Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 16081 til 16100 af 23683
-
kejserens nye klæder
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med min analyse om kejserens nye klæder? om H.C Andersens forhold til samfundet da han også kritiserer samfundet meget i eventyret kejseren nye klæder og om hans forhold til samfundet i romantikkens tid. tusind takkkkk ! ! ! ! ! -
SDS-PAGE - Haster!!!
ForumindlægNogen der kan finde ud af hvordan man laver en analyse af SDS-Page, jeg har vedhæftet, hvad der skal findes, men jeg ved sgu ikke lige hvordan man måler de ting, da jeg aldrig nogensinde har lavet sådan en opgave før. Tak på forhånd hvis I kan hjælpe. -
Hejsa.
ForumindlægHejsa allesammen. Jeg skal til eksamen i morgen, men jeg sidder stadigvæk her og prøver at analysere novellen "Magnus i November" af Bo Green Jensen. Er der nogle af jer, som kan hjælpe mig lidt?(: -
Hjælp
ForumindlægHej Jeg sidder og skal analysere Bente Clod's "mellem halvfem og halvseks" så var det om der var nogen der lage inde med noget om Bente Clod eller novellen? fx om hun har en spicel skrivemåde mm. -
Hjælp!!!
ForumindlægHej allesammen (: - Jeg har analyseret en novelle af Tove ditlevsen som hedder Tårer, nu skal jeg bare finde en tekst jeg kan perspektivere til, og jeg kan ikke komme i tanke om nogen? Håber i kan hjælpe mig!! (: -
Budskab?
ForumindlægHeeej alle Jeg skal analysere filmen den Osynlige (svensk) er der nogle der har set den? Jeg kan ikke helt finde ud af hvad budskabet i filmen er? Please hjælp mig :D Evt. hvis i kan må i meget gerne komme med et kort resume af den det ville være dejligt ;) -
"Vished" - nogen, der har læst den?
ForumindlægHej :) Jeg har netop læst bogen "Vished" af Madeleine Thien, og skal fremlægge den. Men da bogen jo er lidt kompliceret, og skifter i tid, mangler jeg lidt et overblik over hvor jeg skal starte og slutte. Nogle, der har et referat eller en analyse liggende? Håber på hjælp MVH Malene -
Det klassiske gys ?
ForumindlægJeg skal analysere en gyser novelle til min 9. klasses afgangseksamen og har fået at vide at det er det klassiske gys .. Men jeg aner intet om den genre og kan ikke umiddelbart finde noget om den på nettet ? Lidt hjælp ville være rart :D -
en-to-tre-nu!
Forumindlæghej. bogen en-to-tre-nu! jeg kan ikke helt finde svar på : Er den troværdig? Hvilken begrundelse giver romanen selv? Hvilken sammenhæng er der med romanens titel? jeg har læst mange analyser og boganmeldelser allerede men har ikke helt hørt svar på det. -
24 timers eksamen i spansk - Tacones Lejanos.
ForumindlægHej derude.. Tænkte på, om der er nogle der har en analyse fra overstående film? Det handler om scene 1, 2 og 3. Jeg forstår godt hvad der står, men den giver jo ingen mening. Ham Pedro Almodóvar er jo for skør! Heeelp..... Jeg skal op i morgen. :( -
Michael Strunge
Forumindlæghej jeg har brugt for en lille smule hjælp i min analyse om Michael Strunge´s digte forklar hvordan du kan se, at Michael Strunge digte er typiske eksempler på 80ér Lyrik / storbymodernisme -
Perspektivering til Tommelise
ForumindlægHej, det er sådan at jeg skal lave en analyse af Tommelise til min mundtlige dansk afgangsprøve. Og er nu kommet til perspektiveringen, men jeg er helt blank, har fundet den inde i mit fordybelsesområde, så den mangler ikke, så hvis i har nogen ideer ville det være mega fedt, på forhånd tak :) -
Billedanalyse - Hjælp
ForumindlægHej derude.. jeg skal have analyseret nogle billeder, men har ingen idé om hvordan det skal gøre? har dog læst osv. men forstår det ikke? :S skal op om nogle dage, og er ved at dø :( håber på at kunne få noget hjælp.. tak .. -
Hjælp ? (Kig mit spørgsmål!)
Forumindlæg6. Vækstmodeller Gør rede for hvordan man kan analysere et datasæt for om det passer med en bestemt vækstmodel. Du skal komme ind på, hvordan man kan bestemme variabelsammenhængen. Inddrag gerne din rapport Hjælp! Mvh Astrid xD -
HASTER! TYSK RESUME!
ForumindlægEr der nogle som ligger inde med en analyse eller et resume af de her to tyske tekster: Einfach anders Mein Weg an die Spitze - Arnold Schwarzenegger Jeg har kigget rundt på nettet og her, men kan intet finde. Har virkelig brug for jeres hjælp!. -
fortællertekniske og sproglige virkemidler
Forumindlægfortællertekniske og sproglige virkemidler.. ?? Jeg er i gang med at lave en bog analyse til Tankados kode og jeg ska fortælle om fortællertekniske og sproglige virkemidler hva ska der indgå under dette ? Tak på forhånd (: -
Hjælp - dansk eksamen: budskab i "Polterabend"
ForumindlægHjælp - skal op i dansk eksamen torsdag og skal op i Polteraben af Jan Sonnergaard - men jeg forstår ikke budskabet? Og forstår ikke slutningen af teksten - hvad er det fortælleren mener med de 3 nævnte magter?? Kender nogen teksten/novellen? Hjælp mig med min analyse og budskabet - PLEASE -
Musik eksamen: Gimmick
ForumindlægHej Allesammen Jeg er igang med at analysere; Ain´t too Proud To Beg af The temptations til min musik eksamen. ( c-niveau). Er der nogle der måske kan finde en gimmick i sangen?? Og evt. også et break? -
max von der grün: Masken
ForumindlægHej :) Er nogle af jer, der har læst ovenstående novelle? - har nemlig problemer med at komme i gang med en analyse af den, jeg ved ikke helt hvad der ville være relevant at komme ind på her, så jeg ville høre om der var nogen, som kunne hjælpe mig med at komme i gang? :) -
Tema af sangen : vi er røde, vi er hvide??
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen og analysere sangen/digtet " vi er røde, vi er hvide" skrevet af dodo and the dodos. og jeg er ikk særlig sikker på hvad temaet eller budskabet er med denne sang? any help?
