Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16081 til 16100 af 24088
  • loggerpro

    Forumindlæg
    jeg skal skrive en rapport om et gnidningsforsøg vi har udført ved filme en træklods med forskellige overflader (filt, gummi osv) som skulle "trækkes" frem vha. et lod. vi skal analysere videoen på loggerpro. er der nogen som kan hjælpe med det? :) på forhånd tak
  • SRO

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg tænkte på om der var nogen der havde nogle gode ideer til nogle lidt sjovere overskrifter end Indledning, Redegørelse, Analyse, Diskussion osv? :-) Gerne noget fagligt, men lidt sjovt :-D Tak på forhånd!!
  • Hjælp til dansk

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg har gået og tænkt over 1.Hvad betyder ordet "hovedmotiv" Det skal bruge til en analyse af et maleri 2.Hvad menes der når man spørg"Hvad er billedets udsagn" Håber nogen gider at hjælpe. Kan virkelig ikke finde ud af det.
  • Synkron og diakron

    Forumindlæg
    Hej Hvad er forskellen på den diakrone og den synkrone analysemetode i historie? Laver man en synkron analyse når man fokuserer på et bestemt samfund på et bestemt tidspunkt, og hvorfor det ser sådan ud, hvor imod den diakrone ikke fokusere på et bestemt samfund, men forklarer hvordan en begive...
  • Eksamen!!- synopsis af short story

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en ide til hvordan man kan udfylde de pågældende punkter, der skal udfyldes i synopsen til engelsk mundtlig eksamen, når man har valgt at analysere en short story? Hvordan skal man eksempelvis lave en problemformulering, når der ikke er tale om et specifikt emne..? håber...
  • Digt af Mette Moestrup

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har fået til opgave, at analysere digtet Ydun af Mette Moestrup. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår den måde hun skriver på. Så hvis der er nogen der kan hjælpe ville det være fedt.. Mvh Allou..
  • Historie - delkonklusion

    Forumindlæg
    I forbindelse med mit AT-forløb skal jeg analysere to kilder for/imod Tyrkiets indlemmelse i EU, men jeg er usikker på hvad/hvor meget jeg skal skrive i delkonklusionen, når det kun skal fylde ca. 1/2 side. Nogen der kan hjælpe mig???
  • Hjælp til dansk tekst

    Forumindlæg
    Hey alle, jeg skal finde en tekst til at analysere til min dansk muntlige eksamen. Mit emne er "Tekster fra vores tid" Som min lærer siger, så skal den helst indeholde lidt "danskguf". Tak på forhånd!
  • Folkeviser, nogle ideer?

    Forumindlæg
    Hej med jer :-) Sidder her med en dansk synopsis, og jeg har trukket "folkeviser". Jeg er virkelig i problemer! Har ingen idé om hvad jeg skal vælge? Nogle gode, som der er meget indhold i til en evt. analyse? PÅ FORHÅND TAK!
  • sro

    Forumindlæg
    jeg er meget i tvivlt om hvordan man kommer igang med delkonklusion? hvordan bygger man den op og hvad består den af? Hvad består en analyse af? Jeg er sproglig, skriver i spansk/engelsk. Hvilke metoder kan man her opremse at man har brugt? Det ville være en kæmpe hjælp hvis nogen ku...
  • ELISA-test

    Forumindlæg
    Har lige nogle spørgsmål med hensyn til Elisa-testen. 1. Hvorfor er testen så følsom? 3. Hvilke fejlmuligheder kan der forekomme i analysen? 2. Hvad kan være årsagen til et falsk positivt resultat? Ville bliver super glad, hvis nogen kunne hjælpe.
  • Aflevering: Vildvinen

    Forumindlæg
    Hey.. Jeg er igang med en aflevering, hvor uddraget er af Charlotte Weitze. Jeg må nok indrømme at jeg er stået fuldstændig af, med både analyse og fortolkning. Er der en som kan hjælpe??? Ville være rigtig dejligt
  • 2.g opgave omkring Den Franske Revolution

    Forumindlæg
    Jeg skal holde Jakobinerne op mod en anden politisk gruppe fra den franske revolution, og ud fra det redegøre, analysere og vudere. Men mit problem er at jeg ikke kan finde en anden politisk gruppe og min lærer (og bøger) var ikke til meget hjælp.
  • SSO! please help!

    Forumindlæg
    skal skrive om levevilkårene for slaverne i USA..er der mon nogle herinde der har skrevet noget om det eller har en god idé til det..? -forresten er der nogen der vil se min opgave igennem i de kommende dage...? (ups.jeg skal analysere det(levevilkårene)..)
  • Pufferområde

    Forumindlæg
    Hej, sidder og skal lave en kemi rapport. Jeg skal analyse en graf for en titrering af CH3COOH (0,083)og NaOH (1). Jeg kan se i mine noter at jeg har skrevet noget om et pufferområde på en graf, men kan ikke huske var der sker i pufferområdet, eller hvad det går ud på. Tak på forhånd
  • Kildeanalyse?!?!

    Forumindlæg
    Jeg skal analysere kilderne 2-7 i Finn Madsens: Aztekerriget og den spanske erobring, med henblik på magtforholdet mellem Motecuzoma og Cortéz, men aner ikk hvordan jeg skal gribe det an. Det er til SSO. Nogen der kan hlælpe mig?
  • Noteloft på SSO?

    Forumindlæg
    Er der et max antal noter man må ha i sin opgave? Jeg analyserer en roman, og så har jeg altid fået at vide at ned i teksten = op i karrakter... så kan man jo ikke undgå en masse noter der leder hen til passager i bogen?
  • Synopsis!

    Forumindlæg
    Hej glade folk Jeg har valgt at gå op i et rapdigt til dansk mundligt, men er lidt på Herrens mark når det kommer til analyse og fortolkningspunkter af rapdigtet. Har i nogen ideer til hvilke punkter je kan tage med i min synopsis? MVH Michael
  • Perspektivering i dansk

    Forumindlæg
    Hej alle:) Jeg har trukket Karen Blixen i dansk, og har herefter valgt at analyse Ringen. Jeg skal kunne perspektivere til både De Blå Øjne og Skibsdrengens fortælling. Hvordan skal jeg gøre? Er der evt. nogen, som har læst dem? :) Tusind tak på forhånd!
  • Hjælp!!

    Forumindlæg
    Hey folkens.. Har nogle billeder jeg har ret svært ved at analysere.. nogle der kan hjælpe, de er vedlagt. De optræder som enkelt billeder, men har lige sammenlagt dem så det er nemmere - Hvis nogle af jeg også har kommentare på budska og hvad billedet iger ville det være fantastiks!