Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15861 til 15880 af 25375
  • Et forfatterskab

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at skrive et forfatterskab her i ferien, men jeg ved ikke, hvordan man gør. Hvad skal der stå i sådan et? Er der forfatterens livs-historie, måden han skriver på, eller? I øvrigt så har jeg læst en bog med forfatteren, hvis det er til nogen nytte.
  • Historiske metoder???

    Forumindlæg
    Hej sidder med min AT-opgave, og jeg er ikke sikker på hvilke metoder der findes i historie... har skrevet kildekrik, men det kan vel ikke engang kaldes en metode, eller kan det? Håber i kan hjælpe
  • Har brug for hjælp!

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen! Dette er om kristendom og ikke historie sorry... - Dette spørgsmål er om filmen 'Festen (af Thomas Vinterberg) '' hvis i har set den. -Samligninger/modsætninger med kristendommen? -Budskabet i filmen? Og hvad er forfatterens budskab? - Hilsen :-)
  • Freud og Psykoanalysen

    Forumindlæg
    Kære alle :) Jeg har om Freuds Psykoanalyse i et projekt, og sidder med et spørgsmål jeg simpelthen ikke kan finde svar på.. Hvordan har psykoanalysen været en forandring i psykiatriens historie??? Håber virkelig I kan hjælpe mig med at besvare dette :o) På forhånd tak! Christine
  • Danske aviser

    Forumindlæg
    Hey Studieportalen. Sidder og forbereder mig til dansk mundtlig eksamen og har fundet ud af at man skal kunne redegøre for de danske avisers historie og politiske ståsted. Er der nogen der ligger inde med en oversigt over dette, eller som ved hvor man kan finde sådan en? Kh Andreas
  • Nazi Sabotage film

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg leder efter en film fra historie faget som omhandler en gruppe danskere som udfører sabotage mod Nazi Tyskland og til sidst ender med at blive henrettet. Kan huske ordet feltmadras indgik på et tidspunkt, men ellers ikke så meget mere.
  • AT

    Forumindlæg
    Hej allesamen. Jeg skal skrive noget om bodybuilding i psykologi og historie. I psykologidelen er min teori narcissime, men i historendelen er jeg lidt usikker med teorien. Er bodybuilding amerikaniseret, og hvilke teoretiker har skrevet om den amerikanske indflydese på Danmark? Håber, at der er ...
  • problemfomulering stasi og orwells 1984

    Forumindlæg
    hey jeg søger lidt noget inspiration til min problemformulering med Orwells 1984 og totalitarisme som overevne, hvor jeg så fokuserer på stasi tyskland. fagene er dansk og historie. Henvisninger til gode sider vil også være en god hjælp. På forhånd tak
  • Analytical essay on the short story Growing Up

    Forumindlæg
    Heyyy Nogen der har lavet en ''Analytical essay'' af den korte historie ''Growing Up'' af ''Anthony Hill''
  • 1. sang

    Forumindlæg
    Er det den trojanske krig han Odysseus vender hjem fra, hvor Poseidon giver ham udfordringer? Har han vundet den krig, eller hvordan? 2) er der to historier i den første sang? Der er det med Aigisthos og Agamemnon + Odysseus som vender hjem
  • JFK og globaliseringen

    Forumindlæg
    hejsa! skriver rapport i historie, 9. klasse. har et spørgsmål der lyder; Hvilken betydning fik JFK for 1960'ernes amerika? aner det ikke, kan ikke finde det hverken i bøger eller på nettet. Nogen der har en idé om det?
  • Det danske mindretals ønske om en genforening

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver en Dansk-Historie opgave om hvordan det danske mindretals ønske om en genforening kom til udtryk i perioden 1864-1920. Nogen der har ideer til tekster, der kan analyseres i forhold til dette? Tænker noget i retningen af sange, taler eller erindringer, men er åben for lidt af hve...
  • Det danske mindretals ønske om en genforening

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver en Dansk-Historie opgave om hvordan det danske mindretals ønske om en genforening kom til udtryk i perioden 1864-1920. Nogen der har ideer til tekster, der kan analyseres i forhold til dette? Tænker noget i retningen af sange, taler eller erindringer, men er åben for lidt af hve...
  • hvilke metoder?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er lidt i tvivl om hvilke metoder jeg har benyttet mig af når jeg har; redegjort for nogle bestemte modefænomener fra industrialiseringen til idag? (Historie A) Jeg har jo bare valgt nogle tekster hvor, der stod noget om dette? hvad hedder det i 'metode-sprog' :)
  • Eksamenshjælp søges! kulturpakkes eksamen

    Forumindlæg
    Hej .. jeg søger en der kan hjælpe mig med kulturpakkes eksamen altså Historie B, Religion C og samfundsfag C det er lidt for tidligt men jeg håber at jeg finder en jeg kan aftale med inden eksamen
  • Kendetegn Martin Andersen Nexø

    Forumindlæg
    Hejsa, Har I nogle ting, som går igen i Martin Andersen Nexøs historier? Altså jeg ved godt han skriver om forskellen på de socialle klasser, men er der nogle specielle kendetegn? MVH Nicolaj
  • økonomier

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en liste over de lande der har haft store økonomier gennem historien? fx var England det rigeste land i 1800-tallet og Tyskland i starten af 1900-tallet. Østrig og Frankrig var i 1700-tallet.. håber nogen vil hjælpe!
  • Perspektivering?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive AT6 - årsprøve :) Jeg skriver i Historie og Fysik og raketter og rumkapløbet. Men nu sidder jeg også bliver lidt i tvivl om, om jeg skal have en perspektivering med? Synes jeg altid vi skal have med, men kan ikke lige se hvad jeg skulle kunne perspektiverer til, de...
  • Er blank, hjælp!

    Forumindlæg
    Hej Sp. Jeg skal fortælle mundtligt om robin hood, har læst alt muligt omkring ham på nettet, forstår stadigvæk ikke hvad hans fortælling/historie handler om. Nogen der kan give et lille resumé? Tak på forhånd!
  • Die meissner Porzellantasse claudia rusch analyse

    Forumindlæg
    Ja som overskiften lyder leder jeg efter en analyse. Samt hvad handlingen overhovedet er, så hvis der er nogle, som kan forklare mig historien ville det være en KÆMPE hjælp! Forstår ikke forholdet mellem Claudio og Robert, samt hvorfor moren er i deres hus. Tak!