Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 16121 til 16140 af 24088
  • "Hos regnormene" af Bent Haler.

    Forumindlæg
    Hej allesammen; Jeg skal snart til min 9. klasses eksamen, og har valgt teksten "Hos regnormene". Ville høre om nogle af jer, havde en analyse af teksten eller nogle ideer til, hvad jeg kunne komme ind på. Tak på forhånd :-)
  • HJÆLP NOVELLE

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at analyser en novelle til min mundlig eksam. Kan man godt fortælle om miljøet (samfund) hvis personen for eksempel bliver påvirket af andre personer på en meget negativ måde og af medierne ? håber i vil hjælpe
  • Religion - stamceller

    Forumindlæg
    I AT 2016, hvor hovedemnet er 'grænser', skriver jeg om stamceller og etik. Er der en derude som har en god idé til en religiøs tekst jeg kan analysere og bruge? Jeg fokusere primært på katolikker og protestanters syn på stamcelleforskning og behandling. Ville være til stor hjælp!
  • DET HASTER Er mit fordybelsesområde = Tema

    Forumindlæg
    HEJ . Jeg er i gang med at analysere en novelle som er mit prøveoplæg, og kom til at tænke om mit fordybelsesområde er temaet i min novelle. Er det korrekt eller skal jeg selv til at finde temaet i novellen. Novellen og fordybelsesområdet hænger meget sammen og min lærer har godkendt den.
  • novellen perkerperker af David Meinke HASTER

    Forumindlæg
    Hej, jeg spørger ang. min mundtlige afgangsprøve. Evt. en, som har en gammel analyse liggende? Alt kan bruges, til inspiration. Vil se, om jeg mangler noget til min egen. Mange tusinde tak, på forhånd.
  • HJÆLLP

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen snart. Jeg har fået fordybbelsesområdet ensomhed og har valgt novellen "Amerikansk Olie" som der er vedhæftet. Jeg ville høre om der er nogle der ved hvad budskabet er og kan hjælpe mig lidt med at analysere Med venlig hilsen Amalie
  • Novellen Polterabend

    Forumindlæg
    Hej alle (: Jeg har fået til opgave at analysere og fortolke Novellen Polterabend af Jan Sonnergaard, dertil skal vi også lave en perspektivering, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg skal perspektivere til. Nogle der har et forslag ? Tusind tak på forhånd (:
  • Dansk eller engelsk?

    Forumindlæg
    Hejsa SP. Hvis nu at jeg skal analysere et digt, digtet er på engelsk, kan jeg så stadigvæk godt bruge dansk som fag til at gøde det? Og skal min synopse og mundtlige del være på engelsk hvis jeg vælger engelsk? Mange tak.
  • Hjælp til teori i AT

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til AT-årsprøve, faktisk nu her på torsdag. Og jeg har ikke fundet en teori eller model der fortæller eller forklare selviscenesætelse - det er emnet. Jeg har om Lady Gagas selviscenesættelse, og kan ikke finde en teori som jeg gerne vil bruge i mit analyserende spørgsmål. No...
  • Hvad skal jeg opgive i dansk som oplæsning?

    Forumindlæg
    Hej alle :) skal aflevere min synopse til dansk mundtligt i morgen, men jeg har først nu fundet ud af, at jeg skal opgive et oplæsningstykke. Jeg har om reklamer og jeg har taget en trailer til analyse! Men hvad skal jeg opgive som tekst til mit emne? Nogle ideer? På forhånd tak :)
  • Handlingsmættet, psykologisk tekst?

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og laver eksamensforberedelse, og i min analyse til novellen jeg har valgt, står der om der er en handlingsmættet, og pyskologisk tekst, men jeg ved ikke hvad det betyder, og kan ikke rigtig finde et direkte svar på det? Håber i kan hjælpe :)
  • Musik-Händel

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave at analysere dele af Händels oratorie Jephta. Jeg kunne virkelig godt bruge noget inspiration, da jeg er gået lidt i stå. Hvis I har nogle gode noter eller tips, ville jeg være glad:)
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Er der nogen som har analyseret reklamen fra smirnoff - green apple twist. Den med adam, eva, slange og kundskabenstræ....? Kan jeg evt. høre hvad i har svaret under genre og argumentation? Håber i kan hjælpe
  • De evige tre, perspektivering

    Forumindlæg
    Hej, jeg er på nuværende tidspunkt igang med at analysere/fortolke digtet- De evige tre- Jeg mangler dog en perspektivering, men jeg har ledt og ledt og er lidt i tvivl. Er der tilfælgivis nogle af jer der kender en anden tekst jeg kan perspektivere med?
  • Brandes Indledning

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at lave en analyse af Brandes tale og har i den forbindelse et spørgsmål :) Hvad menes der med nedestående citat fra brandes Indledning ...og den åndelige døvhed har som døvheden hos den døvstumme medført stumhed.
  • Statistik hjælp til speciale

    Forumindlæg
    Jeg søger en der kan hjælpe med statistik - hvilke analyser der bedst benyttes på vores speciale data. Evt. som kan sætte mig ind i statistikprogrammet Prism 7. Mod betaling selvfølgelig ;)
  • det gyldne snit?

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at analysere et billede, hvor det gyldne snit forekommer. Jeg har fundet de fire punkter i det gyldne snit, men mit spørgsmål til jer er, hvad skal det gyldne snit præcentere? Er det fokuspunkter eller hvad er det? Tak på forhånd :)
  • lotte af jan sonnergaard

    Forumindlæg
    Hejsa. Alright.. Jeg sidder her torsdag aften og er død træt efter en hård arbejdes dag... ...Er der nogen der sidder ind med en analyse af novellen "Lotte" fra bogen "Radiator" Jan sonnergaard Med venlig hilsen- Død træt mand.
  • Skæbne!!!

    Forumindlæg
    hej jeg skal op i mundligt dansk på trosdag og jeg er lidt meget bag ud med min analyse, også ville jeg rigtig gerne have hjælp til de her to punkter: - Sporg og stil - tid/miljø tusind tak for din hjælpe <3
  • Det gyldne kompas - perspektivering

    Forumindlæg
    Hej alle, Jeg sidder med en danskaflevering, med en analyse af Det Gyldne Kompas. Jeg skal have lavet en perspektivering til andre fantasy værker, hvilket vil sige at det ikke kan være en perspektivering til fx skabelsesberetningen. Håber i kan hjælpe mig, for jeg har nemlig ikke læst så me...