Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15721 til 15740 af 23683
-
Søger god bog
ForumindlægHej jeg skal skrive opgave i Engelsk -psýkologi Jeg vil gerne analysere en engelsk bog. Jeg mangler bare en bog, som kan kombineres med psykologi. Er der nogle der kender en god bog, som kan bruges til dette? På forhånd tak Nikki -
Ewalds "Høyen"
ForumindlægEr der nogen der har noter/analyser af Ewalds "Høyen" fra "Levnet og meeninger"? Det er det sidste jeg mangler til eksamen i morgen..... Ellers må jeg selv prøve at få noget kolgt ud af teksten - og det kan være farligt! -
Disponering!
ForumindlægSad lige og tænkte... Da jeg skal op til mdt. dansk eksamen i morgen (FSA, ville jeg lige høre hvordan i plejer at disponere jers "Fremlæggelse". Man kan jo ikke nå en hel analyse på¨bare 40 min! Eller hvad? -
OLD - hjælp.
ForumindlægJeg har Platons Eutyphron opgivet som pensum. Jeg har dog svært ved at analysere den, så jeg tænkte, om nogen måske lå inde med nogle noter til denne tekst? - De er ikke at finde herinde nemlig. TAK! -
Litterær artikel
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en litterær artikel, hvor jeg skal lave en analyse af bl.a. (teksten er en novelle) - sproget - fortællerforhold - komposition - personkarakteristik - miljøkarakteristik - fortællertid/fortalt tid Jeg har nogenlunde syr på person- og miljøkarakteristik, men er... -
Forvirring!!
ForumindlægJeg er som mange andre igang med at læse til engelsk eksamen og har fået opgivet digtet "My Sad Self". For at sige det rent ud, så er jeg temmelig forvirret over det, og kunne VIRKELIG godt bruge en hjælpende hånd med analyse og fortolkning af den. KH sof20 -
Hvad er en Mohrtitrering?
ForumindlægSiger emnenavnet ikke næsten det hele? Jeg har læst i min lærerbog, at en Mohrtitrering kan bruges til at analysere indholdet af chloridioner i en prøve. Er dét det eneste man kan bruge Mohrtitreringen til? Kun chloridioner? /LT -
Stiltræk af Pontoppidans
ForumindlægHej! Jeg har lige opdaget at i min dansk analyse skal jeg skrive omkring Pontoppidans' måde at skrive novellen "Ørneflugt", altså han stiltræk. Jeg er dog på bar bund. Måske kan I hjælpe? :) -Tak på forhånd -
Videnskabsteori - konstruktivisme
ForumindlægEr der nogen der har lidt forstand på videnskabsteori? jeg er blevet stillet den opgave at jeg skal forklare hvad videnskabsteori er, herunder konstruktivismen hvor jeg skal analysere og vurdere emnet. Jeg forstår ingenting af det! På forhånd tak! -
Eksplicit eller implicit?
ForumindlægHej.. Jeg er igang med dansk - historie opgave, og jeg skriver i dansk. jeg er ved at analysere en novelle som hedder "en kærlighedshistorie" fra vandmærket af Naja Marie Aidt. og så spørg jeg? er det en eksplicit eller implicit fortæller? kan simpelthen ikke finde ud af det :D -
"Femme Fatale"
ForumindlægHej.. Jeg har analyseret en sang, men jeg fandt aldrig ud af hvad "Femme Fatale" betyder, som synges i sangen. Der’ ikke meget femme fatale jeg når kun lige at få lagt en kabale Er der nogen der kan hjælpe? :-/ -
SRP valg
ForumindlægHej, jeg skal snart igang med srp og jeg har valgt at tag Mediefag, og engelsk. Jeg ville bare hører omder er nogle der har et forslag til hvad man kunne vælge, til at analyser, og lave sit projekt omkring. MvT -
Dansk lærer??
ForumindlægSOm gerne vil rette en analyse af en avis artikel? Da det er første gang jeg prøver dette, vil jeg helst gerne få noget ud af jeres hjælp. Så det er derfor jeg søger en lærer, der kan fortælle hvad jeg mangler og om jeg er på rette spor? -
Sproget i Ved Vejen
ForumindlægHej Jeg er igang med en analyse af et uddrag fra "Ved Vejen" af Herman Bang. Jeg har bare lidt vaskeligheder mht. sproget. Jeg ved selvfølgelig, at romanen er impressionistisk, men hvad der helt præcist er karakteristisk ved sproget, ved jeg ikke. Nogen der kan hjælpe? -
Hjælp til denotationer/konnotationer
ForumindlægHej ;) Jeg sidder og skal analysere teksten Frk. Escobar af L.O.C, jeg skal finde navneord, men der står de skal være denotationer og konnotationer, da jeg ikke ved hvad det betyder er det rigtig svært for mig at lave. Bare hjælp mig tak, lige meget hvordan ;) Fortsat god aften -
J.P. Jacobsen - Cendrée og lille
ForumindlægHey, kunne godt bruge noget hjælpe, hvis der er nogen som kender teksten " cendreé og lille" af I.P. Jacobsen. Skal lave en analyse og fortolkning, og jeg's syn på kvinde samt komposition.. Ville gerne have nogle "hovedpointer" som jeg så kunne følge? :) -
Symbol på en støvet perron
ForumindlægSom overskriften siger; hvad er en støvet perron et symbol på ... ? Jeg analysere teksten "Hun græder ikke" af Naja Marie Aidt, som handler om en lille pige der står på en støvet perron med sin far .. nogle ideer?? -
Dansk Haster meget
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave. skal skrive en analyse af bogen Den lange sommer af Kirsten thorup, men mangler lidt om fortællerteknink og f.eks. opbygning. og forfatterens budskab. :) håber en kan hjælpe eller har en opgave til evt. insperation. :) -
Analytisk spektroskopi
ForumindlægHej skal snart til eksamen i analytisk spektroskopi og ville høre om der er nogle der har nogle guldkorn man kan fyre af, eller nogle ting der er gode at lægge mærke til, når man skal analysere spektrene. Det drejer sig primært om Masse, IR, H -og C-NMR. -
Hjæælp .
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige fået en eksamens opgave i engelsk, hvor jeg skal analysere og fortolke teksten "The Hurt Man" af Wendell Berry. Har nogen evt. haft den samme opgave og som kan hjælpe mig ? På forhånd tak :)
