SRP, og synes ikke min er fyldestgørende, så kunne være super med noget inspiration fra en anden. Jeg skriver i Engelsk/Historie - begge to på A niveau. -
naja marie aidt, realisme
Forumindlæghej. Jeg skriver dansk/historie opgave, og skal analysere og fotolke naja marie Aidts noveller, En kærlighedshistorie og som englene flyver, med SÆRLIGT fokus på realisme. hvad kan man sige om den realisme hun skriver i? - jeg er i det hele taget kommet lidt på bar bund:-( hjælp. -
Pest
ForumindlægHej har fagene Biologi A og historie A har valgt emnet pest og mennesker, men ved ikke hvad sammenhængen er til overemnen "mennesket forhold til naturen" En sød sjæl der kan koble de to ting sammen? :((( -
AKUT HJÆLP!! Spørgsmål om 'vandreren' af Pontoppidan.
ForumindlægHej alle. Jeg håber I har tid til at hjælpe mig med et spørgsmål til novellen 'Vandreren' af Henrik Pontoppidan. Jeg tænkte på om der er nogen der ved om enten berettermodellen eller 3-akter-modellen passer på historien? På forhånd tak!! Hilsen Julie. -
HJÆLP
ForumindlægJeg skriver 3.gs opgave om Euclid. I historie delen skal jeg komme ind på den samfundsmæssigudvikling i Antikken Grækenland. Jeg skal givee et bud i hvilke bystatsformer videnskaben havde de bedste muligher og hvorfor???? Håber der er nogen der kan hjælpe.. -
Problemstillinger HJÆLP!
ForumindlægHej, vi er lige startet på et AT forløb her i denne uge, og jeg har lidt svært ved at få lavt nogen. Vores emne er Industrialisering i England 1780-1850. Mine deltagende fag er Engelsk og Historie. Håber den nogen der kan hjælpe :) Mvh ! -
Den spanske borgerkrig
ForumindlægHej jeg har historie opgave om den spanske borgerkrig. I mit sidste spørgsmål skal jeg vurderer hvilke årsager der var til Franco´s sejr og hvilke konsekvenser borgerkrigen havde.. har lidt problemer med det, så håber der nogen der kan hjælpe :) -
Hvilken betydning havde Cubakrisen for den kolde krig??
ForumindlægHejsa. Jeg skal op i mundligt historie her i næste uge. Jeg har valgt at arbejde med Cubakrisen. Men har dog stadigvæk et spørgsmål jeg ikke rigtigt kan finde svar på. Og det lyder: Hvilken betydning havde cubakrisen for den kolde krig? Håber i vil hjælpe. -
Hjælp
ForumindlægJeg skal begynde på AT og hovetemnet er Kroppen i tykt og tyndt, jeg vil kombinere fagene Dansk og Historie, og jeg har tænkt på emnet kvindens kropidealer gennem tiden ?Synes i det kunne være et godt emne?
