Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15761 til 15780 af 23683
  • Digtanalyse - Reklameskibet

    Forumindlæg
    Hej hej, Jeg sidder og skriver en litterær artikel om Reklameskibet af Otto Gelsted, og tænkte bare på om der var nogen der havde analyseret den før og måske havde nogle gode tips til mig? Jeg har aldrig været den største digt-analytiker ;)
  • koppen i sneen

    Forumindlæg
    Hej.. I næste uge, altså uge 50. skal jeg op i terminsprøver.. og jeg trak tekster af klaus rifbjerg og valgte den der hedder koppen i sneen. så jeg ville hører og der er nogen som der ligger inde med en analyse af den, da jeg er lidt forvirret over historien også kan jeg se om det er rigtigt. :)
  • Fortolkning af et maleri

    Forumindlæg
    Hej jeg har en opgave for, hvor jeg skal analyser og fortolke et maleri Jeg har svært ved at fortolke maleriet ER der Nogen der kan hjælpe mig??? Svar venligst hurtig så muligt Maleriet hedder "Skriget" Vedhæft fil Tak Tak på forhånd !!
  • Fiktionsanalyse definition

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal starte min analyse af "mississippi burning" med at fortælle hvorfor jeg benytter mig af fiktionsanalysen. Jeg har et par problemer med at definere hvorfor og hvad det helt præcist er, altså fictionsanalyse. Nogen som kan hjælpe?
  • KLaus Rifbjerg

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. jeg har fået til opgave at analyse KLaus RIfbjergs novelle "Sigøjneren" Er der nogen som evt. har den? En anden historie jeg arbejder med er "Erna og Ewan" af Hans Otto Jørgensen. NOgle der har den?
  • "Kronprinsessen"

    Forumindlæg
    Kan det virkelig passe at der ingen analyse og fortolkning er skrevet herinde af Hanne Vibeke Holsts "Kronprinsessen"? Søger lidt inspiration til min større skriftlig opgave + en evt. problemstilling/problemformulering? Håber på lidt hjælp af jer derude..
  • Musikanalyse af Bob Dylan

    Forumindlæg
    Hej! jeg er igang med at skrive min SRP, og har brug for lidt inspiration til musikalsk analyse af numrene Blowin' in the wind I dreamed i saw st. Augustine Masters of war. Er der nogen, der kan hjælpe mig?? Mvh. Avin.
  • KIIG - Novelle - Blomster!?..

    Forumindlæg
    Hej alle på SP'.. - jeg skal til at late et kort resumé og en analyse o g fortolkning af Blomster, samt et kort perspektivering til den tid, hvor novellen forgår.. - Nogle som har nogle evt. gode fif & råd? .. - mange tak på forhånd ..
  • Kildekritik af Khrusjtjov første brev og Kennedys besvarelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til at lave min kildekritik. Hvilken tendens har et sovjetisk brev under Cubakrisen. Hvilken tendens har et amerikansk brev. Og er der lavet nogle analyser af disse breve. Vedhæftet er et af brevene. //tak
  • venderkorstogene. vendere og danskere før korstogene

    Forumindlæg
    - foretag en grundig kildekritisk analyse af Saxos Gesta Danorum. vær særlig opmærksom på . Saxo agende- hvorfor har han skrevet værket? . hans meget kritiske syn på venderne:. hvorfor skildrer han dem, som han gør? På forhånd tak,
  • Fiji, ImageJ, Haster plsss

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal analysere fluorescerende celler, og skal benytte mig af Fiji imageJ, nogen som har brugt programmet tidligere? kender desværre ikke programmet eller hvordan man analyserere billeder via Fiji på forhånd tak hilsen Martin
  • Fiji ImageJ HASTER

    Forumindlæg
    Hej. jeg skal analysere fluorescerende celler, og skal benytte mig af Fiji imageJ, nogen som har brugt programmet tidligere? kender desværre ikke programmet eller hvordan man analyserere billeder via Fiji på forhånd tak hilsen Martin
  • A dry white season

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg tænkte på, om I kender en god hjemmeside eller en god opgave på nettet, hvor bogen "a dry white season" er blevet analyseret? Gerne en rigtig god opgave! :) Jeg skal muligvis skrive om den bog/film i SRP.
  • 2.g historie-dansk opgave

    Forumindlæg
    HEJ. Jeg skal snart skrive dansk-historie opgave i perioden: "Det moderne gennembrud". Jeg har valgt at analysere Et dukkehjem. Er der nogle der har nogle gode ideer til historiske kilder jeg kan bruge, altså sammenligne med kvindens status i samfundet?
  • Hjælp til aflæsning af statistisk materiale

    Forumindlæg
    Hej alle Er der en som har mulighed for at hjælpe mig med at aflæse og analysere to statistikker over køn på arbejdsmarkedet og ledelse. har forsøgt selv, men er ikke vældig god til det, så håber på der er en som gider rette det igennem jeg har skrevet og måske hjælpe mig videre, det tager ikke m...
  • Novelle nød!

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen som har novelen "tea with the birds" by Joanne Harris, i et dokument. jeg har hårdt og hurtigt brug den den da jeg skal lave en analyse af den. teksten må meget gerne være muig at google translate (: På for hånd tak
  • Grammatik

    Forumindlæg
    Hvordan analyseres følgende sætning: Quand une fille d´ouvrier se mariait, tout le quartier le savait. Det er specielt de sidste 5 ord som jeg ikke kan finde en betegnelse for. Er det en adverbial? hilsen den gamle!
  • Sætningsanalyse

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal analysere nogle sætninger, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor jeg skal sætte leddene i denne sætning: "Tysk er ganske enkelt adgangsbilletten til en af Europas mest levende og spændende kulturer, siger Alex Hansen" En der kan hjælpe? :)
  • Folkeskolens formålsparagraf

    Forumindlæg
    Hej... Min opgave går ud på at lave en analyse af folkeskolens formålsparagraf. Er der nogen, der gider hjælpe mig med at skrive lidt om det :) http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Folkeskolen/Faelles-Maal/Folkeskolens-formaalsparagraf Link ovenover om paragraffen.
  • SRP Diskussion

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg tænkte på om ens diskussion, skal bære lige så stor præg af fodnoter som redegørelsen, analysen og undersøgelsen? Må man gerne tildels diskutere uden kildehenvisninger eller skal alt være dokumenteret? Vh Frederik :)