Søgning på: analyse af digte. Resultater: 1561 til 1580 af 26633
-
Et digt fra 1940'rne ! - Har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægHej.. Jeg sidder virkelig på ilden iøjeblikket, da det er til imorgen! Et digt fra 40'rne er ikke så let som man tror! Her er digtet:De mørke fugle fløjved gry med motorstøji eskadriller over byens tage.Da så vi og forstod-det gik til hjertets rod-at vi fik trældoms bitre brød at smage.En dag... -
Er der noget som har læst digtet "ORD" af Yahaya Hassan
ForumindlægEr der nogle som har læst Yahaya Hassans digt; "ORD"?som vil hjælpe mig med nogle enkelte spørgsmål. Det betyder rigtig meget for mig, da jeg virkelig gerne vil forstå digtet, og vil være rigtig taknemmelig for alt hjælp. -
"digt, som er en lyrisk tekst - men som er skrevet på episk manér"
ForumindlægHej! Jeg har eksamen i dansk lige snart, og er lige kommet op i forvirring. Jeg ved godt at spg kan virke simpelt, men det har givet mig hovedpine, fordi jeg har glemt det. Kan man sige fx; om et digt. Digt, er som sagt en tekst indenfor lyrik- men denne digt er skrevet på episk(fortællen... -
Analyse eller redegørelse?
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive min 2.g hist. opgave om børnearbejde under industrialiseringen i DK... Min lærer og jeg har sammen lavet problemformuleringen. Hun sagde, at i analysedelen skulle jeg analysere nogle kilder ved at skrive om, hvad der står i dem... - Men er det ikke redegørelse?(Det er jo... -
Dansk digt: "tretten haiku med blå tyre
ForumindlægNiels Frank, 1996Tretten haiku med blå tyre(haiku med kaos)Jeg skriver mit digtog den blå tyr løftersit øre(Haiku som på mytologiernes tid)Een gang gik tyren ned til floden.Og een gang til for at gense sit billede.Aldrig havde den set så blå en tyr(Hver-dag-ser-jeg-den-blå-tyr-komme-haiku)I spejl... -
Analyse af Terra
ForumindlægHej, er der nogen der har en kort analyse af Terra, som i vil sende til mig? -
Analyse af "Et jævnt og muntert, virksomt liv på jord "
ForumindlægJeg skal analysere Grundtvigs " Et jævnt og muntert, virksomt liv på jord " men jeg er ikke helt så gode venner med det gamle sprog, så jeg forstår ikke vildt meget af det. Har let efter en analyse, "oversættelse", fortolkning, bare et eller andet der kunne pege mig på vej me... -
Regnskabs analyse
ForumindlægHey....Ville hører om der nogen som kan hjælpe mig...Jeg skal op til eksammen på mandag og kan stadig ikke helt forstå regnskabs analyse delen, plus nøgletal.Hvis der nogen som måsker har nogle fed noter, ville det være rigtig lækkert:-) Hilsen Rosa... -
Prøve...(Analysere)
ForumindlægDavs med jer.. Jeg skal snart op i dansk prøve, det er i folkeskolen. Jeg skal analysere en tekst eller et billede osv.. Mit spørgsmål er, hvordan jeg gøre min lærer og censor tilfreds, og giver mig 12..? Hvordan..? Tak. -
Sproglig stil i et kort engelsk digt
ForumindlægHej. Jeg skal kort (på dansk) beskrive tekstens sproglige stil (fx ordvalg og grammatik) og inddrage eksempler fra teksten. Det drejer sig om nedenstående tekst: "Life is so strange when it's changin', yes indeed Well I've seen the hard times and the pressure's been on me Bu... -
symboler i digtet 'de evige tre'
ForumindlægVille bare høre om hvilke symboler der gemmer sig i digtet 'de evige tre' af Tove Ditlevsen. Tak -
Analyse og resume af Thorkild Bjørnvig's miljødigte.
ForumindlægHej alle Jeg skal til eksamen i morgen og har til min store ærgergelse miset alle mine noter om disse digte. Så jeg søger desperat resume + analyse af Thorkild Bjørnvig's miljødige fra 1970-1975. Med særligt fokus på: Thorkild Bjørnvig: "Grænse?" (1970-75) Thorkild Bjørnvig: &rdqu... -
Oversættelse af et digt af Tove Ditlevsen (1943)
Forumindlægskal oversætte digtet Barndommens gade. og kan ikke finde ud af det. HJÆLP søges -
Difinition på kvantitativ analyse og kvalitativ analyse
ForumindlægHeeij,, Nogen der kan forklarer miq hvad kvantitativ og kvalitativ analyse er, og hvad forskellen mellem dem er?? -
Analyse af marmorkirken
ForumindlægEr der nogen der har noter, til en analyse af Marmorkirken? -
Analyse af Fyrtøjet
ForumindlægHej...jeg skal til at gå igang med at lave en analyse af eventyret "Fyrtøjet" skrevet af H.C. Andersen. Men har lidt svært ved at komme igang. Nogen der kunne hjælpe mig lidt til at komme igang. og fortælle lidt om hvordan man opbygger en analyse op. -
Klaus Rifbjergs digt 'Fødsel'
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med at besvare disse punkter nedeunder ? - Jeg skal vide hvordan jeg vil karakterisere det lyriske jeg - Overvej, hvilken rolle sproget spiller for fremstillingen af det lyriske jeg - Overvej, hvordan jeg vil beskrive forholdet mellem digteren (Klaus Rifbj... -
Analyse i humaniora
ForumindlægSådan som jeg har forstået det, skal man kun skrive sine konklusioner i synopsen... Nu har jeg analyseret en tale, men så er jeg bare meget i tvivl om, hvordan jeg skal skrive min konklusion. Skal jeg bare kortfatte min analyse og så lade være med at henvise til tekststeder... Eller hvad? -
analyse af tekst
Forumindlægokay der er andre indlæg om det samme, jeg har læst dem men jeg fatter det bare ikke. Analysere hvordan? ex: NT, Jesus helbreder en eller anden og hvad så? Hvad gør jeg med det? -
Zombie analyse
ForumindlægJeg skal skrive en opgave/analyse om zombier. I denne opgave skal man komme ind på, hvad zombier kan være en samfundskritik af. Nogle, der har en idé eller to, de kunne have lyst til at dele?
