Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 15981 til 16000 af 24088
-
Hjælp til problemformulering - Brevik
ForumindlægSidder lidt fast i min problemformulering!!! Har valgt dansk(A) + psykologi(C) og har valgt Utøya som case I dansk vil jeg analysere Stoltenbergs tale, men jeg sidder lidt fast i hvordan jeg skal vinkle den i psykologi. Håber I har nogle gode ideer :-) -
Vurdering af engelsk A - Eksamens stil
ForumindlægHej alle. Håber nogle vil bruge tid og prøve at vurdere hvad der er godt og dårligt ved min sidste stil i engelsk, nemlig eksamens stilen. A short story skulle analyseres og fortolkes og derefter diskuteres med inddragelse af 2 eller flere tekster fra bilaget. Mange tak :) -
Diskursanalyse
ForumindlægEr der nogle der ved om diskursanalysen hører under humaniora fakulteten? Eller om den er et en selvstændig del af en sproglig analyse?. Jeg gør mig nemlig brug af en diskursanalyse i dansk, hvor jeg fokuserer på retorik etc. David :) -
Opgave om Dansk politik
ForumindlægHej kunne være fedt vis nogen kunne komme med svar og synspunkt på disse tre spørgsmål - redegøre for danske unges politiske deltagelse. -analysere mulige sammenhænge imellem partivalg og indkomst,alder,job og køn. - vudere det danske demokratis styreke og svagheder. -
Hjælp mig!!!
ForumindlægHej alle sammen! Sidder og er ved at lave en disposition til min SRP og har fået til opgave at bl.a. analysere konkurrencesituationen i revisionsbranchen. Jeg skriver i afsætning og virksomhedsøkonomi. Da jeg prøver at få en rød tråd i hele min opgave har jeg valgt at bruge disse to modelle... -
Haster: metode
ForumindlægJeg er igang med mit endelige AT, og skal til mdt eksamen i morgen. Men er løbet ind i lidt problemer med mit danskfaglig metode område. Jeg har analyseret nogle reklamer, dvs. analysemetoden. men hva mere er der og sige??? De humanistiske metoder??? -
Hjælp til Metafoer
ForumindlægJeg er i gang med at analysere et digt fra 1955, men der er to metafoer jeg ikke helt kan forklare hvad betyder: "Hans nøgne ansigt" & "skygge over panden", er der nogen der kan hjælpe? -
Haster
Forumindlæghej!.. jeg sidder og laver en dansk opgave og jeg skal analysere ''i Danmark er jeg født''. , men som andre , kan jeg ikke finde ud af digte!.. Er der er nogen, der er gemte notater, som ville hjælpe mig?.. -
SRP Festivalmarkedet analysemodeller
ForumindlægHej :-) Jeg har brug for lidt hjælp til min SRP. En del af minin problemformulering lyder således at jeg skal anvende afsætningsøkonomiske analyser til at fastlægge hvad der har inflydelse på valg af festival. Hvilke modeller kan jeg anvende? -
TÆNK NYT - NYKREDIT
ForumindlægHejsa,Ville lige høre, om der er nogle af jer som har analyseret eller måske har nogle gode ideer til Nykredits nye reklamekampagne, "Tænk nyt". Den hvor Lars Brygmann er med, er jeg rigtig interesseret i. I må meget gerne komme med noget feedback på den. På forhånd tak. -
Efterlysning af religions fagbegreber på c-niveau HF
ForumindlægJeg skriver eksamens projekt og har uheldigvis forlagt alle mine noter. Jeg skal analysere en kildetekst religions fagligt Jeg skal bruge begreber som emic/etic - virkeligsopfattelse - mennskesyn osv. Håber der er nogen der kan hjælpe!! På forhånd tak. -
Short story
ForumindlægHej alle lektiehjælpere :-) Jeg sidder med en engelsk novelle, som jeg har skrevet en analyse af. Jeg vil spørge om, der er en venlig sjæl, der vil rette den igennem for eventuel fejl? :-) Vil blive rigtig glad! :-) Fortsat god dag! På forhånd tak! :-) -
Oversigt til de forskellige perioder
ForumindlægHej.Er der nogle der har en oversigt over perioderne: Romantikken, Kristendom og reformation og Det Gamle Norden (folkeviser). Jeg er interesseret i en oversigt over hvilke ting, man skal lægge mærke til, når man analyserer tekster inden for disse emner/perioder. -
AT - Samfundsfaglig metode i historie
ForumindlægHej Alle! Tænkte på om der er nogle der har styr på denne metode? Jeg har bl.a. analyseret grafer og statistikker og er lige i tvivl om jeg har anvendt de rigtige metoder. Jeg har anvendt den induktive og kvantitative metode. Håber du kan hjælpe? -
"forestillingen om et ukompliceret liv med en mand".
ForumindlægEr der nogen der har læst bogen? og eventuelt har nogle facts om bogen og Helle Helle? Jeg skal op i den til eksamen og jeg mangler virkelig hjælp til nogle facts og noget analyse til den bog. er der nogen der kan hjælpe mig? -
Synopseopbygnig
ForumindlægHej. Vi skal lave en synopse, for at prøve det inden afgangseksamen her til sommer, og jeg kan ikke huske hvad man skal have med i fremlæggelsen.. Ved at der skal være præsentation, disposition, analyse og oplæsning. Skal der være mere i? Mvh. Mie-Louise (: -
romantisk digt
ForumindlægHej allesammen. er der nogen som tilfældigvis har beskæftiget sig med romantikken i Tyskland. Jeg sidder og skal analysere et digt af Joseph von Eichendorff som hedder Mondnacht. er der nogen som har nogle noter, må i meget gerne lægge dem ud. Tak -
Hjælp til SRP
ForumindlægHejsa derude. Jeg skriver om identitetsdannelse i fagende Samfundsfag A og Dansk A. I forbindelse med dette skal jeg lave en analyse og fortolkning af romanen af Benn Q. Holms "Hafnia Punkt". Kunne godt bruge lidt hjælp til dette. -
kilde til belysning af anvendelsen af Darwins teori politisk
ForumindlægVi sidder og arbejder med evolutionsteorien og dennes betydning i samtiden. vi har analyseret modtagelsen fra kirkens side, men mangler en kilde til at belyse hvordan den bliver eller er blevet anvendt politisk.. håber at der er nogle som kan hjælpe.. på forhånd tak. -
engelskfaglige metoder
ForumindlægHvilke metoder er der i engelsk? Jeg har brugt retorik/argumentations analyse og det er sådan set det. Jeg skal undersøge Obamas brug af medier og mediernes reaktion på ham - hvilke engelskfaglige metoder kan bruges i den sammenhæng?
