Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15841 til 15860 af 23683
-
Hvordan skriver man "a paper"
ForumindlægHej Jeg ville lige høre hvordan man skriver en opgave på engelsk, det jeg tænker på er: how to write a PAPER? Tidligere har vi skrevet essays (altså i engelsk med analyse af tekster osv.), men hvori består forskellen når man skal skrive "en paper" ?? mvh. Anne -
Rettelse af Raptekst?
ForumindlægEr der en venlig sjæl derude som gider tage sig tid til at kigge/rette min analyse af en dansk raptekstigennem for fejl, da jeg har en smule svært ved formuleringer og måske nogen småfejl. Ville være dybt taknemmelig. Tusind tark på forhånd. -
Indholdfortegnelse - lige højremargin
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man laver højresiden lige i en indholdsfortegnelse??? Når man f.eks. skriver: 1. Abstract....................................1 2. Indledning...................................2 3. Analyse.....................................3 4. Fortolkning............... -
Oversættelse af SIMPEL sætning
ForumindlægHej 1) Hvordan oversætter jeg: Jeg udvælger et centralt teksttykke til oplæsning og efterfølgende analyse.. 2) Er følgende sætning korrekt: I have chosen a central passage to read aloud and I will subsequently analyze it -
Nordkraft
ForumindlægHej. Vil bare høre om der var nogen der havde noget info om de sange citater og det citat der bliver brugt før romanens start og mellem de forskellige dele af historien? ville være en kææmpe hjælp! en evt. analyse af disse ville være genialt gode :) tak! -
statistik hjælp
ForumindlægHar bruge for hjælp til at lave linær regressions analyser. Datasættet (spørgeskemabesvarelser) ligger i SPSS. Spørgeskemaet er foretaget præ og postintervention på interventions- og kontrolgruppen. Hjælp søges hurtigst muligt mod god betaling. kan kontaktes på 26853625. -
den fremmede
Forumindlæghej ville høre om der er nogle som har læst den fremmede ag albert camus for er igang med at lave en analyse og fortolkning af bogen, men er lidt udsikker på kompositionen... jeg vil sige den er kronologisk opbygget, men jeg kan ikke finde ud af om der benyttes flash-black eller om det er fortæl... -
Piger høster point på deres gode opførsel
ForumindlægHeeej der ude. Jeg skal lave en analyse på en avis-artiklen "piger høster point på deres gode opførsel", men jeg har INGEN anelse hvad jeg skal perspektivere den til... Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg er åben for alle forslag! -
Themsens Poesi
ForumindlægHey alle sammen. Jeg er i gang med at lave en analyse af teksten af Themsens Poesi" af Tom Kristensen, men jeg kan ikke finde ud af, hvilken indsigt jeg'et får i slusekammeret. Er der nogen, der kan hjælpe mig? -
EN VENLIG SJÆL DERUDE
ForumindlægEr der en venlig sjæl derude som vil tage sig tid til at rette min 2 sider dansk analyse, for sprogelig fejl og formuleringer inden på onsdag. Tusind tark på forhånd <3 -
En der vil rette 2,5 sider?Plzz
ForumindlægEr der en venlig sjæl derude som vil tage sig tid til at rette min 2 sider dansk analyse, for sprogelig fejl og formuleringer inden på tordag. Tusind tark på forhånd <3 -
En der vil rette 2,5 sider?Plzz
ForumindlægNogn derude som vil rette min ca. 2 sider dansk analyse (tove ditlivesen for stavefejl og formuleringer. (det er ikke helt tosset). Det skal være inden imorn d. 25. Ville være dybt taknemmelig <3 -
Hvem var mod landboreformerne og hvorfor?
ForumindlægJeg skriver im landboreformerne i danmark i 1788 og skal lave en kildekritisk analyse hvor jeg ser på hvem som kunne være imod disse reformer og hvorfor. Har prøvet at lede men kan ikke finde noget som helst. -
Oversættelse af The weeping fig
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med en oversættelse af The Weeping Fig af Judith Wright. Jeg skal analysere teksten, men synes den er ret svær at forstå, så det ville være dejligt hvis der var nogen der kunne være behjælpelig med en oversættelse :) -
Naja Marie Aidt - Under en slåenbusken
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en analyse af Naja Marie Aidts novelle Under en slåenbusken. Novellen er læst, men kan ikke finde ud af hvad der ligger bag historien. Er der evt. nogle der har noter til den eller selv har skrevet stil om den. Så må i meget gerne skrive... -
Hmm resume i et engelsk essay?
ForumindlægKan ikke helt huske om man plejer at skrive et resume i et engelsk essay (analyse og fortolkning)? Der står i selve opgaven at den SKAL indeholde en beskrivelse af hovedpersonen, symbolik, komposition osv, men ikek noget om resume? -
selviscenesættelse
ForumindlægHej Jeg har trukket forddybelsesområded selviscenesættelse hvor jeg derfor skal have valgt noget under det emne jeg kan analysere og lave en synopsis ud af. Er der nogen der kender nogle noveller, digte hvad som helst om selviscenesættelse så smæk det ind og send det så har du en skat :) -
Forestillingsanalyse af Romeo og Julie
ForumindlægHej. Jeg har en drama aflevering, hvor jeg skal analyserer Folketeatres version af Romeo og Julie. Men jeg er lidt på bar bund. Er der nogle som kan sige mig, hvordan jeg skal starte ud med afleveringen? Og derefter bygge videre på det? Håber der er nogle som har et bud på det :) God Mandag aft... -
HJÆLP
ForumindlægJeg er ved at skulle analysere Den dag Leif mente, han voksede væk fra Tenna af Jens Blendstrup. Og jeg er helt væk.. Nogen der kan hjælpe mig med pointer, eller hvordan jeg lige skal gribe den an?? Alt hjælp takkes! -
Metoder
Forumindlægjeg Prøver igen hvordan analyser man et billed på engelsk (hjemmeside, kan ikke finde nogen) ? og hvordan skal man skrive et metode afsnit (i en engelsk aflevering) altså hvordan man finder frem til den fortolkning man nu har ? hvilke tekniker jeg har bruugt Taak
