Søgning på: historie eksamen synopsis. Resultater: 16001 til 16020 af 48309
-
Hosekræmmeren !! Hjælp
ForumindlægHej. Nogle der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, vedr. teksten Hosekræmmeren: Hvornår foregår begivenhederne i Novellen? På forhånd mange tak. :-) -
Flyv fugl! Flyv
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere digtet "Flyv fugl! flyv" og kan ikke helt finde ud af hvilken fortællerstil vi har at gøre med. Er det et lyrisk- eller episk digt? Desuden forstår jeg ikke helt vers 5 "alt sol ligger bag de dæmrende skove" -
Fra dansk ril spansk
ForumindlægHej!! Hvordan vil I oversætte " forskellen mellem mænd og kvinder er fra ældre tid" Har problem med at slå "fra ældre tid" op! :O Håber på hjælp.. På forhånd tak -
Essay
ForumindlægHej alle:) Hvordan ville i forklare en person, hvordan man skrev et essay, hvis det var til en person som aldrig havde skrevet et før? Tak på forhånd -
Vikinger
Forumindlægvil gerne danne mig et bedre billede af hvad vikingetiden, hvad det er og hvad der skete i den periode. Er der nogle der kender en eller flere dokumentarer om det? ved godt at der er mange på youtube osv men ved ikke helt hvor troværdige de er. -
Selviscenesættelsen 11/9
ForumindlægSelviscenesættelsen- målet var hjertet af USA, dette har jeg brug for at lave om til en problemstilling... jeg har nemlig valgt at fokusere på selviscenesættelsen og moderne teknologi i terrorangrebet 11.september, dog ved jeg ikke hvordan jeg kan lave dette om til en god problemstilling. -
SRP OM PEST
ForumindlægHej Er der nogle der har skrevet en SRP om pest før. -
Fiktionsessay
ForumindlægHvad er forskellen på et fiktionsessay og et normalt essay? -
er gået i stå
ForumindlægHej alle søde menesker!!! Jeg er desvæære gået i stå med en dansk stil. Nogle der gidder give mig ideér til hvad jejg kan skrive mer? krav 2-3 sider På forhånd tak:) -
Perspektivering af Snemanden og Grantræet (H.C. Andersen)
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med at skrive perspektivering af Snemanden og Grantræet? :) -
Gerne svar hurtigest muligt - Det er idehistorie
ForumindlægVi har fået at vide, hvis vi kan finde på nogen idehistoriske argumenter for at se Danmarks VM kamp på tirsdag, kan vi få lov til at se fodbold. Der er nogen som har nogle argumenter? Tak på forhånd -
Versailles traktatens betydning Tyskland?
ForumindlægJeg skal lave en fremlæggelse om versailles traktaten, og jeg vil gerne have lidt om hvilken indflydelse den har haft for Tyskland? Men kan ikke finde noget om det på nettet? HJÆLP. Tak. -
Kina
ForumindlægEr Kian et land der har masser af ørken eller masser af grønne områder? -
Perspektivering
ForumindlægHalløj, jeg skal analysere Jødepigen af HC Andersen, men mangler lidt noget at perspektivere til? Nogen der kan hjælpe?:) -
AT
ForumindlægHej Sp Har virkelig brug for hjælp. Jeg har skulle vælge nyt AT emne, fordi det gamle ikke var godt nok. nu sidder jeg med et nyt problem, da jeg ikke ved hvordan jeg skal kunne få det op på et højere taksonomisk niveau. mit emne er titanic Tusind tak for hjælpen på foorhånd -
hjælp
ForumindlægHej er der nogen der ved hvad man kan sige istedet: "som et svar på" -
Forskel på essay og klumme???
ForumindlægHvad er forskellen på essay og klumme? gerne grundigt! tak! -
graphic novel
Forumindlæghvad sker der med teksten, hvis en roman bliver omsat til en graphic novel? please svar så hurtigt som muligt tak på forhånd(: -
Menneskets forhold til det guddommelige og naturen
ForumindlægI forhold til srp skriver jeg om det gyldne snit, herunder skal jeg komme ind på: 'menneskets forhold til det guddommelige og naturen' i 'renæssancen' og 'det moderne gennembrud'. Nogle der har nogen kilder eller ved noget om det? -
hvor lang er en underrubrik
ForumindlægHvor lang skal en underubrik være, og hvordan kan man lave den spændende?
