Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 15941 til 15960 af 24088
  • "Skygger på græsset" af karen blixen

    Forumindlæg
    Hej med jer, Jeg er igang med en opgave som omhandler Karen Blixen. Jeg skal analysere novellen "Skygger på græsset" og finder netop denne novelle meget svær at gennemskue. Jeg vil høre, om der er nogen med noget inspiration til mig? vh. Ole
  • Vietnamkrigen Historie opgave

    Forumindlæg
    HejJeg skal til at skrive om Vietnamkrigen og jeg har tænkt at analysere følgende tekst New York Times: Pentagon Rapporten 1 Men jeg er desværre ikke i besiddelse af den længere...så er der måske nogen der ved hvor man kan finde den?
  • Leather-Import ApS

    Forumindlæg
    Hey! Nogle der har arbejdet med leatherimport ApS, en case, der befinder sig bagerst i ØE-opgavehæftet fra HH 2. år?Har nemlig ikke helt styr på regnskabs-analysen og likviditets-budgettet :(På forhånd tak Mvh Pede c",)
  • H.C. Andersen "Den Grimme Ælling"

    Forumindlæg
    Jeg har valgt af skrive Dansk (H.C. Andersen med Den grimme Ælling) Jeg skal analysere og finde romantiske træk i eventryet, men syntes ikke rigtig der er nogen romantiske træk i den græmme ælling, så er der en der kan hjælpe mig, med hvad jeg evnetuelt skal kigge efter?
  • Socialdemokraternes holdning til Christiania

    Forumindlæg
    Hej :). Jeg har diskutere og analysere Socialdemokraternes holdning til Christiania. Men hvad mener de helt præcist? Jeg har prøvet at google artikler, hvilke ikke sagde mig rimelig meget. Kan I komme med nogle forslag? Så vidt jeg ved, så er de ikke så strikse omkring dette emne?
  • Haster "My mother and her sister"

    Forumindlæg
    jeg er ved at lave analyse af "my mother and her sister" af Jane Rogers, men er gået lidt i stå. Er der nogen som har skrevet den opgave, som måske vil sende den så jeg kan få lidt inspiration.
  • Herman Bang

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er netop igang med at skrive en mindre analyse af Herman Bangs "Stuk". Dog har jeg lidt start problemer, i og med at jeg ikke kan afgøre hvilken fortællertype bogen er skrevet i?Håber der er en der kan hjælpe mig lidt på sporet.Mvh. Jeppe
  • Easyfood

    Forumindlæg
    Er der nogen der har lavet en opgave om Easyfood, skal lave en virksomhedsanalyse og analysere deres nye ekspressions investering i Kolding. vil udarbejde en SWOT, og vil gerne have nogle ekstra ordinære ting med i den.. Håber på god hjælp! Juve 1897
  • Thomas Kingo - hver har sin skæbne

    Forumindlæg
    Hej.Jeg har fået en stil for hvor jeg skal: Analysere, fortolke og perspektivere Thomas Kingos digt "Hver har sin skæbne".Jeg søger hjælp til hvordan jeg skal gribe denne stil an, idet jeg har meget svært ved at komme igang.MvhHyjal
  • venelite- hjæælp !

    Forumindlæg
    Hej. Er der er evt nogen som har analyseret folkevisen ''venelite'' som kan fortælle mig hvad '' Tiril liril lilil haugjen min og de leged' så let gennem lunden.'' kunne betyde? På forhånd tak
  • Den grimme ælling, Romantikken

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har denne aflevering for hvor jeg skal skrive en romantisk analyse af "Den Grimme Ælling". Efter min mening har jeg fundet eksempler på Universamromantikken og Nationalromantikken: Monisme, sammensmeltning, panteisme, dyrkelse af naturen Men jeg kunne godt bruge nogen eksempl...
  • hvordan støtter serviceerhvervene op om de andre erhverv?

    Forumindlæg
    hej.. jeg mangler lidt hjælp til en opgave som lyder følgende: "Nogle påstår at vores serviceerhverv er basis for vores økonomiske udvikling. Begrund det ud fra en analyse af hvordan serviceerhvervene støtter op om de andre erhvervsgrupper.."nogle bud?vh Louise
  • Adjektivernes svage bøjning opgaver

    Forumindlæg
    Hejsa, :) Jeg skal aflevere en tysk aflevering med adjektivernes svage bøjning. Sætningerne skal oversættes og analyseres. Dog er jeg usikker på, om jeg har brugt de rigtige sætningsled. Er der en venlig sjæl der vil kigge på det? Opgaven er vedhæftet.
  • Hjælp hurtigt :( - Nedspildt spruttende af syre "ANALYSE"

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg skal ind og analysere dette digt: http://www.smartepletter.dk/Light/TeksterSide.htm#BogstavP Jeg skal hovedsagligt lægge vægt på billedsproget i digtet. Så ville høre, om nogle evt. kan hjælpe med lidt af det, da jeg er rimelig lost? :( Håber på hurtige svar, da det skal afleveres i...
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    HEj allesammen...kære venner jeg har lige skrevet min historie opgave færdig, og er lidt i tvivl om hvor god en analyse jeg har lavet.Hvis en af jer havde tid til at læse den.så vil det være en rigtigt stort hjælp.På forhånd tak.Zunnah
  • Vita Andersen Sendt væk

    Forumindlæg
    Hejsa folkens. Jeg går på Nørregymnasie, jeg har enormt brug for hjælp til min analyse. Er der nogle af jer som har læst: sendt væk af vita Andersen? Har i måske skrevet nogle gode noter som jeg må låne? Håber i kan hjælpe mig:/
  • Eastons model

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg går lige pt og leder efter alderen på Eastons model, men jeg kan ikke finde den nogle steder på nettet (sådan lige umiddelbart). Er der nogen herinde der ved det? Det ville være super skønt, da jeg mangler det til en analyse jeg er i gang med! :-) God dag!
  • Spørgsmål til DIO

    Forumindlæg
    Jeg vil lige høre om der er nogen der ved om det er tilladt at stille et spørgsmål inde i selve rapporten? Jeg skriver om kvindefrigørelse, og inde i min analyse overvejer jeg at stille et spørgsmål til mig selv, som jeg så vil besvare.. Men er det i orden, eller skal jeg bare droppe det?
  • Nattens Dronning Motiv og Tema

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg sidder og skal analysere Nattens Dronning, men mangler et motiv og budskab. Jeg mener personligt selv at temaet er angst og kaos. Jeg mangler motiv, Kan i hjælpe? mvh
  • Kortfilm - hvad er budskabet?

    Forumindlæg
    På filmstriben.dk, er der en film, der hedder "eat shit and die", og vi skulle analysere den. Det eneste jeg mangler nu, er budskabet, og ærlig talt, jeg er lost. Hvis der er nogen, der har set den før, vil I så ikke lige vil fortælle mig, hvad buskabet er? På forhånd tak :)