Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15721 til 15740 af 23877
  • engelskfaglige metoder

    Forumindlæg
    Hvilke metoder er der i engelsk? Jeg har brugt retorik/argumentations analyse og det er sådan set det. Jeg skal undersøge Obamas brug af medier og mediernes reaktion på ham - hvilke engelskfaglige metoder kan bruges i den sammenhæng?
  • Oversigt til de forskellige perioder

    Forumindlæg
    Hej.Er der nogle der har en oversigt over perioderne: Romantikken, Kristendom og reformation og Det Gamle Norden (folkeviser). Jeg er interesseret i en oversigt over hvilke ting, man skal lægge mærke til, når man analyserer tekster inden for disse emner/perioder.
  • Hjælp til Musik og Historie

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive i min SRP om protest sange under vietnamkrigen... Tænkte på at analysere nogle bob dylan numre - så hvis nogen af jer har skrevet sådan en opgave, ville det hjælpe mig meget at se den.
  • romantisk digt

    Forumindlæg
    Hej allesammen. er der nogen som tilfældigvis har beskæftiget sig med romantikken i Tyskland. Jeg sidder og skal analysere et digt af Joseph von Eichendorff som hedder Mondnacht. er der nogen som har nogle noter, må i meget gerne lægge dem ud. Tak
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    skal snart op til AT- eksamen ved ikke rigtigt hvad der kræves til eksamen, jeg har om tvangsægteskab i faget religion og samfundsfag, er helt blank ved ikke hvilke analyse modeller der skal bruges..... nogle der har gode råd?
  • haster

    Forumindlæg
    hej allesammen skal snart op til AT- eksamen i faget relgion og samfundsfag om tvangsægteskabs problemmet, jeg ved ikke rigtigt hvilke metoder og hvad jeg skal analysere og hvad jeg skal fremlægge til hvis det ikke er synopsen?..... nogle der har gode råd.,?
  • President tale

    Forumindlæg
    Hej derude. Jeg sidder og skal analysere Lydon Johnsons tv-tale fra den 4. August 1964, og jeg kan simpelthen ikke finde den nogen steder. Er der nogle der kender en god side hvor man kan finde historierelaterede tekster?
  • Retorik

    Forumindlæg
    Er der nogle der har et godt link til noget om retorik eller retoriske virkemidler osv? Eller måske bare nogle guldkorn af anden slags?Og hvor kan man finde en analysemodel til at analysere en tale?Håber nogle kan hjælpe mig ;-)
  • Herodot - kampen mod perserne - hjælp??

    Forumindlæg
    Der er tydeligvis ingen andre der kan hjælpe! Så nu spørger jeg jer! Er det komplet umuligt at få noter til Kampen mod Perserne af Herodot? Jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp til analysen af den!Nogen der gemmer på noget? Eller bare har et godt foreslag?
  • Hvordan skal dansk flettes ind i opgaven?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har en mundtlig eksamen i morgen og jeg skal snakke om Ku Klux Klan. Jeg har det historiske på plads og nu skal jeg have flettet noget dansk ind i det. Desværre så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Finde en tale fra et medlem af KKK og analysere det eller noget helt andet?
  • Danskmetode

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal i morgen til AT-eksamen. Jeg ved ikke om min metode er korrekt. Jeg har lavet 2 tv-reklame analyser plus en trykt reklameanalyse. Det skriver jeg også i min metode. Men er der andet man kan skrie der? :) Mvh Nicolai
  • The drover´s de facto

    Forumindlæg
    Er der nogen der har noter eller aflevering om "The Drover´s - De facto"? Jeg sidder her med 24t mdt eng B niveau... har allerede mistet 6 timer... Har kun brug for inspiration til analyse og fortolkning. Pls hjælp mig. Ipek
  • HJÆLP EKSAME I MORGEN PLZZZZZZ

    Forumindlæg
    heej alle sammen, er der nogle som vil hjælpe mig med at analyser teksten Bad af Michael Jakcson det fordi jeg skal op til min musik eksame i morgen og jeg kan bar ik finde ud af det helt.. plus det der Groove: a) beatmarkering b) mønstre??? c) Nuancering???
  • Soul(HJÆLP) - Musikeksmanen

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i musik imorgen og kan risikere at skulle analysere et soul nummer. Jeg aner ikke hvad der forstås ved et groove. Er der nogen der i korte træk kan forklare hvad det går ud på. På forhånd tak
  • Synopseopbygnig

    Forumindlæg
    Hej. Vi skal lave en synopse, for at prøve det inden afgangseksamen her til sommer, og jeg kan ikke huske hvad man skal have med i fremlæggelsen.. Ved at der skal være præsentation, disposition, analyse og oplæsning. Skal der være mere i? Mvh. Mie-Louise (:
  • Hjælp, - gruppe, som har svært ved at komme igang med vores Geografirapport.

    Forumindlæg
    Vi skal skrive en rapport om; Vulkan, dannelsen af Andesbjergene - og hvilken effekt det har på befolkningen. - Rapporten skal følge dét nedenfor: Indledning Hypotese Materiale Teori Analyse Diskussion Konklusion Litteraturliste Bilag - Tak på forhånd.
  • Artikler og digte til eksamen?

    Forumindlæg
    Vi har opgivet en hel del artikler til eksamen men mit problem er hvordan skal jeg lige gribe det an med at fremlægge disse?? Hvad skal man ind på mht. en analyse af en artikel?? Mit spørgsmål til digte er faktisk det samme. Hvad skal man ind på der??
  • Skemaer?

    Forumindlæg
    Hejsa.Jeg skal op til eksamen imorgen i dansk, og min lærer har ikke været så god til at give os analyse skemaer. Så er der nogle af jer der har nogle skemaer om hvordan man griber disse emner an :romantikkenkrimilitteraturpsykologinyeste tidmassekomunikationHåber i kan hjælpe!
  • Samfundsfaglige metoder

    Forumindlæg
    Jeg skriver i historie, som i dette tilfælde er samfundsfagligt. Er ikke sikker på, om hvordan jeg skal analysere min kilde, når historie er samfundsfagligt? SKAL der være samfundsfaglige teorier og modeller eller kan man nøjes med at snakke om, hvad denne kilde gør for samfundet e.l?
  • Dansk eksamen..

    Forumindlæg
    Hej alle.Jeg skal til eksamen på onsdag, hvor jeg også blir student:D, og jeg ville høre om der var nogen, der kendte nogle gode hjemmesider, hvor man kunne læse lidt om diverse forfatterer, og få nogle gode værktøjer til analyse af en tekst.På forhånd tak.