Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16041 til 16060 af 23683
  • Kortfilm - Synopsis !

    Forumindlæg
    Nogen der har trukket kortfilm i dansk og har valgt kortfilmen "kuppet"? Hvis ja, vil vedkommende gerne skrive til mig så vi kan udveksle idéer? :) Eller hvis nogen har analyseret kortfilmen, så vil gerne se på den til inspiration. På forhånd tak.
  • Kortfilm - Synopsis !

    Forumindlæg
    Nogen der har trukket kortfilm i dansk og har valgt kortfilmen "kuppet"? Hvis ja, vil vedkommende gerne skrive til mig så vi kan udveksle idéer? :) Eller hvis nogen har analyseret kortfilmen, så vil gerne se på den til inspiration. På forhånd tak.
  • Noveller hvor temaet er "dysfunktionel familie"?

    Forumindlæg
    hey :) Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal finde en tekst/novelle, hvor temaet er "dysfunktionel familie" og analyser den. Nogen der kender en god novelle hvor temaet indgår? (dolken af tove ditlevsen er en novelle med temaet dys-familie) Hilsen KF
  • HJÆLP MED KRISTENDOM!!

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal lave en analyse af Syndefaldsmyten ved hjælp af aktantmodellen; hvem gør hvad og hvorfor? Jeg har lige læst de to kapitler ( 2 & 3 i mosebogen), men ved ikke hvordan jeg skal bruge aktantmodellen! Er der nogle der kan hjælpe? Tak på forhånd!
  • Sara af Jan Sonnergaard HASTER

    Forumindlæg
    hejsa. Jeg sidder og skal skrive en analyse at novellen Sara skrevet af Jan Sonnergaard. Jeg skal selvfølgelig komme ind på genre og redegøre for det. men jeg er simpelthen ikke den bedste til Genre. Så er der nogen som kan hjælpe mig?
  • Kongens Datter - Viggo Stuckenberg

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal skrive en litterær analyse om eventyret ''Kongens Datter'', der er skrevet af Viggo Stuckenberg. Jeg skal beskrive hvad forfatterens formål er med teksten, er der nogen som kan hjælpe?!!!!!
  • Synkron effektlyd

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere et klip fra filmen Kill Your Darlings, hvori effektlyde indegår under en hallucination hovedpersonen har. Kan disse effektlyde kaldes synkrone da de er en del af hovedpersonens forestilling? Hovedpersonen har ikke kraftige reaktioner på effektlydene.
  • Besjæling af ting - hvorfor?

    Forumindlæg
    Hej derude, Jeg har læst en tekst, som jeg skal analysere. Heri fremkommer nogle besjælinger af ting, men hvilket sprogligt virkemiddel giver det? Altså hvorfor gøre det? Hvilket indtryk får læseren af det? På forhånd tak!
  • studieretningsprojekt i samf og dansk

    Forumindlæg
    Hej Jeg overvejer at skrive studeretningsprojekt i samfundfag og dansk, mere specifikt om det postmoderne menneske.. er der nogle der har nogle ideer til hvilke noveller eller romaner, der vil være gode at analysere´og fortolke i forbindelse med emnet? på forhånd tak :)
  • To spørgsmål ang. begreber

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad showing og telling er, og hvad bagudsyn og medsyn er? Jeg kan huske, man bruger det i i dansk i forbindelse med analyse af novelller, romaner, eventyr etc. Der er visnok også noget, der hedder indre og ydre syn, og det vil jeg også gerne vide, hvad er.
  • Er lidt nervøs - Danskopgaven 2.g

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og er igang med at løse nogle noveller dre skal analyseres i forbindelse med min danskopgave i 2.g. Hvor man noveller burde jeg vælge? Jeg har om det moderne gennembrud og Henrik pontoppidan! Har i forslag til en problemformulering?
  • Django Unchained - Hjælp

    Forumindlæg
    hej Jeg skal analysere Django unchained i en mediefaglig og engelsk SRO. Jeg skal tage udgangspunkt i en bestemt del af filmen, men ved ikke hvilken. Er der nogen der kan give mig inspiration? Opgaveformuleringen er vedhæftet. tak på forhånd
  • Tysk grammatik spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal analyse følgende sætning men er i tvivl om det sidste "Sie sind alle in guter Laune" - Står "guter Laune" i præpositionsforbindelse pga. "in" eller står det i subjektsprædikat pga. "sind" jo betyder at være?
  • "Springeren" af Johannes V. Jensen

    Forumindlæg
    Hej,.. Er der ikke nogen derude som kan hjælpe med en analyse og fortolkning af "Srpingeren", som er skrevet af Johannes V. Jensen? Der skal derudover perspektiveres til "Dommedag på en torsdag" af Johannes Møllehave..? Håber der er nogen som kan hjælpe snarest! Haster nemlig!!
  • Kilder om Darwin og forholdet til kirken

    Forumindlæg
    Heeej Jeg sidder lige nu og arbejder med min AT fremlæggelse og har virkelig brug for en ekstra kilder til at analysere. Jeg skal i min opgave finde ud af hvordan kirken så på darwin og hvordan darwin så kirken??? Jeg har virkelig brug for hjælp.. På Forhånd Tak
  • hooliganisme

    Forumindlæg
    hej er der nogen der har haft om hooliganisme.... Jeg vil gerne have lidt hjælp til 2 spørgsmål: som går ud på analyserer motiver til at blive en del af klubberne med fodboldfans og hooligans. hvad har denne fritidskultur at tilbyde, som ikke opfyldes i hverdagen? her skal man inddrage material...
  • Starte med metoderne?

    Forumindlæg
    Når jeg skal til at fremlægge, er det så bedst at forklare/inddrage metoderne undervejs når jeg snakker om fysik og dansk eller skal jeg vente med dette til jeg har fremlagt det jeg har at sige om bilen og digtene som jeg skal analysere?
  • Er Queer-theory en metode i Dansk?

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til AT-eksamen mandag. Men kunne godt bruge lidt hjælp. Jeg har i forbindelse med analysen af en dansk tekst arbejdet med noget der hedder Queer-theory. Er der nogle der ved om dette er teori eller en litterær metode? :) På forhånd tak! :D
  • Græsk teater - kyklopen

    Forumindlæg
    Hej! Vi har om græsk teater i oldtidskundskab, og arbejder med stykket kyklopen som er et satyrspil. Jeg skal anaylsere 1. korsang, så ville høre om der er nogen som har arbejdet med samme tekst? eller bare kan hjælpe med med at analysere 1. korsang? ville være en stor hjælp.
  • HASTER, Adams æbler

    Forumindlæg
    beretter model og konklusion? har siddet og arbejdet på dette længe, vill hjælpe meget hvis i kunne hjælpe mig med at få indelt handlingen i beretter modellen og måske få skrevet en god konklusion og afrunding på en grundig analyse