Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15701 til 15720 af 23877
  • Den grimme ælling, Romantikken

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har denne aflevering for hvor jeg skal skrive en romantisk analyse af "Den Grimme Ælling". Efter min mening har jeg fundet eksempler på Universamromantikken og Nationalromantikken: Monisme, sammensmeltning, panteisme, dyrkelse af naturen Men jeg kunne godt bruge nogen eksempl...
  • Analysemodel

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har forgæves ledt efter en oversigt over tekst analyse på engelsk. Altså med de forskellige termer oversat til engelsk. Jeg skal til skriftlig eksamen og ville gerne have sådan en med, håber der er nogle der kan hjælpe mig eller ved hvor man kan finde en henne. På forhånd tak:)
  • Vurdering af engelsk A - Eksamens stil

    Forumindlæg
    Hej alle. Håber nogle vil bruge tid og prøve at vurdere hvad der er godt og dårligt ved min sidste stil i engelsk, nemlig eksamens stilen. A short story skulle analyseres og fortolkes og derefter diskuteres med inddragelse af 2 eller flere tekster fra bilaget. Mange tak :)
  • Diskursanalyse

    Forumindlæg
    Er der nogle der ved om diskursanalysen hører under humaniora fakulteten? Eller om den er et en selvstændig del af en sproglig analyse?. Jeg gør mig nemlig brug af en diskursanalyse i dansk, hvor jeg fokuserer på retorik etc. David :)
  • Peter plys

    Forumindlæg
    Hey..Jeg sidder her med et stort problem. skal analysere Peter plys af Klaus rifbjergMen aner ikke hvordan jeg skal komme i gang? nogen som evt har læst den , og vil hjælpe mig på vej? ved godt der ligger en opg her inde, men ja skal ikke bruge en opgave, mere hjælp til at komme i gang!
  • Realisme

    Forumindlæg
    hey ville lige høre om der er nogle der har læst en af følgende tekster, og skrevet en analyse af dem muligvis?1. M.A.Nexø : Las Cigarreras, 19032. J. Smærup Sørensen : Som de sidste hallucinationer, 19763. Jan Søndergaard: Den tredje, hver månede. 2000
  • Vita Andersen Sendt væk

    Forumindlæg
    Hejsa folkens. Jeg går på Nørregymnasie, jeg har enormt brug for hjælp til min analyse. Er der nogle af jer som har læst: sendt væk af vita Andersen? Har i måske skrevet nogle gode noter som jeg må låne? Håber i kan hjælpe mig:/
  • Hjælp til Metafoer

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at analysere et digt fra 1955, men der er to metafoer jeg ikke helt kan forklare hvad betyder: "Hans nøgne ansigt" & "skygge over panden", er der nogen der kan hjælpe?
  • Haster: metode

    Forumindlæg
    Jeg er igang med mit endelige AT, og skal til mdt eksamen i morgen. Men er løbet ind i lidt problemer med mit danskfaglig metode område. Jeg har analyseret nogle reklamer, dvs. analysemetoden. men hva mere er der og sige??? De humanistiske metoder???
  • Haster

    Forumindlæg
    hej!.. jeg sidder og laver en dansk opgave og jeg skal analysere ''i Danmark er jeg født''. , men som andre , kan jeg ikke finde ud af digte!.. Er der er nogen, der er gemte notater, som ville hjælpe mig?..
  • Eastons model

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg går lige pt og leder efter alderen på Eastons model, men jeg kan ikke finde den nogle steder på nettet (sådan lige umiddelbart). Er der nogen herinde der ved det? Det ville være super skønt, da jeg mangler det til en analyse jeg er i gang med! :-) God dag!
  • Nattens Dronning Motiv og Tema

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg sidder og skal analysere Nattens Dronning, men mangler et motiv og budskab. Jeg mener personligt selv at temaet er angst og kaos. Jeg mangler motiv, Kan i hjælpe? mvh
  • Efterlysning af religions fagbegreber på c-niveau HF

    Forumindlæg
    Jeg skriver eksamens projekt og har uheldigvis forlagt alle mine noter. Jeg skal analysere en kildetekst religions fagligt Jeg skal bruge begreber som emic/etic - virkeligsopfattelse - mennskesyn osv. Håber der er nogen der kan hjælpe!! På forhånd tak.
  • AT - Samfundsfaglig metode i historie

    Forumindlæg
    Hej Alle! Tænkte på om der er nogle der har styr på denne metode? Jeg har bl.a. analyseret grafer og statistikker og er lige i tvivl om jeg har anvendt de rigtige metoder. Jeg har anvendt den induktive og kvantitative metode. Håber du kan hjælpe?
  • Hjælp til problemformulering - Brevik

    Forumindlæg
    Sidder lidt fast i min problemformulering!!! Har valgt dansk(A) + psykologi(C) og har valgt Utøya som case I dansk vil jeg analysere Stoltenbergs tale, men jeg sidder lidt fast i hvordan jeg skal vinkle den i psykologi. Håber I har nogle gode ideer :-)
  • TÆNK NYT - NYKREDIT

    Forumindlæg
    Hejsa,Ville lige høre, om der er nogle af jer som har analyseret eller måske har nogle gode ideer til Nykredits nye reklamekampagne, "Tænk nyt". Den hvor Lars Brygmann er med, er jeg rigtig interesseret i. I må meget gerne komme med noget feedback på den. På forhånd tak.
  • En historie fra skumringen - miljø

    Forumindlæg
    Hej, Er igang med at analysere "En historie fra skumringen" af Herman Bang. Er der en derude som kan hjælpe mig med et analysepunkt; miljøet. Tænker måske at sige noget om det sociale miljø... noget med den tid den blev skrevet?
  • "forestillingen om et ukompliceret liv med en mand".

    Forumindlæg
    Er der nogen der har læst bogen? og eventuelt har nogle facts om bogen og Helle Helle? Jeg skal op i den til eksamen og jeg mangler virkelig hjælp til nogle facts og noget analyse til den bog. er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Hjælp mig!!!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! Sidder og er ved at lave en disposition til min SRP og har fået til opgave at bl.a. analysere konkurrencesituationen i revisionsbranchen. Jeg skriver i afsætning og virksomhedsøkonomi. Da jeg prøver at få en rød tråd i hele min opgave har jeg valgt at bruge disse to modelle...
  • kilde til belysning af anvendelsen af Darwins teori politisk

    Forumindlæg
    Vi sidder og arbejder med evolutionsteorien og dennes betydning i samtiden. vi har analyseret modtagelsen fra kirkens side, men mangler en kilde til at belyse hvordan den bliver eller er blevet anvendt politisk.. håber at der er nogle som kan hjælpe.. på forhånd tak.