Søgning på: fysik a stx. Resultater: 16141 til 16160 af 154719
-
Opgave
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med mit fysik opgaven lyder følgenede Skivebremserne i en bil, der vejer 1500 kg, består af 20 kg jern. Bilen kører 80 km/h, da føreren får øje på en forhindring og bremser helt op. 1. Beregn bilens kinetiske energi før opbremsningen. Vi tænker os,... -
Newtons love med klods eksempel.
Forumindlæghejsa. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig eksamen i fysik, og prøver derfor at lave udgangspunkter i forskellige ting, så jeg har en plan for hvad jeg vil sige.. Første emne er om kræfter og newtons love, og jeg vil prøve at se om jeg kan lave eksempler med en klods. Jeg har lave... -
Snorkrafter
ForumindlægJeg skal i en fysik opgave beskrive hvordan snorkrafter virker, deriblandt også hvordan en trisse(også kaldet spil) hjælper. Jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået det ret, men er det forstået ret at de virker sådan her? Snorkrafter: Hvis man har en skrænt, et træ på toppen og en gens... -
Flamingo og Rockwool isoleringsevne???
ForumindlægHejsa mennesker, er der ikke en af jer der kan kigge min databehandling igennem, i min fysik eksamensprojekt. Jeg har undersøgt isoleringsevnen for flamingo og rockwool. Dette er gjort ved at lave en kasse ud fra flamingo, som isoleringsmateriale, og derfra beregnet U-værdien, Lambda-værdien s... -
Grundforløb
ForumindlægHvor lang tid varer grundforløbet på et teknisk gymnasium, og hvad er det helt præcist man lærer i det? -
Mediefag c
ForumindlægJeg skal til næste år i 2g have mediefag c på HTX. Dog er jeg lidt i tvivl om jeg kan klare det. Jeg er god til at klippe film. Ved bare ikke om analysen af filmene er svære osv. Jeg er rigtig forvirret. Skal der meget til for at få top karakter i faget, eller anbefales det at vælge et andet valg... -
Eksamensfag
ForumindlægHvilke fag skal man op til eksamen i ? -
Funktionens graf
ForumindlægHvordan kan jeg finde ud af, hvilken graf der passer til en funktion.. -
Optagelsesprøve HHX
ForumindlægJeg er blevet erklæret ikke uddannelsesparat af min UU-vejleder begrund af fravær, hvilket også er gået udover mine karakter og standpunktskarakter. Det skal lige siges at jeg går i 10. klasse og mine standpunktskarakter fra sidste år lå til at jeg var blevet erklæret uddannelsesparat, men valgte... -
SSO- abstrakt. (haster)
ForumindlægHej alle. Sidder her og er ved at lægge sidste hånd på min SSO om Herman Bang. Og så er det jeg skal skrive et abstrakt om opgaven. På engelsk. Og jeg er blank. Er der nogen der kan inspirere mig lidt? Evt. nogen der har et jeg må læse? /Christine -
eksamen VUC
ForumindlægHvordan foregår eksamen der??? mat på b-niveau.. Er der nogen der kan fortælle..?? -
Hvad skal jeg egentlig bruge for at tage en bachelor i et andet EU land?
ForumindlægVil gerne tage en bachelor i et andet land, men jeg kan ikke finde noget konkret info om hvad det kræver, og det er på engelsk og de siger ikke om jeg skal have fulført en HF eller gym. Er lige nu igang med en HF. -
Hjælp medie eksamen
ForumindlægHej alle.. Er der nogen der lige kan forklare mig en gang hvordan sådan en mediefags eksamen forløber? jeg skal op imorgen.. på forhånd tak.. mvh mads -
De tre taksonomiske nievauer +/- konklusion? Hvordan er det nu?
ForumindlægNår man benytter sig af de tre taksonomiske niveauer: redegørelse, analyse og vurdering/diskussion - er det så påkrævet at man har en endelig konklusion? Jeg har nemlig lavet delkonklusioner. Kunne være fedt hvis i kunne henvise til en hjemmeside, der kan bekræfte det. -
Hvilket gymnasium for at blive revisor
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp her. Jeg er 9. klasses elev, og ved ikke vilket gymnasium jeg skal på da jeg vil være revisor. Er det ligemegt eller har alle gymnasiumer en kategori efter hvad man ville være? -
brugforhjælp
Forumindlæghej. jeg har set den skriftlige eksamen i mat b-niveau år 2007 :-/ jeg må være forberedt på det værste. jeg har brug for svar på opgaverne, fordi jeg synes det er den mærkeligste og sværeste opgave jeg nogensinde har set i matematik. er der nogen der kan hjælpe mig??? jeg skal selv afslutte ... -
Noter til Samf - B?
ForumindlægNogle der har nogle noter til Samfundsfag B - HTX? -
Historie eksamen!
ForumindlægSkal op i mundtlig historie som den sidste eksamen, og må ærgligt indrømme at jeg ikke aner hvad den går ud på.. Noget med vi selv skal finde materiale og snakke en masse om kildekritik? Nogen der kan hjælpe? Aner heller ingenting om kildekritik, da vi aldrig har brugt det i historie... -
Produkt - sygeplejerske
ForumindlægHej, jeg skal fremlægge min OSO på fredag omkring sygeplejerske. Jeg har lavet en rapport, men jeg kan simpelthen ikke finde på et produkt dertil... Så er der nogle herinde, der har nogle gode ideer, til hvad mit produkt evt. kunne være? :-) -
Bølgetyper
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og laver eksamensspørgsmål og er der en der kan hjælpe mig med at fortælle mig lidt om: impulsbølger, kontinuerte bølger og mekaniske bølger. På forhånd tak :)
