Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 15881 til 15900 af 23877
-
HJÆÆÆÆLP!!!!
ForumindlægNogle der kan give mig nogle førsøg til følgene emner i fysik.... - Organisk og kemiske bininger - Radioaktivitet - Atomfysik - Alkohol - Svingninger og bølger - Kemisk analyse PLEASE VIL IKKE NOK HJÆLPE MIG!!!!!! HAR BRUG FOR DET. RIGTIG MANGE GANGE TAK PÅ FO... -
Budskabet i Den lille pige med svovlstikkerne
ForumindlægHej, jeg skal lave en skriftlig redegørelse/sproglig analyse af Den lille pige med svovlstikkerne. Er budskabet bare en samfundskritik? Mener han bare at de rige burde give mere til de fattige eller ligger der noget andet/mere bag?? -
HJÆLLP
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen snart. Jeg har fået fordybbelsesområdet ensomhed og har valgt novellen "Amerikansk Olie" som der er vedhæftet. Jeg ville høre om der er nogle der ved hvad budskabet er og kan hjælpe mig lidt med at analysere Med venlig hilsen Amalie -
Tove Ditlevsen - det første møde? spg. haster!
Forumindlægjeg har analyseret tove ditlevsens det første møde, men jeg kan virkelig ikke finde ud af hvorfor at hovedpersonerne ikke har nogle navne og kun beskrives som "pigen og drenge" håber nogen kan hjælpe! - mia -
modtager?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere en tekst fra Robert Falcon Scott's (britisk opdagelsesrejsende, der forsøgte at komme til Antarktis før Amundsen) logbog vha. kommunikationsmodellen. hvem kunne være modtageren her, udover de personer, der finder logbogen? -
Handlingsmættet, psykologisk tekst?
ForumindlægHej, jeg sidder og laver eksamensforberedelse, og i min analyse til novellen jeg har valgt, står der om der er en handlingsmættet, og pyskologisk tekst, men jeg ved ikke hvad det betyder, og kan ikke rigtig finde et direkte svar på det? Håber i kan hjælpe :) -
Eksamen
ForumindlægEr der nogen som har analyseret reklamen fra smirnoff - green apple twist. Den med adam, eva, slange og kundskabenstræ....? Kan jeg evt. høre hvad i har svaret under genre og argumentation? Håber i kan hjælpe -
hjælp til analysering af digt
Forumindlæghej. jeg er igang med at analysere mit digt (Fiskeren) af Adam Øhlenslæger. jeg er total lost lige nu, jeg kan ikke huske hvad grafisk præg er???? :( håber der er nogen der vil hjælpe mig :D -
Dolken
ForumindlægHej.. Jeg er i gang med at analysere og fortolke denne novelle. Ville lige høre om nogen kunne hjælpe mig med at finde et tema.? Jeg har tænkt lidt over, at overskriften, Dolken, kunne symbolisere en smerte i farens sind, er i enige ? -
h. c. andersens land af benny andersen
ForumindlægHej. jeg skal snart til dansk eksamen, hvor jeg har valgt at analyser H. C. Andersens land af Benny Andersen, men jeg har lidt svært ved at finde digtet virkemidler og fortolkning af tekstensindhold og motiv.. håber i kan hjælpe mig:-) -
digteanalyse: miljø
ForumindlægHej, jeg skal op til dansk mundtlig eksame, og jeg trukket lyrik og valgt De Evig Tre af Tove Ditlevlsen. Et af punkterne på min analyse er miljø, men jeg er ikke sikker på hvad miljøet er i digtet. så hvis i kunne hjælpe vil det være til stor hjælp. :-) -
De evige tre, perspektivering
ForumindlægHej, jeg er på nuværende tidspunkt igang med at analysere/fortolke digtet- De evige tre- Jeg mangler dog en perspektivering, men jeg har ledt og ledt og er lidt i tvivl. Er der tilfælgivis nogle af jer der kender en anden tekst jeg kan perspektivere med? -
Historie opgave om indusrialisering 18-1900 tallet
ForumindlægHej, jeq har brug for hjælp til min historieopgave 2.g ,, Min problemformulering ser sådan ud : 1) Redegør for industrialisering i Danmark i 1800-tallet 2) Analyser arbejdsforholdene under industrialisering 3) Diskuter de positive og negative sider ved industriarbejde, Mange tak på forhånd :) -
Brandes Indledning
ForumindlægJeg er igang med at lave en analyse af Brandes tale og har i den forbindelse et spørgsmål :) Hvad menes der med nedestående citat fra brandes Indledning ...og den åndelige døvhed har som døvheden hos den døvstumme medført stumhed. -
Statistik hjælp til speciale
ForumindlægJeg søger en der kan hjælpe med statistik - hvilke analyser der bedst benyttes på vores speciale data. Evt. som kan sætte mig ind i statistikprogrammet Prism 7. Mod betaling selvfølgelig ;) -
Tysk A eksamen - das süsse Mädel und der Dichter
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig? Jeg har trukket "das süsse Mädel und der Dichter" af Arthur Schnitzler. Den er undet emnet Frauenbilder. Er der nogen, der har læst den, eller analyseret den evt, som kan hjælpe mig med at forstå den? -
Kirsten Thorup !
Forumindlægjeg ville sætte stor pris på hvis der var nogen der kunne hjælpe mig med følgende ! jeg skal lave en analyse og fortolkning af romanen lille jonna af Kirsten Thorup ! hvis der er nogen der ligger inde med noget lignende, eller har nogle gode links ? .. -
Skæbne!!!
Forumindlæghej jeg skal op i mundligt dansk på trosdag og jeg er lidt meget bag ud med min analyse, også ville jeg rigtig gerne have hjælp til de her to punkter: - Sporg og stil - tid/miljø tusind tak for din hjælpe <3 -
Pleasee Hjææælp!!
ForumindlægHej alle derude :) Jeg skal til dansk eksamen i morgen. Jeg skal til at lave analysemodeller over alle genre. Men jeg kan slet ikke finde en analysemodel til sagn? - Hører det med til digt-analyse ?? Håber der kommer et svar hurtigst muligt! : ) - Afnan -
Budskabet ved "En Æggesnaps"
ForumindlægHej! Jeg skal op til dansk eksamen i morgen, og har trukket Tove Ditlevsen. Jeg har valgt at analysere teksten "En æggesnaps", er der nogen der kan fortælle mig hvad budskabet med novellen er? PLEASE SVAR!
