Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15681 til 15700 af 40685
-
Vektorregning
ForumindlægHej,Jeg har problemer med en opgave fra et eksamenssæt fra 2002, 3-årigt A-niveau på gym.Det er opgave nr. 4 fra følgende sæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-3.PDF(tror næsten det er nemmest at have henvisning til PDF'en, da der er en illustration som måske er ... -
Formal analyse og betydnings analyse
ForumindlægHej Studieportalen, jeg står i den situation at jeg skal lave en formal analyse og en betydningsanalyse af et billede jeg selv har malet.. Men synes det er rigtig svært da når jeg selv har malet det, kunne godt bruge nogle gode fagbegreber i analysen, men hvis der er en der ville lave analysen af... -
Adam Oehschläger
ForumindlægHejsa. Jeg skal snart op til min dansk eksame. Og ville være rart at vide, hvordan Adam som person er og hvad der gør at man kan se at det er en af hans værker? Han levde jo i guldalderen(1800-1850), hans digte og værker var også præget af meget rommantik osv. - ps, har læs på nettet -
5 minutter
ForumindlægEr det virkelig rigtigt at talen man skal fremlægge i engelsk eksamen i starten, absolut kun må være på 5 minutter. Min lære siger at den skal være præsict på 5 min og her taler jeg ikke 20 sek over elle under. men det virker underligt at den ikke må være over 5 min. Hvad mener I? -
Kan man dumpe i gymnasiet på baggrund af eksamener?
ForumindlægHej, jeg står i den situation hvor jeg frygter for at jeg ikke består min matematik eksamen. Hvis jeg skulle være så uheldigt og dette skulle ske, kan jeg så risikire ikke at få huen på? Jeg har pt. et snit på 7,5 ellers, og ser ikke nogen grund til at det skulle gå nedad. Håber i kan hjælpe -
Antal skriftlige eksamener?
ForumindlægJeg spørger på vegne af en lidt forvirret 1g'er. Han har en studieretning med samfundsfag A, matematik B og erhvervsøkonomi C. Derudover har han spansk A. Så han skal op i skr. samfundfag A, spansk A, matematik B, dansk A og engelsk B, ikke? Derudover skal han op i 4 mdt. fag, eftersom AT-e... -
Forskel?
ForumindlægEr der nogen der kan sige mig hvilken forskel komma gør? All the students who had not passed the exames left early. All the students, who had not passed the exames, left early. Den første betyder vel : Alle eleverne der ikke har overstået eksamerne gik tidligt. Men hvad bliver forskellen med ko... -
Skriftlig og mundtlig italiensk!?
Forumindlægandre der er så uheldige at skulle til eksamen i både skriftlig og mundtlig italiensk? er helt fortabt, da jeg nærmest ikke kan noget italiensk overhovedet, så ville høre om der var nogen der havde en ide til hvordan jeg kan lærer det grundlæggende i skriftlig og mundtlig italiensk, på kort tid?... -
Fremtiden
ForumindlægJeg er meget på bar bund ang. vores AT-årsprøve her i 2.g. Vi har fået samme emne som 3.g'erne har til deres eksamen: Fremtiden - visioner og forudsigelser. Er der nogen der kan komme med eksempler på fagkombitioner og emner! Har virkelig desperat brug for lidt hjælp :) -
Bioanalytiker uddannelse
Forumindlæghej vil meget gerne læse til, Bioanalytiker. Men er ik helt færdig med min hf, mangler næste år. jeg har alle kravene altså kemi c og biologi c, vil de have. Kan jeg så godt kom ind alligevel, selvom jeg ikke har afsluttet min fag/eksamen. og måske tag dem om aften? håber for svar -
00/02 i matematik
ForumindlægHej(: Jeg skal til eksamen i matematik meget meget snart, og er meget nervøs for at gå op, fordi jeg tror jeg dumper eller kommer ud med 02. Nogen som ved hvilke forudsætninger man har hvis man dumper el. får 02? Jeg har gennem hele året fået 7 i standpunktskarakter og 7 i års karakter kan det... -
fokusområderne
ForumindlægJeg har en mundtlig eksamen i dansk lige rundt om hjørnet, og jeg mangler info om fokusområderne. Jeg skal vide hvad de forskellige fokusområder hedder og hvad de betyder. Håber det er noget jeg kan få hjælp til inden mandag, da jeg virkelig mangler info om dette. Venlig hilsen Louise -
Karaktere
ForumindlægHej.. jeg har et snit på 3.4 hehe.. Men jeg er faktisk ligeglad og mere interresseret i hvad jeg egentlig kan gå op og få i min sidste eksamen.. min sidste eksamne er samfundsfag på A niveau.. Kan jeg godt få 03 i WORSE CASE SENARIO.. eller hvor meget falder min karakter hvis jeg får 00 eller... -
Hvor meget må man rette i afleveret synopsis?
ForumindlægJeg er i den uheldige situation, at jeg ikke føler, at mine problemstillinger lægger op til det jeg gerne vil med mit AT. Derfor har jeg tænkt noget over, om man godt må ændre i problemstillingerne, hvis man blot oplyser det, når man kommer ind til eksamen - ligesom hvis man har nyt materiale ? ... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal til matematik mundtlig eksamen her d. 7/6, og jeg har fået udleveret nogle spørgsmål som jeg ikke helt ved hvad jeg gøre med. Jeg håber I kan hjælpe mig. Overskriften er statistik: Forklar, hvordan man kan sammenligne grupperede data fra to forskellige stikprøver. Gi... -
TIL ALLE STUDENTER
ForumindlægHej alle studenter :) Jeg har selv fået min hue idag og vil ønske alle stort tillykke med deres hue også. Denne tråd er oprettet for at studenter kan skrive til andre studenter- skriv om din sidste eksamen, sidste karakter, en fed gymnasieoplevelse eller noget helt andet :) -
HASTER! funktionsanalyse
ForumindlægHej jeg har lige bruge for hjælpe til at bestemme monotoniforholdet og ekstrema for en polynomiumsbrøk for denne her eksemple: f(x)= x^2+2x-8/3x+6 f’(x)= 3x^2+2x+36/(3x+6)^2 hvor d<0 for tælleren Håbe virkelig i kan hjælp, skal bruge den til eksam imorgen -
#Virksomhedsøkonomi brug for noter
ForumindlægHej folkens.. der skulle tilfældigvis ikke være en gavmild person, som har en VØ niv. B eksamens opgave fra 2013 fra torsdag d. 15 aug, som handler om: - Gyldendal A/S - Engrosvirksomheden Kontor A/S - produktionsvirksomheden NewArt - Virksomheden Auto A/S Det ville være meget dejligt, ... -
Tysk skriftlig fremstilling??
ForumindlægTil den tyske eksamen/terminsprøve forgår det sådan som dansk at man får et hæfte udleveret og så kan man selv vælge imellem nogle emner, som man ønsker at skrive? Eller er der kun en opgave man skal skrive om og ikke noget med at man selv kan vælge mellem opgaver? For i dansk nemlig, så kan man ... -
Supplering
ForumindlægHej Studieportalen, Hvis jeg samlet har dumpet Matematik på B-niveau (4 4 årskarakter og -3 til eksamen), men min drømmeuddannelse alligevel kræver Matematik på A-niveau, kan jeg så godt supplere og bestå faget på A-niveau i mit sabbatår, så jeg består adgangskravene til min drømmeuddannelse?
