Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15781 til 15800 af 23877
-
Maleri af P.S Krøyer
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder her og er ved at analysere et maleri af P.S Krøyer - "De Italienske Landsbyhattemagere" Hvilken betydning har diagonaler, det gyldne snit osv. for billedet? Her er linket til billedet: http://www.hirschsprung.dk/kroyer/arbejder/206/index.html På forhånd tak! -
Tysk eksamen
ForumindlægEr der nogen som kender eller har arbejdet med Marlies Menges tekst "Liebe zwischen ost und west"? Jeg har lige trukket teksten, og ville meget gerne have noget hjælp til den. Referat, analyse, alt er relavant. Håber der findes en som kan hjælpe. -
Odysséens 5 sang mm.
ForumindlægHej alle. Sidder og kæmper med theogonien, solons elegi, ovids forvandlinger og odysséens 5 sang. Er der nogle der har nogle gode link til nogle fede analyser eller evt selv har lidt godter til nogle gode fortolkninger? Mvh Marie -
´Hvordan?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal snart op til eksamen i dansk. Der kan man risiker at komme op i analysering af en tekst? Jeg fatter ikke hvordan man analyser en tekst, men kun et billed. Nogen der kan hjælpe mig med det? og så Esays? Jeg har haft om det. Men kan ikke helt 100% huske hvad det er præci... -
Synopse - At Miste
ForumindlægVi er ved at lave synopse i dansk. Jeg har trukket "At Miste" men ved virkelig ikke hvor jeg skal starte. Jeg har tænkt over at finde en sang der handler om "At Miste" og så analysere den. Er der nogen der har nogle idéer? -
sangtekstsanalyse
Forumindlæghej, jeg har læst to sangtekster i faget engelsk: anniedog af smashing pumpkins og beatiful ones af suede. ville lige hører om der er nogen der kender et sted på internettet eller har nogle notater til en analyse af hvad teksterne går ud på. ville være en stor hjælp! -
Stofer og modstrofer i Medea
ForumindlægHej vi sidder lige og skal analysere Medea i old. Vi er så blevet i tvivl om, hvordan stroferne og modstrofer er opbygget: To versioner: Er det første stroferne der er generelle og anden stroferne der er specifikke Eller: Er det stroferne der er generelle og modstroferne der er specifikke? På fo... -
3.g opgave
ForumindlægHejsa, jeg har valgt at skrive 3.g's opgave i dansk. Men jeg har endnu ikke valgt hvilken bog jeg skal analysere. Er der nogen som har et par forslag til nogle gode bøger. Tak på forhånd -
Essay af Dan Turèll
ForumindlægHej alle. Jeg skal til dansk eksamen i morgen, og har valgt at analysere et essay af Dan Turèll, "Regnvejrs-rhapsodi". Det er bare sådan, at jeg er gået lidt kold - og jeg tænkte på, om der var nogen der havde arbejdet med netop dette essay? Det ville være fedt med noget hjælp ;) -
Engelsk eksamen torsdag
ForumindlægEr der nogen der evt. har lavet opgave, været til eksamen eller lign. om Burn Man Burn fra bogen ´´this is my england´´.. Er helt lost! Skal analyserer, fortolke og sætte den i perspektiv?? nogen der har noget?? -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg har trukket "Kvinders vilkår" og skal finde en novelle, kortfilm, maleri eller lignende, som jeg skal analysere. Er der nogle af jer, der kender nogle gode oplæg. Oplæggene skal selfølgelig vise/omhandle kvinders vilkår. På forhånd tak -
verdenslitteratur
Forumindlæghej jeg sidder med en aflevering, hvor jeg først har læst american psycho og skal skrive en analyse og fortolkning af værket. en del af opgaven går desuden ud på, at forklare, hvorfor værket er verdenslitteratur så mit spørgsmål er: hvad er verdenslitteratur? og hvorfor er american psycho... -
afsætning/ konsumentenhed
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og skal forberede mig til erhvervscase, og jeg har om peter larsens kaffe a/s, og skal nu definere deres konsumentenhed som en del af en analyse til min udfordring. Jeg er da usikker på, om jeg kan sige at konsumentenheden for kaffe, er alle? altså fra 0- ...... -
Kliche eller metafor ?
ForumindlægHej alle :) Sidder her med et Digt af Benny Andersen, som jeg skal analysere til min eksamen. Ordet "hundekoldt" dukker op, og jeg er blevet lidt i tvivl - er det en kliche eller bare en metafor? Eller er det mig der er helt galt på den, så det faktisk er en helt tredje ting? Håber I vi... -
Analysemodel til old-tekster :)
ForumindlægTil alle hårdt arbejdende studerende. Her er en lille analysemodel til tekster i old, som er guld værd til eksamen. Håber, at I kan bruge den. Held og lykke herfra.. Vedhæftet link..www.viby-gym.dk/bp/analyse_skema.htm -
HJÆLP! Eksamen i morgen. "San Francisco"
ForumindlægHej folkens Vil sætte pris på hvis en kunne give mig et bud på en analyse af Scott MzKenzie's "San Francisco (Be Sure to Wear Some Flowers in Your Hair)" Forholdsvis ukendt sang - så vedhæfter den :) Men det haster da jeg skal op i morgen! -
sang "romeo" af sebastian.
ForumindlægHJÆLP miig så meget. jeg er igang med at analysere sangen nu, men jeg kan overhovedet ikke finde ud af hvornår den er skrevet og hvem fortælleren er, jeg håber så meget at der er nogen der vil hjælpe mig, &' jeg vil også prøve at hjælpe dig hvis du sidder i et problem! på forhåånd tak -
Novelle Tove Ditlevsen
ForumindlægHej jeg har novellen Taarer af Tove Ditlevsen. Den skal analyseres, jeg har forstået den nogenlunde, men hvad kan man sige om den novelle, er der nogle speciele træk i den, kan jeg perspektivere den med noget ? . Håber i kan hjælpe på forhånd TAK :D ! -
loggerpro
Forumindlægjeg skal skrive en rapport om et gnidningsforsøg vi har udført ved filme en træklods med forskellige overflader (filt, gummi osv) som skulle "trækkes" frem vha. et lod. vi skal analysere videoen på loggerpro. er der nogen som kan hjælpe med det? :) på forhånd tak -
Stikprøver - Hjælp
ForumindlægSidder med et eksamensspørgsmål omkring stikprøver.. Spørgsmålet hedder: du skal behandle statistik, herunder diskutere udtagelse af stikprøver i forhold til en analyse af et helt talmaterial.. Nogen der kan komme med nogle guldkorn til det? for i min bog står der ikke meget om det.. på forhold t...
