Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 16081 til 16100 af 23877
-
Pia Juul Elverdams Å fortolkning
ForumindlægPia Juul - Elverdams Å.. en meget kort novelle som ska analyseres og fortolkes,(kan findes på nettet) Har svært ved at forstå den :( Nogen der kan hjælpe?? evt. give nogle forslag? -
Find tekster?
ForumindlægHej mangler følgende tekster til en analyse "identitet" "ungdom" "narcissisme" samt 2 teoretiske tekster af: Erik mader eller Peter thiest Jeg har desværre ikke mere information end dette. Det hele skulle gerne være inde for samme stil. -
Fortolkning af 'Frederiks oprør'
ForumindlægHej.. Jeg sidder lidt i den situation, at jeg skal lave en litterær artikel af 'Frederiks oprør' jeg har lavet delen med analysen, men kan simpelthen ikke lave den med fortolkningen, Er der nogle af jer som har en fortolkning til den? eller nogle som ved hvordan man kan gø... -
gelektoferese
ForumindlægHvis man er igang med at lave DNA-analyse af sit eget blod, hvilken allelstige/DNA-ladder skal man bruge til gelelktoferese? Hvor mange bp(basepar) er menneske DNA? SKal jeg bruge 50bp, 100bp eller 1kb som allelstige eller gør det ikke nogen forskel? -
Jesper Wung-Sung - I am here
ForumindlægHej. Jeg skal i dansk mundtlig eksamen analysere "I am here" af Jesper Wung-Sung. Er der nogen som har læst det, og kan komme med hjælp til motiv og noget med sproget? Derudover kunne det være dejligt, hvis nogen havde nogle gode analysemodeller? :) Tak på forhånd! -
Forskelle og ligheder mellem fædrelandssange
ForumindlægHej. Jeg er ved at lave analyse af "Danmark, mit fædreland" H.C Andersen. Jeg vil perspektivere til nationalsangen "Der er et yndigt land" Er der nogle som har forskelle og ligheder mellem de to sange? -
Privatundervisning i epidemiologi og statistik
ForumindlægJeg er studerende på den sundhedsfaglige kandidatuddannelse, og skal til mundtlig reeksamen midt i maj. Jeg søger derfor en privatunderviser, til hjælp med analyse af forskellige forskningsartikler og afdækning af statistiske og epidemiologiske begreber. Mange hilsner Lotte -
Folkeevægelsen mod EU
ForumindlægJeg skal analysere de 4 danske forbehold i forhold til Folkebevægelsen mod EU, men jeg kan simpelthen ikke finde noget om det rigtigt nogen steder. Og det eneste jeg selv ved er at de er glad for forbeholdet omkring militær. Nogen der kan hjælpe?? -
Dansk kortfilm
ForumindlægHej jeg har haft trukket kortfilm, men jeg har et problem jeg kan ikke finde en god kortfilm. Det vil være godt vis der var en kortfilm med nogle symboler og god analyse. Hvis i har nogle må i meget gerne skrive det. Har haft om Pin up, grisen, valgaften :) -
Christina Hesselholdt
ForumindlægEr der en eller nogle som har læst Hesselholdts tekst; "Haven", der vil hjælpe mig med at definere hvilken type tekst "Haven er. Det vil hjælpe mig med at komme i gang med min analyse...1000 tak -
Euklids trekantsbevis
ForumindlægHej. Er der nogen der kender nogle hjemmesider hvor euklids trekantsbevis står beskrevet lidt lettere i forhold til at man selv skal analysere. Det skal helst være nogle hjemmesider der gengiver et grundigt bevis, så jeg kan forklare hvordan vi istedet vil sige noget om det idag. -
Jesper Wung-Sung "Kødet"
ForumindlægHej Sidder og er i gang med en analyse af Jesper Wung-Sungs novelle "Kødet". Sidder lidt fast i perspektiveringen, hvor jeg gerne vil perspektivere til en af hans andre noveller. Ville derfor høre, om der var en venlig sjæl herinde, der kunne hjælpe. Mvh Lasse -
Bestie Ballet HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg sidder her med novellen "Bestie Ballet", som jeg skal analysere til min dansk eksamen næste måned. Jeg har meget svært ved at forstå den og jeg tænkte på om jeg kan få lidt hjælp? Hvad er budskabet i novellen?? -
euklids trekantsbevis
ForumindlægEr der nogen der kender nogle hjemmesider hvor euklids trekantsbevis står beskrevet lidt lettere i forhold til at man selv skal analysere. Det skal helst være nogle hjemmesider der gengiver et grundigt bevis, så jeg kan forklare hvordan vi istedet vil sige noget om det idag. -
DHO
ForumindlægHej, jeg sidder og skriver en dho, og er nået til min analyse del. Jeg har fået udleveret teksten "ved vejen" af herman bang, ku nolge af jer hjælpe? ved ikke helt hvordan jeg skal komme igang -
Branding og promotion
ForumindlægHej! Jeg skal analysere en virksomheds branding og promotion, hvor jeg er blevet opfordret til at anvende et kapitel om virksomhedens distribution (kanaler, detail, grossister mm. dækker kapitlet over). Er der nogle der ved, om jeg skal have yderligere med en dette, for at opfylde ovenstående ... -
Billedkunst - Betydningsanalyse model?
ForumindlægHej Jeg har ivrigt brug for en betydningsanalyse model til et maleri. Er der nogen som har en model, der viser hvad der skal indgå i analysen? Det store net virker ikke så godt for mig, lige omkring det her... Håber der er nogen der lige hurtigt kunne sende nogen noter/modeller eller lign. der ... -
1 G opgave
ForumindlægHey! Jeg skal skrive en 1.G's opgave, Dansk/Historie, jeg har valgt dansk, men jeg kunne godt tænke mig at høre jer, om i kender en super god roman, som ville være genial og lave en analyse udfra? Mange Hilsner Nathalie :) -
Analysering af novelle - Identitet
ForumindlægHej, Jeg har trukket identitet (analyse og fortolkning af novelle med fokus på temaet identitet) til min dansk mundtlig eksamen. Jeg ville høre, om der var nogle, der har haft lignende emne og kunne komme med ideer til, hvad det præcis er, jeg skal fortælle om?:) På forhånd tak, Karoline -
Novelle om byens og dens mennesker
ForumindlægHej! Jeg har trukket "Byen og dens mennesker i dansk mundtlig i 10. klasse. Nogen der har nogle idéer til en novelle der handler om byens og dens mennesker, som også er god at analysere? Tak på forhånd:-)
